Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Copyright på billeder endnu engang.

Go down 
+5
stausholm
Gerner
peter hp
rasmus v
T.Hytting
9 deltagere
ForfatterBesked
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 18:28

Et emne der har været taget op flere gange på andre forums, men jeg synes at det her, er lige i overkanten til hvad jeg accepterer.
Jeg har så lige opdaget at jeg har vundet en fotokonkurrence på denne side, uden at have deltaget.
http://www.frontosa.com/
Billedet er indsendt af køber af mine Mobaer, og han fik det tilsendt før han skulle afhente flokken, så han vidste hvad han skulle se på.
Så kan man lære at sætte copyright på billeder.
Konkurrencereglerne siger at det skal være ens egne billeder,og loven siger at man ikke må bruge andres billeder uden tilladelse.
Hvis han i det mindste havde spurgt om tilladelse til at bruge billedet, så havde det været okay, men ligefrem i en konkurrence nej.
Hvad er jeres holdning til dette?
For at vise at jeg er ganske sikker på at det er mit billede, lægger jeg lige originalen på her.Copyright på billeder endnu engang. Mobab
Tilbage til toppen Go down
rasmus v

rasmus v


Antal indlæg : 70
Join date : 05/08/09
Age : 42
Geografisk sted : Hanstholm

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 18:56

føj da hold kæft hvor bliver jeg harm

jeg er 100% øm over mine billeder og tolerer på ingen måde de bliver brugt uden min accept. Jeg synes da helt bestemt du skal tage fat i ham der har brugt dit billede og kræve en eller anden form for kompensation eller anmelde ham, for det er jo faktisk ulovligt.
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 19:04

rasmus v skrev:
føj da hold kæft hvor bliver jeg harm

jeg er 100% øm over mine billeder og tolerer på ingen måde de bliver brugt uden min accept. Jeg synes da helt bestemt du skal tage fat i ham der har brugt dit billede og kræve en eller anden form for kompensation eller anmelde ham, for det er jo faktisk ulovligt.

Jeg har ingen kontakt med manden, og han har ikke været aktiv på det forum, hvorigennem handlen blev gennemført, i over en måned.
Hans navn er dog på billedet nu, så derigennem burde han kunne findes.
Måske er jeg bare sippet, men jeg mener ikke at man kan deltage med andres foto i en konkurrence.
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 19:15

Ja, det er ikke pænt gjort, der er flere/mange bråde kar blandt akvariefolk


Sidst rettet af peter hp Man 17 Aug 2009 - 19:18, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 20:02

Ja jeg ville som Rasmus også er inde på sige ,at du skal kontakte ham og finde ud af hvad han har gang i. Skriv evt til ejeren af forummet og forklar dem at det pågældende billede er dit.
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 20:12

er det ham her http://cichlids.akvariefisk.dk/user/show/?UserID=5303
send ham en pb på cichlids... du kan jo se når han åbner den. jeg vil bede ham sætte 1000kr. ind på din konto ellers melder du ham og så er prisen en hel anden.
jeg kan se igennem finger med at billeder bliver brugt i billedetråde, men ligefrem en konkurrence som ham tilogmed har vundet. der sætter jeg grænsen

allan
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 20:36

Hej Thomas, det der er ikke bare total dårlig stil - det er descideret svinagtigt og respektløst!!

Jeg ville rette henvendelse til dem der har med konkurrencen at gøre og samtidig sende en regning for billedet til tyven -
et billed betragtes juridisk jo som et kunstværk, så han har ingen ret overhovedet til at bruge dit billed uden din samtykke!!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 20:53

Jeg ville sende admin en besked om adresseændring for, hvor præmierne skal sendes hen. Ret skal være ret Very Happy

Du skal nok ikke regne med nogensinde at få penge for brugen af dit billede, men en venlig besked til synderen, vil da være på sin plads. Derudover er det jo så op til dig, om de må beholde dit billede på siden, eller om de skal fjerne det helt. Uanset hvad, så skal hans navn ihvertfald fjernes.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 20:54

Ole der står i deres konkurrence regler at biledet skal tilhøre vedkommende der sender det ind,og hvis de opdager at der snydes bliver billedet øjeblikkeligt fjernet,mandens præmie for billedet er et certifikat.

Han har i øvrigt været logget ind den 12 august på forummet.
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 21:11

Tak for opbakningen alle sammen.
Præmien må han skam gerne beholde, men en henvendelse med en forklaring, ville da ikke skade. Smile
Allan: jeg kan ikke sige om det er denne bruger, men jeg kan heller ikke modsige det Laughing
Da jeg ikke umiddelbart kan komme i kontakt med ham, skulle jeg måske som flere skriver, tage kontakt med det pågældende forum, og forklare at jeg har det originale billede.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 21:47

Den er godt nok en af de grove. Du skal tage kontakt til siden og gøre opmærksom på billedet er dit.

Og lad os høre udviklingen i sagen fra dig
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeTirs 18 Aug 2009 - 16:04

Er helt enig med hvad de andre skriver. Har selv haft problemet med et af Kim's billeder, dog i forbindelse med annoncering. Der blev anvendt billeder vidt og bred fra nettet.

Jeg skummede i en hel dag, men vidste ikke rigtig hvordan jeg skulle gribe sagen an. Vil jo heller ikke være uvenner med folk, eller virke hysterisk. Kim's korte besked da han
kom hjem fra arbejde var: Send en PB med oplysning om hvor han kan indsætte kr. 500,00 for brugen af billedet. Han er sgu også så barsk ham Kim. Embarassed Men han blev
endnu mere gal end selv jeg var. Billedet blev efterfølgende slettet fra annoncerne, men ikke alle de andres billeder han havde brugt. Kunne så også konstatere et stykke tid efter,
at det blev anvendt igen, men her orkede jeg ikke gøre noget ved det. Jeg konstaterede bare i mit stille "blide" sind Wink - at personen måtte være yderst fatsvag.

Synes i dette tilfælde Thomas, at du skal gøre noget ved det. Tag fat i forummet, hvis de ikke får det at vide kan de ikke rette fejlen, eller tage action overfor brugeren. Det for-
tjener han at der bliver gjort, i mine øjne. Sådan et fjols Copyright på billeder endnu engang. 212589
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeTirs 18 Aug 2009 - 19:38

Yvonne er du blid og Kim barsk, måske vi skal høre Kims version i den sag. Laughing
Jeg har idag talt med en venlig sjæl herinde fra, der i forvejen har en brugerprofil på det aktuelle forum.
Han kunne fortælle, at der allerede igår var rettet henvendelse omkring det pågældende foto.
Super at der stadig findes folk, der gør noget, der ikke blot er for egen vindings skyld.
Copyright på billeder endnu engang. 515631
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeTors 20 Aug 2009 - 1:29

Update.
Efter at både Gerner og jeg selv har rettet henvendelse til ejer af det pågældende forum, har jeg idag modtaget en undskyldning derfra, og billedet er slettet. Copyright på billeder endnu engang. 515631
Tak til Gerner for indsatsen. Copyright på billeder endnu engang. 322163
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeTors 20 Aug 2009 - 10:18

Det var da så lidt.det gør jeg gerne for en ven cheers cheers cheers
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitimeTors 20 Aug 2009 - 18:00

Haha, ja jeg er nok mere barsk/kynisk i mange situationer. Men her overraskede gemalen mig faktisk. Han blev sgu' rigtig sur, især fordi billedet kun havde været lagt online på vores egen daværende hjemmeside. At det så åbenbart figurerer på google på en eller anden måde alligevel, vidste jeg så ikke Embarassed Personen sagde at det var der han havde fundet det.

Når Kim endelig bliver tvær, så er hans udmeldinger langt mere kontante end mine, man skal endelig ikke tage fejl af ham haha.

Rigig fint, at I ved fælles hjælp fik siden til at fjerne billedet. Forhåbentlig bliver siden på den måde opmærksom på, at ikke alle har rent mel i posen.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





Copyright på billeder endnu engang. Empty
IndlægEmne: Sv: Copyright på billeder endnu engang.   Copyright på billeder endnu engang. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Copyright på billeder endnu engang.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Amerikaner... Endnu et.. Måske.. :)
» Endnu en svensker er kommet til......
» Amerikaner... Endnu et.. Måske.. :)
» Endnu en kanon tur til Norge!
» Endnu en ændring i arts grupperingen

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Generelt-
Gå til: