Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Empty
IndlægEmne: Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder   Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 17:11

Hovedinteressen ligger hos rovfiskene, hvor jeg har flere forskellige arter. Jeg vil løbende tilføje flere efterhånden som jeg får tid. Generelt er disse store fisk fredelige mod andre arter, dog kan arterne slås indbyrdes om territorier osv.

De første arter har det til fældes, at de ikke er super svømmere. d.v.s. de jager i baghold, kamuflage mm.
Første art jeg vil vise er T. Macrostoma/Polyodon. AD K. mener at disse fisk er samme art, men i tyskland kan du skaffe den variant som de kalder Polyodon jævnligt. Mine er Polyodon, som er højre i kroppen og mørker aftegnet end Macrostomaen.


Ung VF Polyodon
Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Billede029large

Læg mærke til farveskift alt efter humør
Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder P8091257large

Og til sidst et klip med dem jeg mener er Polyodon- læg mærke til akvariet, rigtigt lækkert.
https://www.youtube.com/watch?v=KM117EBVcns

Jeg har observeret de bliver nærmest kulsorte og stiller sig skråt mod et bytte, når de jager i akvariet.



Næste art jeg vil vise er Nimbochromis fuscotaeniatus. Disse flotte fisk kan kamuflere sig utroligt godt imellem klipperne.

Ung hun med æg.
Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder P8091249large

Han
Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder P8091218large
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder   Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 15:42

Hvon er det gået til, at jeg ikke har set denne debat før nu scratch

Rigtig fin beskrivelse og billeder Peter. Har du dine rov gående med andre arter, eller går de for sig selv?

Er som bekendt ikke selv til rovbasser - men derfor er det alligevel interessant at læse om Jeres andres erfaringer, og se billeder af dem.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder   Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 17:37

Kiwa skrev:
Hvon er det gået til, at jeg ikke har set denne debat før nu scratch

Rigtig fin beskrivelse og billeder Peter. Har du dine rov gående med andre arter, eller går de for sig selv?

Er som bekendt ikke selv til rovbasser - men derfor er det alligevel interessant at læse om Jeres andres erfaringer, og se billeder af dem.

Hej Yvonne, det er forskelligt hvem rovfiskene går sammen med, jeg har jo 3 større baljer de er fordelt i. Der kommer mere info efterhånden, men da jeg pt. arbejder omkring 16 timer i døgnet har jeg ikke energi til det store. Håber at få lagt noget mere op i weekenden.
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder   Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Icon_minitimeSøn 29 Nov 2009 - 2:36

flere pics og info om dine fisk Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder 95018
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder   Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Lidt info om nogle af de Malawiér jeg holder
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Derfor er nogle amerikanere billigere end andre.
» Her kan du se nogle af fiskene Ole sælger som fuldvoksne og i udvikling
» Fine Malawiér
» Tynde malawier
» Vildt fangede Malawier sælges

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Malawi - Rov-
Gå til: