Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Xenotilapia sp."Flourecent green"

Go down 
+7
Michael A
Gerner
peter hp
FinnB
Kiwa
OPEKA
stausholm
11 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste
ForfatterBesked
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeTirs 21 Jul 2009 - 0:09

Hej Allan...surt at skufferne ikke holdt!! - der skal nok komme flere skuffer og sikkert også unger med tiden.

Har du observeretdine Leptura "stå på hovedet" endnu ?
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeOns 22 Jul 2009 - 15:58

Michael A skrev:
Hej Allan...surt at skufferne ikke holdt!! - der skal nok komme flere skuffer og sikkert også unger med tiden.

Har du observeretdine Leptura "stå på hovedet" endnu ?
hej Michael.. ja det er sku surt, men det er jo spillets regler Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 931820
leptura´erne går på modulerne og grasser. osse på hovedet What a Face der er 2 der så småt viser sig for de andre..

allan
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeOns 22 Jul 2009 - 16:01

Hva med nogle billeder Allan Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 322163

Du kan ikk være bekendt at proklamere, at du har fået nye fine fisk hjem, og så ikke vise os andre nysgerrige sjæle hvordan de ser ud,
og fortælle ALT hvad du ved om dem - altså vi er her jo for at lære mere og udvide horisonten ikk?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Jul 2009 - 23:41

Kanon :-) ja hit med nogle billder!
Tilbage til toppen Go down
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 9:48

Jeg har set dem, Very Happy de er rigtig flotte
Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 11:12

Jo jo Finn, men det kan vi andre jo ikke bruge til noget, din heldige rad Razz lol!

Kom så hit med nogle billeder Allan, ellers du bliver punket til næste Tanga møde for, at hemligholde dine skønheder sunny
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 14:53

vi kan jo bare tage en tørn mere hos mig. der skal åbenbart en flok cichlidetosse til, for at mine foai´er vil slåsse lidt, for jeg har ikke set det siden.
hvis jeg kan nå det, smider jeg lige lidt billeder op i aften af mine Leptura.
jeg tror for i øvrigt at jeg har 2 par og en løs.

allan
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 20:21

her er et par billeder, der forhåbenligt tilfredstiller Yvonnes nysgerrighed lol!
Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 002twv
Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 003pgd
Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 005gyn
Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 006ehk
Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 007qie

allan
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeTirs 28 Jul 2009 - 10:20

Endelig Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 322163

Hvor er de fine Allan. Den mund og "næse" er altså bare noget helt for sig selv cheers Kan se at du har sørget for fine alger, så de kan udvise naturlig adfærd med algeraspning.
Ret interessant læsning om dem, som Thomas i sin tid har skrevet.

Takker for fine billeder, og ja så fik jeg stillet min nysgerrighed Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 95018 Bliver meget spændende at følge dem, ser ud til at være endnu en dejlig sild fra Xenotilapia gruppen.

Stort til lykke med dem. Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 215538
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeFre 31 Jul 2009 - 15:19

Dejlige fisk Allan :-) de ser ud til at gå rigtigt godt.. synes det er spændende med en sild der går på hovedet under klipperne som eks. julidochromis og Paracyp.
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeTors 12 Aug 2010 - 22:21

langt om længe er jeg flyttet, fået akvariet op og køre. men mine blue neon fyldte for meget (10 stk. i 720L) What a Face .. så de blev solgt da flourecenterne begyndte at vise tegn på leg..
i dag ser jeg et par gå lidt for sig selv.. ganske rigtigt.. æg Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 455281 .. men begge to har munden fuld scratch .. håber det kan lykkes denne gang. nu går de 7 stk. alene i akvariet

allan
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeFre 13 Aug 2010 - 16:32

Hej Allan

Dejligt at se at du er ved at få gang i hobbyen igen, og at dine Green har klaret flytningen. Very Happy
Lav du endeligt en ordentlig stak af de fine sild, så de kan blive lidt mere udbredt, de svømmer jo ikke ligefrem rundt ved enhver forhandler.
Jeg har selv samme " problem " med mine neon, de skulle gerne flyttes fra baljen med prinsesser, desværre er det nemmere sagt end gjort.
Du kender jo baljen de går i, der er en hvis herre der har sat et par moduler i, som fiskene elsker, men manden med nettet hader. lol!
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeFre 13 Aug 2010 - 20:34

he he Thomas.. de moduler er fine Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 55835 .. men sænk vandstanden til 25%, så har du heller ikke problemer med at prinsesserne skulle hoppe ud.
jeg tror mine flourecenter var ved at skifte mund igår, for senere på aften, var der kun en skuffe. men glæden er stor, for her til aften holder de endnu..

allan
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeFre 13 Aug 2010 - 21:31

stausholm skrev:
he he Thomas.. de moduler er fine Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 55835 .. men sænk vandstanden til 25%, så har du heller ikke problemer med at prinsesserne skulle hoppe ud.
jeg tror mine flourecenter var ved at skifte mund igår, for senere på aften, var der kun en skuffe. men glæden er stor, for her til aften holder de endnu..

allan

Ja de er dekorative, men ikke praktiske, når der skal fanges en lille skrækslagen fisk. Laughing
Jeg havde 50% af vandet ude i sidste uge, netop for at undgå at prinsesserne forlod baljen, da jeg skulle have fjernet Tembwe parret derfra.
Næste gang bliver det Blue Neon der skal væk, men nu skal de lige have fred et stykke tid.

Ja de har nok været ved at bytte, da du kom og forstyrrede dem, men super at de stadig holder. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeFre 13 Aug 2010 - 22:58

ja xeno´er er meget glade for at springe

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 14:34

Godt at se, at du er på benene igen Allan. Tillykke med æggene cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeSøn 15 Aug 2010 - 21:19

hejsa

der holdes stadig på skuffen cheers

allan
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 16:20

3 dage holdt de, så de var nok ikke befrugtet Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 380419

allan
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 17:16

synd og skam Allan, er det førstegangs skuffer ?
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 19:05

har haft skuffe 2 gange før på flokken uden held. de andre gange holdt de kun en dag eller to

allan
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeMan 16 Aug 2010 - 19:45

Ok, så er der da lidt fremgang, de skal nok komme efter det
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeSøn 22 Aug 2010 - 21:48

mon der er mere held i par nr. 2, for de lavede lige en skuffe i nat.
denne gang står den på ingen fodring de næste 5 dage. hun skulle jo nødigt fristes.

allan
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeTors 26 Aug 2010 - 14:57

nu er jeg ved at være godt gal i skralden. hvorfor holder de ikke på æggene Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 107245

allan
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeTors 26 Aug 2010 - 16:58

stausholm skrev:
nu er jeg ved at være godt gal i skralden. hvorfor holder de ikke på æggene Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 107245

allan

Ja sikke da nogle bisser lol!
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Sep 2010 - 17:23

nu begynder det at lige noget.. hun har haft skuffe i mere end 3 dage. grunden til, at jeg ikke er helt sikker er, at skuffen ikke syner at noget, men har haft min mistanke i 3 dage, fordi hun ikke tager mad til sig og i dag har jeg set æg derinde.

allan
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeLør 4 Sep 2010 - 10:46

Krydser fingre for, at det lykkes denne gang.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeSøn 12 Sep 2010 - 13:24

Kiwa skrev:
Krydser fingre for, at det lykkes denne gang.
det gør det... håber jeg Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 975683
der er unger i skuffen på hannen. de mangler bare at luftes, men det sker nok en af dagene. til den tid håber jeg at de får lov at gå og ikke ende i mavsen på nogle af fiskene.

allan
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeSøn 12 Sep 2010 - 19:56

Nu begynder vi jo også at blive lidt nysgerrige.

Har du billeder af forældrene i "festtøjet" ??
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeTors 16 Sep 2010 - 21:45

så luftes der unger, men de er skisme hurtigt inde i varmen ved tegn på fare.. lægger lidt billeder op, når jeg fanger dem (med kameraet)

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitimeTors 16 Sep 2010 - 21:54

Dejligt, at det lykkedes Allan. Glæder mig til billederne Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Xenotilapia sp."Flourecent green"   Xenotilapia sp."Flourecent green" - Page 2 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Xenotilapia sp."Flourecent green"
Tilbage til toppen 
Side 2 af 3Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste
 Lignende emner
-
» Xenotilapia bathyphila Kekese
» Xenotilapia boulengeri ”Isanga” – en stor sandsild fra Tanganyikasøen.
» Astatotilapia burtoni "red spotted" - En facinerende cichlide.
» Velkommen til alle de gamle "hunde"
» Callochromis Melanostigma "Burundi"

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Tanganyika - Sandsild-
Gå til: