Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Superfriis

Superfriis


Antal indlæg : 10
Join date : 13/07/11
Age : 35
Geografisk sted : Egtved

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeTirs 22 Maj 2012 - 21:51

Hej allesammen.

Har et 1120l akvarium som jeg skal ha nogle fisk i om noget tid.
Jeg vil ha noget syd eller mellemamerikaner i..
Har tænkt på en flok jordspiser og måske Heros sp. "rotkeil".

Så en sammensætning med jordspisere. Very Happy
Kom med nogle ider.


Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeOns 23 Maj 2012 - 22:12

Der er seriøst mange arter at vælge imellem. Hvis du kigger på sydamerikanerne, så hold dig væk fra guldsøm og Caquetaia arterne. Ellers er der jo næsten frit valg på alle hylder. Very Happy

Har du haft kig på andre arter selv, som har fristet?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Superfriis

Superfriis


Antal indlæg : 10
Join date : 13/07/11
Age : 35
Geografisk sted : Egtved

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeTors 24 Maj 2012 - 7:11

Unimati skrev:
Der er seriøst mange arter at vælge imellem. Hvis du kigger på sydamerikanerne, så hold dig væk fra guldsøm og Caquetaia arterne. Ellers er der jo næsten frit valg på alle hylder. Very Happy

Har du haft kig på andre arter selv, som har fristet?

Har kigget lidt på Heros sp. "rotkeil" og Acaricthys heckelii .
Men vil de spise planter? og kan jeg har noget stime fisk i os.

Nu siger du jeg skal holde mig væk fra guldsøm for den har jeg os kigget lidt på. Hvorfor?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeFre 25 Maj 2012 - 8:54

HEros vil spise planterne, hvis du ikke gøder, så de er friske og "hårde" i bladene.

Guldsøm vil smadre de andre... kort og godt Very Happy

Der er masser af muligheder for stimefisk. De høje tetraer vil fungere fint.... hvis du altså ikke vælger guldsøm Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Superfriis

Superfriis


Antal indlæg : 10
Join date : 13/07/11
Age : 35
Geografisk sted : Egtved

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeFre 25 Maj 2012 - 14:19

oki.. Havde godt nok planer om at skulle ha planter i os. Men hva med jordspiser, spiser de planter?

Hva vil du rådgive mig til hvis jeg skal ha en flok jordspiser og noget stimefisk.
Har købt baggrunden Tropical Forest Tree oppe ved dig og regner os med jeg vil komme for købe fisk ved jer.

Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeFre 25 Maj 2012 - 20:47

Nope. De spiser ikke planterne, men kan godt finde på at grave dem op. Læg nogle småsten omkring planterne.... det afhjælper problemet en del Wink

Rot keil og heckeli vil være fint sammen. Jeg er selv rigtig glad for Hyphessobrycon-tetraerne, hvor de høje af dem vil gå godt sammen med de andre. Der er selvfølgelig mange andre arter, du kan have med dem. Der vil det nemmeste næsten være at kigge forbi biksen, så vi også kan få en lille føling med, hvad du kan lide og ikke lide Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Superfriis

Superfriis


Antal indlæg : 10
Join date : 13/07/11
Age : 35
Geografisk sted : Egtved

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeFre 25 Maj 2012 - 23:03

Ja. Det tror jeg os det er en god ide.

Må forbi en dag og få en lille snak hva jeg skal ha. Laver i særbestilling til kunder hvis jeg fx. ønsker en flok i en større størrelse?

Lige pt. er jeg igang med at sætte baggrund i og lave baggrundsfilter..

Må den grove filter væk godt blive klemt lidt sammen mellen bagglasset og baggrunden?
Tilbage til toppen Go down
Superfriis

Superfriis


Antal indlæg : 10
Join date : 13/07/11
Age : 35
Geografisk sted : Egtved

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeFre 25 Maj 2012 - 23:04

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Img0735t



Status. skal ha fuget den nederste filtersvamp til nu her.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeFre 25 Maj 2012 - 23:24

Vi kan ikke få fiskene større end det, vi allerede har. Du får også det mest harmoniske akvarie ved at starte ud med en flok ungfisk. De fleste bliver også rigtig fine efter få måneder. At anskaffe sig halvvoksne og voksne individer ender tit ud i en masse ballade. Det er ihvertfald min erfaring Wink

Måtten må gerne presses LIDT sammen, men der skal stadigvæk være små huller mellem svampen og baggrunden, så vandet altid kan komme forbi. Dog skal hullerne ikke være så store, at bioelementerne ryger igennem Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Superfriis

Superfriis


Antal indlæg : 10
Join date : 13/07/11
Age : 35
Geografisk sted : Egtved

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeLør 26 Maj 2012 - 14:24

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Img0747fv



Ser det her rigtigt nok ud ole?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeLør 26 Maj 2012 - 15:05

Ja, men det ser ud til, at der er meget stor afstand mellem baggrund og bagglas. Umiddelbart vil jeg mene, at 10 cm er mere end nok Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Superfriis

Superfriis


Antal indlæg : 10
Join date : 13/07/11
Age : 35
Geografisk sted : Egtved

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeLør 26 Maj 2012 - 18:34

Ja det tror jeg os at 10 cm er nok. Men der er sådan en kant på baggrunden og den ville jeg ikke skære af. Og så tænkte jeg at så havde jeg lidt mere plads til tekniken.

Men gøre det noget at der er mere filter? Der er ca 13 cm filter.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeLør 26 Maj 2012 - 18:48

Nej, nej. Det er helt kanon. Jeg studsede bare over det. Det bliver super fedt, når det kommer op at køre cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Superfriis

Superfriis


Antal indlæg : 10
Join date : 13/07/11
Age : 35
Geografisk sted : Egtved

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeLør 26 Maj 2012 - 19:29

Tak ole.
Tilbage til toppen Go down
HugoN

HugoN


Antal indlæg : 16
Join date : 31/03/12
Age : 62
Geografisk sted : Billum

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeSøn 27 Maj 2012 - 10:27




Hvorfor har du filtersvamp under baggrunden ?
Jeg troede at der skulle være tæt der, for at man kan sikre at vandet kommer gennemfiltermassen og ikke bare den nærmeste vej!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeSøn 27 Maj 2012 - 12:49

Baggrunden er 60 cm høj og akvariet 70 cm høj. Derfor hæver man baggrunden på filtersvamp, og klistrer det hele til i silikone og sand. Det holder tæt, og er samme metode vi har brugt i de to 3100´ere i biksen Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
HugoN

HugoN


Antal indlæg : 16
Join date : 31/03/12
Age : 62
Geografisk sted : Billum

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeSøn 27 Maj 2012 - 13:40

Okeye, så forstår jeg det også Very Happy

Havde selv samme problem med en baggrund,og valgte at sætte den i spænd og fylde ud med byggeskum.
Tilbage til toppen Go down
Superfriis

Superfriis


Antal indlæg : 10
Join date : 13/07/11
Age : 35
Geografisk sted : Egtved

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeOns 30 Maj 2012 - 22:29

Hvad for en powerhead sys i jeg skal bruge til mit baggrundsfilter.?

Skal ikke kunne suge skidt igennem filteret.!

Skal det være noget Eheim?

Vil montere pvc rør på powerheaden istende for alm slange.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeTors 31 Maj 2012 - 23:24

Jeg er glad for Aquaclear.... big surprise lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Superfriis

Superfriis


Antal indlæg : 10
Join date : 13/07/11
Age : 35
Geografisk sted : Egtved

Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitimeFre 1 Jun 2012 - 17:44

Skal det så bare være 70'eren?
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Empty
IndlægEmne: Sv: Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje   Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Sammensætning af sydamerika cichlider til ny 1120 l balje
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Fiske sammensætning
» Mellem og sydamerika fra 17 ltr og op
» 2000L svævende balje ...
» Fiske sammensætning til 160 liters akvarie...
» cichlider i det fri :o(

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Generelt-
Gå til: