IndeksOSSSøgTilmeldte brugereLog indTilmeldCalendarSeneste indlægGrupper

Share

Modul i bunden

Go down 
ForfatterBesked
skov

Antal indlæg : 15
Geografisk sted : Tommerup

Modul i bunden Empty
IndlægEmne: Modul i bunden   Modul i bunden Icon_minitimeMan 13 jul 2009 - 11:52

Er der nogen fordel ved at borer nogle små huller i de moduler som jeg skal have limet fast i bunden?
Grunden til at jeg er kommet i tvivl er flg.: jeg har fået 2 RS moduler og der var små huller i med i de nye BTN er der ikke huller i.
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Unimati
Admin
Unimati

Antal indlæg : 2276
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Modul i bunden Empty
IndlægEmne: Re: Modul i bunden   Modul i bunden Icon_minitimeMan 13 jul 2009 - 12:23

Hejsa

Når du fuger BTN-modulerne fast til bunden, kan du undlade at fuge cirka 1 cm. På den måde er du sikker på, at der kommer vand ind i modulet/luften kommer ud.

Grunden til, at der er huller i RockZolid modulerne, er for at undgå for meget dødt vand i dem. Henover tid flytter man gerne rundt på RockZolid modulerne (da de ikke skal fuges fast), og så er det en god ting, at der ikke er for dødt inde i dem. Det kan dog godt lugte lidt, hvis modulet har ligget det samme sted i lang tid, men det har ingen indflydelse på vandkvaliteten (Jeg har prøvet ved malawier, Tangaer og maller).

Et BTN-modul bliver liggende, der hvor du fuger det fast, og derfor har det ingen relevans, om der opstår et total dødt område inde i dem. Derfor er der ikke huller i dem fra starten af Wink

Vis brugerens profil http://www.unimati.biz
stausholm

stausholm

Antal indlæg : 427
Geografisk sted : Århus

Modul i bunden Empty
IndlægEmne: Re: Modul i bunden   Modul i bunden Icon_minitimeMan 13 jul 2009 - 21:49

jeg plejer osse at undlade at fuge et eller to steder, men jeg borer osse to-tre huller (3mm) ved øverste punkt, på siden ind mod baggruden. ellers kan den jo ikke komme af med luften cyclops

allan
Vis brugerens profil
Sponsored content

Modul i bunden Empty
IndlægEmne: Re: Modul i bunden   Modul i bunden Icon_minitime

Modul i bunden
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Dekoration-