Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Alonocara sp. Firefish

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Lotte




Antal indlæg : 14
Join date : 09/08/09

Alonocara sp. Firefish Empty
IndlægEmne: Alonocara sp. Firefish   Alonocara sp. Firefish Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 13:18

Hejsa

Jeg er ved et starte et saltvands look a like akvarie op...

Det vil sige min plan er at holde nogle flotte farverige Aulonocara´er i et stort akvarie med sandbund, sted og kunstige koraller..

Indtilvidere har jeg kun sandbunden, nogle sted og lidt koraller, da fiskene kom og derfor måtte det hele gå lidt hurtigt..

Jeg har pt. 2 flotte voksne Aulonocara sp. firefish (en han og en hun, tror jeg) og 6 Tropheus Socolofi unger... min plan er lidt flotte gule og blå Aulonocara´er eller andre lign. der kan gå sammen med dem..

Desuden holder jeg et meget stort akvarie med 4 flotte voksne Oscar´er og en stor sund Adonis malle...

Alle mine fisk trives og jeg nyder at se dem og den måde Chicliderne opføre sig på (jeg vil påstå de er kloge)
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Alonocara sp. Firefish Empty
IndlægEmne: Sv: Alonocara sp. Firefish   Alonocara sp. Firefish Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 14:03

Hej Lotte og Alonocara sp. Firefish 809526

Når man vil anlægge sig et "saltvands lookalike" er der et par ting, man skal tage med i betragtning:

1. De kunstige koraller på ikke være ru/skarpe, da fiskene kan skade deres skæl på dem under deres små kampe.

2. Akvariet bliver generelt meget lyst, og man skal derfor vælge arter, der ikke bliver stresset af lyset. Huler skal du altid lave, men det kunne jo også være fint, hvis fiskene kom ud derfra i ny og næ Very Happy

3. Man skal gøre op med sig selv, om det skal være et "flot" akvarie, eller om man gerne vil tage lidt unger fra i ny og næ. I dit tilfælde drejer det sig om, hvis du vil have flere forskellige Aulonocara´er i akvariet, så kan du ikke tage unger fra, da risikoen for kryds er meget høj. Derudover ligner mange af hunnerne hinanden på en prik, og du vil derfor ikke kunne videresælge f.eks. én af arterne, da du højest sandsynligt ikke kan finde den rigtige hun til hannen.

4. Sammensætning af Aulonocara og socolofi kommer ikke til at gå godt. Socolofi bliver meget aktiv, når den bliver voksen, og vil højest sandsynligt resultere i, at dine Aulonocara ikke vil farve ud. Derudover kræver de ikke det samme foder/mængde af foder.

5. Aulonocara sp. "feuerfisch" er en fremavlet variant, og du vil kun kunne bibeholde dens farver ved at fodre med farvefremmende foder (F.eks. TetraPro Colur Crisps). Dette skal du også tage i betragtning, når du finder samboere til dem. Gule fisk vil over tid blive orange (til tider meget grimme), når du skal holde farverne på feuerfisch.

Du må da meget gerne tage et billede af dit akvarie, så kan vi jo komme med lidt ideer til det også Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Lotte




Antal indlæg : 14
Join date : 09/08/09

Alonocara sp. Firefish Empty
IndlægEmne: Sv: Alonocara sp. Firefish   Alonocara sp. Firefish Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 14:31

Unimati skrev:
Hej Lotte og Alonocara sp. Firefish 809526

Når man vil anlægge sig et "saltvands lookalike" er der et par ting, man skal tage med i betragtning:

1. De kunstige koraller på ikke være ru/skarpe, da fiskene kan skade deres skæl på dem under deres små kampe.

2. Akvariet bliver generelt meget lyst, og man skal derfor vælge arter, der ikke bliver stresset af lyset. Huler skal du altid lave, men det kunne jo også være fint, hvis fiskene kom ud derfra i ny og næ Very Happy

3. Man skal gøre op med sig selv, om det skal være et "flot" akvarie, eller om man gerne vil tage lidt unger fra i ny og næ. I dit tilfælde drejer det sig om, hvis du vil have flere forskellige Aulonocara´er i akvariet, så kan du ikke tage unger fra, da risikoen for kryds er meget høj. Derudover ligner mange af hunnerne hinanden på en prik, og du vil derfor ikke kunne videresælge f.eks. én af arterne, da du højest sandsynligt ikke kan finde den rigtige hun til hannen.

4. Sammensætning af Aulonocara og socolofi kommer ikke til at gå godt. Socolofi bliver meget aktiv, når den bliver voksen, og vil højest sandsynligt resultere i, at dine Aulonocara ikke vil farve ud. Derudover kræver de ikke det samme foder/mængde af foder.

5. Aulonocara sp. "feuerfisch" er en fremavlet variant, og du vil kun kunne bibeholde dens farver ved at fodre med farvefremmende foder (F.eks. TetraPro Colur Crisps). Dette skal du også tage i betragtning, når du finder samboere til dem. Gule fisk vil over tid blive orange (til tider meget grimme), når du skal holde farverne på feuerfisch.

Du må da meget gerne tage et billede af dit akvarie, så kan vi jo komme med lidt ideer til det også Very Happy


Socolofi´erne er jeg ikke sikker på om jeg vil beholde, jeg har dem fordi min mor vælter i unger og mente jeg kunne bruge dem til at fodre mine oscars med, det kunne jeg ikke nænne, om da de er unger og pt. opføre sig meget pænt bor de hos mine firefish, hvis jeg ser noget der tyder på at de ikke kan gå sammen flytter jeg dem, min mand har et par akvarier hvor de kan komme over at bo Wink
Selv om det er naturens vej, kan jeg ikke fodre mine oscars med dem, desuden tror jeg ikke de vil have godt af dem, da de ikke findes samme steder og derfor ikke er naturlig fødekilde Wink
Min plan er at bygge huler op at sted med akvariesilicone og derved lave huler og jeg har nogle gummikoraller eller hvad man kalder dem, der skal klisteres på, for at give noget farve..

Har du et tip til en malle der kan gå sammen med mine firefish? jeg vil gerne have en "bundrenser" men vil ikke en de vil plage ihjel Alonocara sp. Firefish 265179
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Alonocara sp. Firefish Empty
IndlægEmne: Sv: Alonocara sp. Firefish   Alonocara sp. Firefish Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 14:38

Jævnfør din anden tråd, så skal det hele omtænkes, da det er Hemichromis, der går i dit akvarie. De egner sig bedst til artsakvarier pga. deres aggressioner. Hvor stort er akvariet?

https://unimati.danskforum.net/opdrat-f54/hmmm-lagger-aulonocara-ag-t247.htm#1549
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Lotte




Antal indlæg : 14
Join date : 09/08/09

Alonocara sp. Firefish Empty
IndlægEmne: Sv: Alonocara sp. Firefish   Alonocara sp. Firefish Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 14:47

Unimati skrev:
Jævnfør din anden tråd, så skal det hele omtænkes, da det er Hemichromis, der går i dit akvarie. De egner sig bedst til artsakvarier pga. deres aggressioner. Hvor stort er akvariet?

https://unimati.danskforum.net/opdrat-f54/hmmm-lagger-aulonocara-ag-t247.htm#1549

Har lige læst om dem...

Min mand griner af mig og siger jeg har en ting med røde store aggresive fisk Wink

Ja nu må jeg se hvordan det går, pt. går de i et 180 ltr. men har et 325 ltr. stående tomt, de kan flytte i... læste de kan blive omkring 14 cm.. så det bliver nok nødvendigt.. men jeg har jo i forvejen oscars, som mange/alle akvarierister hader og dem elsker jeg, de er for det meste fredelige hos mig og jeg kan se på dem i timevis når de roligt, næsten hypnotisk svømmer rundt...
Så jeg giver de her en chance.. Wink så må jeg finde nogle de vil gå med Wink
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Alonocara sp. Firefish Empty
IndlægEmne: Sv: Alonocara sp. Firefish   Alonocara sp. Firefish Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 14:55

Det er også en super flot cichlide med en rigtig facinerende yngelpleje. Problemet er bare, at de skal gå alene i artsakvarier, og det bliver ofte for kedeligt for mange Wink

Held & lykke med dem ihvertfald Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Lotte




Antal indlæg : 14
Join date : 09/08/09

Alonocara sp. Firefish Empty
IndlægEmne: Sv: Alonocara sp. Firefish   Alonocara sp. Firefish Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 14:58

Unimati skrev:
Det er også en super flot cichlide med en rigtig facinerende yngelpleje. Problemet er bare, at de skal gå alene i artsakvarier, og det bliver ofte for kedeligt for mange Wink

Held & lykke med dem ihvertfald Very Happy

Har set i fåes i en flot blå neon vertion, men den er nok ikke så nem at få fat i Wink

Men mange tak for hjælpen, jeg er blevet meget klogere, så må vi se hvordan de arter sig...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Alonocara sp. Firefish Empty
IndlægEmne: Sv: Alonocara sp. Firefish   Alonocara sp. Firefish Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Alonocara sp. Firefish
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hmmm... lægger Aulonocara æg?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Præsentation-
Gå til: