Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Mit første forsøg ;o))

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeTors 3 Sep 2009 - 12:42

Her er mit første forsøg efter Kims gode opskrift Laughing
blænde 5,6
lukkehastighed 1/125.
synes selv det er rimeligt.

Mit første forsøg ;o)) Mobacontest
Tilbage til toppen Go down
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeTors 3 Sep 2009 - 13:32

Det er blevet godt!

det eneste jeg vil sige er blevet mindre heldigt, er at Du (eller kameraet, hvis det har auto-ISO indstilling), for at få den nævnte blænde/lukkertidkombination, har været nødt til at vælge en højere ISO-værdi
end kameraet reelt kan klare, hvilket er grunden til det meget kornede billede. Dette er jo en begrænsning i udstyret som man ikke kan indstille sig ud af, så
rent fotografisk er billedet i top!

Hvilket kamera er der brugt?
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeTors 3 Sep 2009 - 14:03

Ser godt ud Gerner cheers der er kommet lidt mere farve på siden jeg så dem sidste år...
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeTors 3 Sep 2009 - 14:16

THORLEIFDK skrev:
Ser godt ud Gerner cheers der er kommet lidt mere farve på siden jeg så dem sidste år...
Tak Carsten
nu ligger det sådan at det iikke er de samme som dem du så,dem lavede jeg en byttehandel med dem her jeg har nu.Men det kunne du jo ikke vide.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeTors 3 Sep 2009 - 14:21

KimJ skrev:
Det er blevet godt!

det eneste jeg vil sige er blevet mindre heldigt, er at Du (eller kameraet, hvis det har auto-ISO indstilling), for at få den nævnte blænde/lukkertidkombination, har været nødt til at vælge en højere ISO-værdi
end kameraet reelt kan klare, hvilket er grunden til det meget kornede billede. Dette er jo en begrænsning i udstyret som man ikke kan indstille sig ud af, så
rent fotografisk er billedet i top!

Hvilket kamera er der brugt?

Mit første forsøg ;o)) 931820 jeg vidste jeg havde glemt noget Embarassed ,nå men det husker jeg næste gang
mit kamera er et DSLR sony A100
Tilbage til toppen Go down
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeTors 3 Sep 2009 - 14:32

Gerner skrev:
THORLEIFDK skrev:
Ser godt ud Gerner cheers der er kommet lidt mere farve på siden jeg så dem sidste år...
Tak Carsten
nu ligger det sådan at det iikke er de samme som dem du så,dem lavede jeg en byttehandel med dem her jeg har nu.Men det kunne du jo ikke vide.
Nå så var det derfor jeg ikke lige kunne genkende....syntes nok puklen var anderledes Wink anyway så ser de rigtig fine ud
mvh
Carsten
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeTors 3 Sep 2009 - 14:51

Du kan desværre ikke rigtig komme uden om problemet jeg nævner.

D.v.s. Du kan selvfølgelig tænde for mere lys over akvariet, hvis det er muligt, men ellers hænger det desværre sådan sammen, at ISO værdien, i dette tilfælde 400, som ellers ikke skulle være den store udfordring, er nødvendig for at få den udnærkede lukker/blændekombination du har valgt.

Edit:
Faktisk synes jeg, at det virker lidt mistænkeligt, at der er så meget støj på billedet, når ISO ikke er højere. Er det et generelt problem, at der er meget støj? Du kan evt. poste et par billeder mere. Det kan gerne være af noget andet end akvarier, da det mest er for at vurdere om kameraet evt. er defekt.
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeTors 3 Sep 2009 - 16:47

Hej Kim

Her er så et andet taget for ca.14 dage siden på min ferie.

Mit første forsøg ;o)) DSC00556

har ikke noget med fisk at gøre
Tilbage til toppen Go down
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeFre 4 Sep 2009 - 1:01

Det billede fejler i hvert fald ikke noget!

Det er dog også taget ved ISO 100, så det SKAL siimpelthen være perfekt. Har Du et som er taget ved ISO 400, ligesom fiskebilledet?
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeFre 4 Sep 2009 - 10:27

Her er et af konens brudebuket taget med ISO 400.

Mit første forsøg ;o)) DSC00251
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeFre 4 Sep 2009 - 10:42

Tror jeg har fundet ud af fejlen ved billede 1,jeg har simpelthen stillet ISO for højt.jeg mente at ho højere ISO jo klarere billede men det er jo omvendt.Jo højere des mere *støj* har jeg ret ?? Wink billedeter taget med ISO 1600 .derfor er mobaen blevet grynet Embarassed Embarassed
Tilbage til toppen Go down
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeFre 4 Sep 2009 - 11:53

Det forklarer sagen!

EXIF data for billedet siger dog ISO400, men det åbenbart ikke helt pålideligt!

Desværre må man stadig sige, at du faksk ikke kunne gøre andet under de givne lysforhold; Havde du valgt ISO 400 i stedet for 1600, havde der været brug for en blænde/lukker på 5.6-1/30 sek., hvilket sikkert ville havet givet et sløret billede p.g.a. kamera- og fiskebevægelser. I dette tilfælde, må man sige, at en flash er det rigtige valg, vis man har mulighed for det.

Smuk buket, iøvrigt! Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitimeFre 4 Sep 2009 - 14:00

Og en fed knallert Wink
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Mit første forsøg ;o)) Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første forsøg ;o))   Mit første forsøg ;o)) Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Mit første forsøg ;o))
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Logbog: opdræts forsøg Hypancistrus zebra l.46..
» det første nica yngel
» Vores første saltvands akvarium
» Mit første lille K1 filter projekt
» Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Fotografering-
Gå til: