Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Præsentation af mig

Go down 
ForfatterBesked
Maibrit

Maibrit


Antal indlæg : 1
Join date : 14/01/13
Age : 34
Geografisk sted : Kolding

Præsentation af mig  Empty
IndlægEmne: Præsentation af mig    Præsentation af mig  Icon_minitimeMan 14 Jan 2013 - 20:14

Hej alle sammen

Her er så en lille præsentation af mig: Jeg hedder Maibrit, jeg er i skrivende stund 23 år og bosiddende i Kolding, hvor jeg også læser på universitetet. Ligeledes er jeg den heldige ejer af tre katte af racerne Sphynx (hårløs), Maine Coon og en masket huskat. Jeg har på nuværende tidspunkt intet akvarium, men det skulle gerne være på vej fra Tyskland. Jeg har dog haft gang i overvejelse- og ikke mindst planlægningsfase. Inden for akvarieområdet er jeg meget ny, men jeg har dog før haft et klassisk 54L startsæt, som i mine øjne var lidt af et skrummel og en "øjenbæ" på værelset. Desuden havde jeg ikke det store behov for mange fisk. Det betyder dog ikke, at jeg ikke kan se det flotte i kæmpeakvarier. Wink
Indtil videre har jeg læst en hulens masse på forskellige forums omkring akvariehold, læst alverdens fiske- og planteartsbeskrivelser samt kontaktet akvariefolk i vennekredsen for at blive klogere, men der er stadig meget at lære.

Jeg vil også gerne lige fortælle lidt omkring mine nuværende akvarieplaner (ris/ros er naturligvis velkommen):
Jeg har bestilt et FLUVAL Edge-akvarie på 23L, og har i den forbindelse orienteret mig om dette akvariums fordele og ulemper. Blandt andet er der problemer med lyset, som får en opgradering. Samtidigt har jeg været inde og kigge på Tropicas plantebeskrivelser og primært fundet planter i den grønne og organge kategori, som ikke kræver for meget. Målet med akvariet er at det skal være asiatisk inspireret og hertil har jeg haft kig på følgende planter:

- Vallisneria Americana mini twister (placeres centreret i akvariet)
- Hygrophila corymbosa 'Siamensis 53B' eller Hygrophila corymbosa 'Siamensis' (baggrundsplante)
- Pogostemon helferi (placeres centreret i akvariet)
- Lindernia rotundifolia (baggrundsplante)
- Monosolenium tenerum (udgaven påsat lavasten)

Jeg regner med, at bundlaget vil bestå af Tropicas plantesubstrat og noget AkvaStabil-akvariegrus.
Hvad angår fisk, så er planen at holde en hankampfisk og et par farverige rejer af den nemme slags.
Tilbage til toppen Go down
 
Præsentation af mig
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Præsentation-
Gå til: