Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Benthochromis leg!

Go down 
+4
Michael A
OPEKA
rasmus v
T.Hytting
8 deltagere
ForfatterBesked
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeFre 21 Aug 2009 - 23:58

Jeg var lige heldig at få skudt et par billeder, da en lille skuffe blev til, og de skal da lige vises her.
Ruden kunne jeg dog ikke nå at pudse, men et par langskud blev det til alligevel Laughing
Imponerende syn, når 5 Horii hanner alle har festtøjet på, og alle får lov til at være med i legen.
Det var forskellige hanner der befrugtede æggene, som iøvrigt er ganske små, dem fik jeg dog heller ikke med på billederne.


Benthochromis leg! 92887664

Benthochromis leg! 29956676

Benthochromis leg! 60444546

Benthochromis leg! 44632356

Benthochromis leg! 86703179
Tilbage til toppen Go down
rasmus v

rasmus v


Antal indlæg : 70
Join date : 05/08/09
Age : 41
Geografisk sted : Hanstholm

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeLør 22 Aug 2009 - 0:36

det er herligt det der Hytting, intet mindre end herligt de er nu fine de bentoer Very Happy
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeLør 22 Aug 2009 - 1:10

rasmus v skrev:
det er herligt det der Hytting, intet mindre end herligt de er nu fine de bentoer Very Happy

Tak Very Happy

Ja det var god underholdning, de leverede på sådan en fredag aften Benthochromis leg! 322163
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeLør 22 Aug 2009 - 9:03

Det ligner klodernes kamp med så mange fisk omkring hunnen. Prøvede de ikke at æde æggene scratch
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeLør 22 Aug 2009 - 10:45

OPEKA skrev:
Det ligner klodernes kamp med så mange fisk omkring hunnen. Prøvede de ikke at æde æggene scratch

Ja det ser voldsomt ud, men der var ikke kamp mellem hannerne, udover at de forsøgte at mase sig ind foran de andre.
Det undrede mig også lidt, da de har været lidt stride, de sidste par dage inden at det skete.
Det var kun de små æggerøvere ( synodontis ) der gerne ville have smagt på æggene, men de turde ikke komme helt ind i kampen, så det fik de ikke noget ud af.
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeLør 22 Aug 2009 - 14:08

Super sceneri Thomas, og godt du lige sad klar med kameraet .....
Hvor mange æg smed hun ?? 4-5 stk. ??
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeLør 22 Aug 2009 - 14:42

Thomas, nu har i haft en anden debat om hvilken art benthochromis i har gående - og i den forb. syndes jeg at hunnen på det nedereste billede har kort snude, er det korrekt eller er det billedet Question
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeLør 22 Aug 2009 - 16:03

super billeder Thomas og tillykke med skuffen..
hvilke fordeling har du ? billede nr. to ligner 5.1 men har du flere ?
har du et fangststed på dem ?

allan
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeLør 22 Aug 2009 - 16:31

Fantastisk Thomas - til lykke med det.

Har du nogle specielle foranstaltninger for at de holder skuffen - net eller lignende for at holde dem under vandoverfladen? Synes jeg har læst om problemer med at de går i overfladen, og snapper luft, for derefter at smide æggene. Men kan være jeg husker forkert.

ps - glemte lige - helt fede billeder. Benthochromis leg! 515631
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeLør 22 Aug 2009 - 17:02

Mange tak til alle da. Very Happy
Michael:
Jeg var ikke med fra starten, men jeg så 4 æg.

Peter :
Hunnen på billedet, har ikke helt så kort snude, som den der var omtalt i en anden tråd, denne deltog iøvrigt ikke i legen, og er dermed ikke på billederne.

Allan :
Jeg har en fordeling på 6.3, og Thomas A. mener at de skulle være fra Burundi.

Yvonne:
Det er formodentlig første gang hun har haft skuffe, så den holder nok ikke mange dage.
Jeg har også hørt det med at et net, måske kunne afhjælpe problemet, men dette er ikke muligt hvor de går nu.
Det skal bare tages som en oplevelse, og så må tiden vise hvor længe hun holder skuffen. Laughing
Tilbage til toppen Go down
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeFre 28 Aug 2009 - 12:47

Kanon billeder, af noget man i hvert fald ikke ser hver dag!

Jeg kan ikke mindes, nogensinde før at have set billeder af Benthochromis i leg?
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeFre 28 Aug 2009 - 22:17

KimJ skrev:
Kanon billeder, af noget man i hvert fald ikke ser hver dag!

Jeg kan ikke mindes, nogensinde før at have set billeder af Benthochromis i leg?

Tak Kim, kvaliteten er ikke på højde med dine superbilleder, men jeg var da på pletten da det skete Laughing

Jeg er heller ikke selv, faldet over sådanne billeder, men de findes sikkert et sted derude.

Skuffen holdt som ventet ikke længe, ca. 30 sekunder efter første fodring, så kunne hun ikke holde sig tilbage længere Benthochromis leg! 305101 , men det var første gang hun havde skuffe, så hun skal jo lige lære at sige nej til et stykke mad. Laughing

Det var alligevel en oplevelse, da det var en noget anderledes leg, end hvad jeg hidtil har set. Smile
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeFre 28 Aug 2009 - 23:04

jeg ved godt siden er nede, men jesper taustrup har lagt billeder, af sine i leg, ind på tanganyikagruppen.dk
jeg har fået mine hjem fra Michael A. de er dælme fine, men noget sky. selvom jeg fodre sparsomt, går de ivrigt til det.

allan
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeLør 10 Okt 2009 - 20:40

Så er der dømt leg i baljen igen i aften, de er så småt begyndt. cheers
Det er et syn for akvarieguderne, når hannerne gør deres yderste for at få hunnens opmærksomhed.
Jeg har en enkelt unge gående fra en leg der ligger mellem den ovenstående og denne, der kommer billeder af den lille " fyr " senere.
Den udvikler sig utroligt langsomt, men ser ud til at gå fint til foderet nu, så der er lidt håb for den lille Bentho.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeOns 14 Okt 2009 - 13:05

T.Hytting skrev:

Jeg har en enkelt unge gående fra en leg der ligger mellem den ovenstående og denne, der kommer billeder af den lille " fyr " senere.
Den udvikler sig utroligt langsomt, men ser ud til at gå fint til foderet nu, så der er lidt håb for den lille Bentho.

Det er også hvad jeg har læst mig til, fra en Svensker. Han havde taget kuld fra, hvor kun en enkelt unge overlevede.
Tilbage til toppen Go down
Jesper T

Jesper T


Antal indlæg : 73
Join date : 10/06/09
Age : 48

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeOns 14 Okt 2009 - 22:14

Helt fantastisk, tillykke med den "lille" super sejt at den har overlevet,
jeg har kæmpet med mine i næsten 4 år, en masse leg, ingen unger.

Billederne taler sit helt tydelig sprog, The KING of all Tanganyika cichlids,
den er så super flot når den går i leg, super godt gået og endnu engang tillykke.

Mvh. Jesper Taustrup
Tilbage til toppen Go down
http://www.tanganyikagruppen.dk
Jesper T

Jesper T


Antal indlæg : 73
Join date : 10/06/09
Age : 48

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeOns 14 Okt 2009 - 22:44

fandt lige et billede af min store han og hans lyrehale Wink
Benthochromis leg! Bentho
Tilbage til toppen Go down
http://www.tanganyikagruppen.dk
Jesper T

Jesper T


Antal indlæg : 73
Join date : 10/06/09
Age : 48

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeOns 14 Okt 2009 - 22:49

Og i fuld figur

Benthochromis leg! Tric
Tilbage til toppen Go down
http://www.tanganyikagruppen.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeOns 14 Okt 2009 - 23:59

Mange tak Jesper, det er dog kun en halv "sejr", for hun gik ikke tiden ud.
Hun havde gået med skuffe i en lille uges tid, da hun under fodring spyttede to æg ud, og dem fik jeg så samlet op,
og lavet en hurtig udrugningsdims til.
Det ene er så blevet til noget, og det ser indtil videre ud til at den trives fint, men som skrevet går det meget langsomt med at den udvikler sig.

Han er rigtig fin din alphahan cheers ved du hvor den er fanget henne, jeg kan se at der er noget forskel på den og mine.
Tilbage til toppen Go down
Jesper T

Jesper T


Antal indlæg : 73
Join date : 10/06/09
Age : 48

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeTors 15 Okt 2009 - 11:03

Mine er købt som Msalaba, men det er det ikke, jeg er 99%
sikker på at de er fra Kambwimba.
Tilbage til toppen Go down
http://www.tanganyikagruppen.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeSøn 18 Okt 2009 - 22:34

Lige et par billeder, der er få minutter gamle.
På det første ses et Benthoæg, hvis man ser godt efter, det er ca. midt for, to tredjedele oppe på billedet,
de er ganske små, i forhold til fiskens størrelse.
Benthochromis leg! 45207700


Næste billede, ca. et sekund efter VELBEKOMME !!, håber det smagte godt. lol! Benthochromis leg! 84731031
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeMan 19 Okt 2009 - 8:54

Flotte billeder Thomas. Det ser ud til de yngler op af klippevægge men er en fritsvømmer. Det mønster genkender jeg fra Malawicichliderne.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeMan 19 Okt 2009 - 16:03

Hvis du er rigtig heldig, så er det bare en hjælpsom og meget omsorgsfuld hun, som har i sinde at udruge ægget for "Benthoerne" Hun har måske set at de ikke rigtig kan finde ud af tingene selv, og vil bare hjælpe lidt til??? Miraklernes tid er jo ikke forbi endnu geek lol!

Spøg til side, kanon billeder Thomas, helt sikkert et meget sjældent syn. Det må da lykkes på et tidspunkt, selvom det jo åbenbart er meget svært med disse smukke fisk.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeMan 19 Okt 2009 - 16:36

Peter : Ja de har leget samme sted de tre gange jeg har set det nu, så ja det ser ud til at de foretrækker en klippe til deres leg.

Yvonne : Jeg tror at den Boulengeri glemte at få ægget befrugtet så Laughing , det blev vist til en lille snack, håber ikke at der var salmonella i det rå æg lol!

Den lille F1 unge jeg havde gående blev desværre fundet død idag, den var ellers rigtig livlig igår, så hvad der er sket aner jeg ikke. Benthochromis leg! 646538 R.I.P
Det skulle åbenbart heller ikke være denne gang, at det lykkedes at lave sådan en lille Bentho, den blev ca. 6 uger og 1½ cm lang.
De er ellers ihærdige nok, nu har der været 4 skuffer på tre hunner, på knap to måneder.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeMan 19 Okt 2009 - 17:33

Åhh Thomas hvor trist Benthochromis leg! 571744 .

Hvorfor er det så svært med dem? 6 uger det er da lang tid, og man skulle jo mene, at den var godt på vej fodermæssigt??

Utroligt, at man kan have VF'ere gående uden de "store" problemer, men at man åbenbart har utroligt svært ved, at skabe de perfekte forhold så de går tiden ud, og at ynglen efterfølgende kan overleve. scratch

De kommer jo trods alt fra samme sø, hvor andre arter er "rimelig" nemme at have med at gøre. Forstå mig ret, jeg ved der er masser af Tangaer, som ER svære, men det er alligevel utroligt, at der er sådan en forskel på arterne.

Ja, har "boupigen" bare været på ægrov, så fortjener hun simpelthen en mild omgang "salmonella" - så kan hun lære det kan hun. Benthochromis leg! 153294
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitimeMan 19 Okt 2009 - 17:52

Fodermæssigt var den helt klar ja.
Jeg har en ide om at den kan have forædt sig, da der sikkert er kommet en del foder ind gennem tremmerne til den, af det som de andre fisk i baljen skulle have.
Den spiste lystigt af dens eget foder, så hvis den yderligere har fået fat i noget mere, kan det være problemet.
Det positive er, at nu skal jeg ikke tage hensyn til den under min omrokering i rummet. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Benthochromis leg! Empty
IndlægEmne: Sv: Benthochromis leg!   Benthochromis leg! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Benthochromis leg!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Tanganyika-
Gå til: