IndeksSøgLog indTilmeldSeneste indlæg

Share

tree trunk og andre

Go down 
ForfatterBesked
HugoN

HugoN

Antal indlæg : 16
Geografisk sted : Billum

tree trunk og andre Empty
IndlægEmne: tree trunk og andre   tree trunk og andre Icon_minitimeFre 4 maj 2012 - 15:59

Jeg har lige monteret min 3. baggrund med filter.

1. pangea mini amasonas tror jeg!

2. Ole narede rocksolid treetrunk i mig.

3. BTN Rocky .

Det forbavser mig en del, at jeg har brugt samme mængde filtermateriale til alle 3( akvarierne er alle 250L)

Specielt undre det mig at der også kom 25L bioelementer bag treetrunk.
Jeg har ikke vatrum i nogen af dem, da en smule svæv i opstarten er mig ligegyldigt, det er få dage vi snakker om med lidt svæv.

Efter at Ole narrede mig, er vi kommet til en princip beslutning her i huset akvarier på 250L og større skal køre med baggrundsfiler og mindre køre på hmf.
Alle mindre effektive filtersystemer droppes og får adgangsforbud Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati

Antal indlæg : 2276
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

IndlægEmne: Re: tree trunk og andre   tree trunk og andre Icon_minitimeLør 5 maj 2012 - 8:47

Øv.... jeg havde lige håbet på, at jeg kunne give dig en sviner Hugo, men du er ikke den eneste, der undres over den mængde filtermateriale, der kan være i en rockolid baggrund tree trunk og andre 699920

Grunden er, at RockZolid er lavet i glasfiber, så bioelementerne lægger sig i alle indhakkene i baggrunden. Skumbaggrunde har ikke så mange indhak.

Derudover er godstykkelsen på RockZolid 0,3 cm, hvor den normalt er 1½-2 cm for skumbaggrundene. Dvs. fylder en RockZolid baggrund og en skumbaggrund det samme i et akvarie, vil der være plads til 1,2-1,7 cm mere filtermateriale i RockZolid end i skumbaggrunden plus indhakkene.

Alt i alt får du altid et større filter (.. og ofte bedre 3D virkning) ved at bruge glasfiber baggrunde end skumbaggrunde Wink

http://www.unimati.biz
HugoN

HugoN

IndlægEmne: Re: tree trunk og andre   tree trunk og andre Icon_minitimeLør 5 maj 2012 - 9:39

Du skal bare være sød Ole............ Sidste handel hos dig, fik jeg ikke engang kaffe% , da jeg havde bud med en bekendt Very Happy tree trunk og andre 107554
Unimati
Admin
Unimati

Antal indlæg : 2276
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

IndlægEmne: Re: tree trunk og andre   tree trunk og andre Icon_minitimeSøn 6 maj 2012 - 23:05

Hvad der er sparet, er tjent. Tak for at du ikke fik buddet til at tage kaffen med hjem til dig lol!

http://www.unimati.biz
HugoN

HugoN

IndlægEmne: Re: tree trunk og andre   tree trunk og andre Icon_minitimeTors 15 nov 2012 - 1:15

Tropical Forest Tree er indkørt i 660L og det spiller bare.

miniamasonas i et 250L er næste projekt........... Jeg skulle saftsuseme ikke have besøgt ham Ole, det ender sgi med at der kommer baggrund i mine 75L opdrætspytter også Smile
Sponsored content

IndlægEmne: Re: tree trunk og andre   tree trunk og andre Icon_minitime

tree trunk og andre
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Dekoration-
Gå til: