Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Mine nye rovbasser

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeSøn 27 Sep 2009 - 11:52

Hej Alle
Så blev jeg den lykkelige ejer af 5 stk små lækre rovfisk af arten Lepidolamproligus Kendalli N¨Kampa Very Happy Da jeg så Michael A`s billeder af de to store grumme bæster han har gående i hans akvarium,var jeg solgt til stanglakrids,mit hjerte bankede og jeg fik sved på panden,sådan nogen måtte jeg simpelthen HAVE i mit akvarie. Men lykken er kort,disse fisk ses yderst sjældent i handelen (i Danmark) øv øv øv.Men min ven Michael skrev til mig bare rolig Gerner ,vi skal nok finde nogle til dig en dag, Wink Jeg var så ved at tynde lidt ud i mit hovedakvarie hvor jeg fiskede nogle gnatrocromisser fra bla ,et fint par,som jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle med,så jeg tilbød Michael dem ,da jeg vidste at han gjorde lidt i disse fisk,han ville godt overtage dem hvis de var billige lol! og vi snakkede ikke mere om dem.Men lige pludselig en dag havde jeg fået en PM fra Michael der skrev at hvis jeg ville så havde hab 5 små L. Kendalli vi kunne lave en byttehandel med,OM JEG VILLE ja selvfølgelig ville jeg det,endelig kunne jeg se frem til at få mine rovfisk Mine nye rovbasser 515631 Mine nye rovbasser 515631 Nu går de så her med en størrelse på ca. 7cm og jeg håber så der bliver mindst et harmonisk par ud af dem,jeg er vildt glade for dem,TAK michael.

lige et lille billede.

Mine nye rovbasser Lnkambae_juvenile
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeSøn 27 Sep 2009 - 12:17

cheers Mine nye rovbasser 725831 Stort til lykke.

Hvor er det herligt, at andres hjerte åbenbart også kan banke "intenst" for en nyanskaffet art, og fortælle om hvorfor, og hvad der skulle til, før det lykkedes at få den i hus.

Når akvarierne er besat i forvejen, så er der jo ikke altid så mange muligheder for fornyelse, uden at man indimellem må sige farvel til andre fisk. Rigtig fint billede Mine nye rovbasser 95018 Glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå med dem, og forhåbentlig lidt beskrivelse af deres adfærd osv.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeSøn 27 Sep 2009 - 21:32

Spændende rovdyr du har fået dig der Gerner Very Happy
Jeg regner med at vi får et par billeder efterhånden som de vokser, og hører hvordan de trives med resten af besætningen i baljen. Wink

Super at i lige kunne finde ud af noget med en byttehandel.
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeSøn 27 Sep 2009 - 22:22

super med en byttehandel begge kan stille sig tilfredse med.. Mine nye rovbasser 211905

allan
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeSøn 27 Sep 2009 - 22:41

Godt at du er tilfreds med dem Gerner, skal lige for en god ordens skyld sige at du blev tilbudt penge oven i -
sådan 5 små bæster er jo normalt ikke så dyre som et pat Gnathoér .... bare så folk ikke går og tror jeg er den værste krejler Mine nye rovbasser 2948 det skal de helst ikke opdage! Razz

Gnathoérne fik en lidt hård medfart af de 2 der i forvejen gik i baljen - men nu er tingene sat
på plads så der er styr på dem, og jeg er også godt tilfreds.

Pøj pøj med Lepiérne - jeg glæder mig til at følge deres vækst som tiden går - så kommer jeg sgu
nok og henter dem igen når de er fuldt udvoksede Twisted Evil he he ....
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeMan 28 Sep 2009 - 10:17

Michael A skrev:
Godt at du er tilfreds med dem Gerner, skal lige for en god ordens skyld sige at du blev tilbudt penge oven i -
sådan 5 små bæster er jo normalt ikke så dyre som et pat Gnathoér .... bare så folk ikke går og tror jeg er den værste krejler Mine nye rovbasser 2948 det skal de helst ikke opdage! Razz

Gnathoérne fik en lidt hård medfart af de 2 der i forvejen gik i baljen - men nu er tingene sat
på plads så der er styr på dem, og jeg er også godt tilfreds.

Pøj pøj med Lepiérne - jeg glæder mig til at følge deres vækst som tiden går - så kommer jeg sgu
nok og henter dem igen når de er fuldt udvoksede Twisted Evil he he ....

Michael har ret han tilbød penge oven i,men jeg kunne ikke nænne at tage den sidste 10er fra dig Mine nye rovbasser 16738 Mine nye rovbasser 16738 Mine nye rovbasser 16738

min holdning er hvis man kan undgå at have penge i mellem,og begge parter er tilfredse,så hjælper man hinanden på den måde.

du kan få de overskydende hanner kan du Mine nye rovbasser 45819 Mine nye rovbasser 153294
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeOns 30 Sep 2009 - 11:58

Her er så en lille update på mine rovbasser,de har nu været her en uge,og man kan allerede se at det er en bagholdsangriber,jeg har givet dem levende myg,og da udviste de det de er rovfisk Very Happy de står helt tæt op af stenene for lige pludselig at eksplodere,og vups så var den myggelarve fanget.De har alle 5 ikke vist tegn på nervøsitet ,når jeg kommer ind i værelset til dem stå de alle fremme ved forruden,for at se om der kommer mad,og de er ikke kost foragtere,de kaster sig over alt der bliver serveret(flagefoder ,cyclops,artemier,krill sorte myg)
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeOns 30 Sep 2009 - 15:34

Kunne forestille mig at det er spændende at studere deres "spisevaner", hvis det altså kun er en myggelarve det går ud over.

Hvor store bliver de egentlig når de er fuldvoksne? Skal de så have levende fisk at spise??

Synes den har nogle fine farver, den er ikke bare sådan 2 farvet, men ser også ud til at have nogle flotte blåmetalliske farver.

Hæhæ, det er jo helt klart Michael der har lært dem at være nogle rigtige tigge prinser/prinsesser. Dejligt når fiskene ikke er sky, selvom nogle akvarister ikke bryder sig om, at de står og tigger når man nærmer sig akvarierne. Jeg har nu ikke selv noget i mod det.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeOns 30 Sep 2009 - 16:28

Kiwa skrev:
Kunne forestille mig at det er spændende at studere deres "spisevaner", hvis det altså kun er en myggelarve det går ud over.

Hvor store bliver de egentlig når de er fuldvoksne? Skal de så have levende fisk at spise??

Synes den har nogle fine farver, den er ikke bare sådan 2 farvet, men ser også ud til at have nogle flotte blåmetalliske farver.

Hæhæ, det er jo helt klart Michael der har lært dem at være nogle rigtige tigge prinser/prinsesser. Dejligt når fiskene ikke er sky, selvom nogle akvarister ikke bryder sig om, at de står og tigger når man nærmer sig akvarierne. Jeg har nu ikke selv noget i mod det.
haha ja det er fakfisk rigtig spændende og kigge på dem,og følge deres adfærd og spisevaner,de bliver 20-22 cm som fuldvoksne (i naturen) så den får jo en anseelig størrelse,jeg har overvejet det med levende fisk når de bliver større,men jeg ved det ikke endnu eller de bare skal have rejer og muslinger som frontosaerne.jep de bliver helt vildt flotte i farverne ser om jeg kan finde et godt billede på nettet Jeg kan *låne* Mine nye rovbasser 2948

ja det tror jeg også han har lært dem,fordi han regner med at få dem igen når jeg har fodret dem op.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 18:45

Ja så er der tid til en lille update på mine fine rovbasser,ja der er ikke meget at fortælle de æder og æser og er vokset mellem en ½ og 1 cm siden jeg overtog dem ,der er lige nogle nye billeder lille fisk med stærke aftegninger synes jeg.

Mine nye rovbasser DSC00665Medium

Mine nye rovbasser DSC00674Medium

Mine nye rovbasser DSC00675Medium
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitimeMan 12 Okt 2009 - 12:32

Godt at se og høre at de trives Gerner! - de er da vist kommet i de helt rette hænder Wink

Det er da nogle super billeder du har fået skudt af dem Shocked
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Mine nye rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Mine nye rovbasser   Mine nye rovbasser Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Mine nye rovbasser
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Nye Rovbasser
» Nye rovbasser
» mine Mobaer
» Lidt mallebilleder.
» Mine nye fisk

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Tanganyika-
Gå til: