IndeksFAQSøgTilmeldte brugereLoginTilmeldCalendarSeneste indlægGrupper

Share | 

Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.

Go down 
Gå til side : 1, 2, 3  Next
ForfatterBesked
Michael A

Antal indlæg : 220
Geografisk sted : Randers

IndlægEmne: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Ons 7 okt 2009 - 22:24

Som overskriften siger har jeg været et smut på messe i Tyskland - det foregik sammen med Niels, John, Heinrich, Michael, rud og Kasper, det var for mig en sindsyg spændende tur (i øvrigt sammen med nogle flinke mennesker) hvor vi selvfølgelig også var i diverse forretninger .. men også lagde vejen forbi nogle stor opdrættere.

Det kommer til at tage mig noget tid at få postet alle billederne da der er andre ting at se til end Oles forum drunken
så i må have tålmodighed, jeg skal nok få det hele postet og beskrevet så hurtigt som muligt - men det bliver over flere dage.
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Ons 7 okt 2009 - 22:28

Turen startede for mit vedkommende hos Jonh som bor i Mesing tæt på Skanderborg kl. 02.00 natten til fredag d. 2 Oktober (ikke september som der står i overskriften - det starter godt Laughing ).
Også Niels Ventzel stødte til her, efterfølgende satte vi kursen mod Horsens ned til MIchael hvor Rud, Kasper og Heinrich alle stod klar... og så var det ellers syd over
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Ons 7 okt 2009 - 22:42

Efter at have kørt hele natten er det tid til at strække ben og fylde penge i benzin pungen .... Til højre i billedet ses Kasper, dernæst Michael fra den pæne side så Heinrich og Niels bag Niels John.

Sidst rettet af Michael A Ons 7 okt 2009 - 22:46, rettet 1 gang
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Ons 7 okt 2009 - 22:45

Her får Niels så fravristet Heinrich en 500 Euro seddel under en storm af kommentarer fra de øvrige ...
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Ons 7 okt 2009 - 22:58

Ankomst hos Aquafarm, Duisburg (klokken alt for tidligt om morgenen) som er storopdrætter af ciklider, dvs. det her er første led hvor vi andre er tredie eller fjerde led.

Her ses en af flere gange med reoler - der var nok at få set på .... Rud er allerede ved at suge næringen ud af fiskene.

Tja tænk en gang ... det aller første akvarie jeg kigger ind i rummer et avls par ef en mega sjælden Tanganyika huleleger som det er første gang i mine ? 22-23 år som ciklide akvarist jeg har set! den er ikke kun meget sjælden med også så godt som umulig at opdrætte - af de ca. 10 voksne fisk der gik her i anlæget (fandt jeg senere ud af) havde de for første gang i 3 1/2 år smidt et kuld på 14 unger!!! - det er sgu noget andet end Malawi hva Wink

Sidst rettet af Michael A Ons 7 okt 2009 - 23:41, rettet 1 gang
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Ons 7 okt 2009 - 23:10

Endnu et eksemplar, her kan man tydeligt se hvorfra fisken har sit navn Pectoralis (Neolamprologus) ... det skal lige siges at det ikke var hver dag de gjorde ruder rene hos Aquafarm ... så i må tage billederne som de er.

Her falder jeg så over endnu en Tanganyika sjældenhed Neolamprologus Nigriventis... igen en fisk jeg aldrig har set før.

Leptosoma Tricolor suppe, gæt antallet .. eller tæl .. vinderen får en gratis svømmetur for to til Sverige ...

Prøver lige igen med Nigriventis billedet !?
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Ons 7 okt 2009 - 23:29

Her er så den til dato flotteste Compressiceps jeg har set! igen en meget beskidt rude der tager lidt af glæden...

Efter en god lang snak med en ansat som jeg hurtig blev dus med kom han pludselig til min store forbavselse hen til mig med dette eksemplar i et net så jeg kunne få et ordentligt billed ....... jeg vil lade billedet tale for sig selv
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Ons 7 okt 2009 - 23:36

Et kik ind i i mindre rum hvor de mindste unger gik afslørede dette som jeg i hvertfald ikke bifalder... men sådan kan man altså også opdrætte mundrugende ciklider....

Det var alt fra Aquafarm, jeg blev desværre nød til at slette nogle af billederne senere på turen for at få det hele med ... der ryger et større kort i kameraet næste gang!!

Jeg når ikke mere i dag... men vender frygtelig tilbage.
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Ons 7 okt 2009 - 23:45

hov der var lige et enkelt mere af min før omtalte nye ven og af John... slut fra Aquafarm.
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

Antal indlæg : 2276
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Ons 7 okt 2009 - 23:58

Super fedt, at du har taget billeder af turen, så vi andre kan få glæde af det. Jeg håber, at I havde en kanon tur derned Very Happy

Nu har du vel taget billeder af andet end tangaer og tangatosser?

Vis brugerens profil http://www.unimati.biz
Kiwa

Antal indlæg : 887
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 12:22

Kanon debat Michael.

Glæder mig til flere billeder, og lyt ikke til Ole, vi vil se Tanga vil vi lol!

Sikke en tur I har haft. Sådan en ville jeg slet ikke turde tage, tænk alle de skønheder man ikke ville kunne stå for, og bare måtte have med hjem.
Vis brugerens profil http://www.wander.dk
stausholm

Antal indlæg : 427
Geografisk sted : Århus

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 13:16

Unimati skrev:
Super fedt, at du har taget billeder af turen, så vi andre kan få glæde af det. Jeg håber, at I havde en kanon tur derned Very Happy

Nu har du vel taget billeder af andet end tangaer og tangatosser?
nu er Niel Ventzel jo ikke en tangatosse, men en malawi ..... lol!

allan
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 19:26

Jeg må faktisk skuffe dig lidt Yvonne, og glæde Ole... der er overvejende flest billeder af sydamerikanere...
de var simpelthen af en kvalitet som jeg ikke kunne lade være med at knipse.
Mht. Niels så har han nu alligevel en bred samg når det kommer til stykket, han var noget interesseret i de Pectoralis
kan jeg sige dig, akvarie fatter måtte finde en stige frem så Niels kunne fotografere et par der gik længere oppe.
Men Ole - alt har sin pris, det ved sådan en købmand som dig jo.... sådan en Tanganyika freak som mig
har jo ingen anelse om hvad de forskellige Amerikanere hedder.. så det bliver din tjans at give dem navne
Jeg giver dem numre, så kun du følge op med navnene til sidst.

Sidst rettet af Michael A Tors 8 okt 2009 - 20:27, rettet 1 gang
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 19:36

Jeg glæder mig allerede cheers

....om vi så kan give dem navne, har jeg ingen anelse om, men det finder vi jo ud af.

Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 19:55

Klokken er nu 12.00 (Fredag 2/10-09) Vi ankommer til Zoo Zajac, verdens største zoo butik ...
hele butikken er ikke med på billedet! der var godt 8700 m2 at komme rund på - guinnes rekord.

Et kik ned gennem noget af akvarie afdelingen..

Endnu en ny ven

Sidst rettet af Michael A Tors 8 okt 2009 - 20:04, rettet 1 gang
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 20:02

Fiiiiiiiin fisk, jeg vil skyde ham til 60 cm.

En lille udstillingsbalje, endnu en guinnes rekord på 23000 ltr.

Udendørs afdelingen er også pæn stor ..

Sidst rettet af Michael A Tors 8 okt 2009 - 20:17, rettet 1 gang
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 20:14

Koi ..

http://img85.imageshack.us/img85/3972/img29081140x760.jpg

Ankomst kl. ca. 14.30 til Hobby-Zoo-Tillmann, special forretning i syd og mellem amerikanere...
Rock´n roll ... nu bliver det sjovt

Hmm prøver lige igen Hobby-Zoo-Tillmann
Vis brugerens profil
stausholm

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 20:21

det ser ud til at i havde en super weekend Michael.. gode billeder..
kunne du ikke have taget et par af de klumper, som ligger foran koibasinet, med hjem til mig ? de ser ud til at have en god størrelse lol!

allan
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 20:25

Nejii en fik rokke tænkte jeg .. indtil den rejste sig på bebene og spurtede afsted ... griner .. også kaldet dolkehale..

He he ..

Der var rokken så, en kanon fin og spændende fisk - der skal prøves inden jeg ligger mig i kisten..
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 20:37

NR: 1

NR:2

Akvarier kunne de også finde ud af at dekorere ..

Arowana ... ca. 60 cm. stor, kan ikke huske prisen - men den var mega dyr!!
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 20:44

NR: 3

NR: 4

NR: 5

Niels har også travlt med kameraet...
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 21:51

NR: 6

NR: 7 (med unger)

NR: 8

Over alt hvor jeg kommer frem får jeg nye venner - utroligt!! - men de kender mig
selvfølgelig heller ikke Razz den smed sig lige på skjoldet til ære for fotografen der tog billedet ned gennem vandet ..
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 21:58

NR: 9

Det var sidste skud fra Tillmann, lad os se dit bud på nogle navne Ole Sleep
Vis brugerens profil
stausholm

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 22:04

nr. 1 og 3 er synspilum.. nr. 9 er en niguraguensis

allan
Vis brugerens profil
T.Hytting

Antal indlæg : 237
Geografisk sted : Mariager

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 22:24

Ser ud til at i havde, en rigtig spændende tur derned cheers
Herligt med alle de fine billeder, så vi andre også kan følge med Very Happy
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 23:00

Jeg har lige siddet og reziset de resterende billeder - der er godt nok mange endnu Shocked og jeg er jo kun ved første dag over middag -
der er to dage mere What a Face nå, men vi kommer vel igennem det hen ad vejen - tror dog jeg bliver nød til at sortere i det .... pale
Vis brugerens profil
OPEKA

Antal indlæg : 352
Geografisk sted : Roskilde

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 23:07

Dejlig tur ser det ud til men, hvor er Malawibillederne henne?
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 23:13

Ole jeg ved ikke om du kan fuske et indlæg ind her med navnene ??? - jeg kører lidt videre nu med nogle andre typer ...

Klokken er nu blevet ?? 16.00 og vi ankommer til Aquatreff en butik med en god blanding af Malawi og Tanganyika,
de har egen fangststation hvor Niels i øvrigt har være med ejeren Thomas for ca. 20 år siden.

S. Freyeri

Victoria ?
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Tors 8 okt 2009 - 23:24

Der var da et Malawi billed, men du ved Malawi kan man jo se alle steder ik Wink der kommer flere - bla. nogle rov - men de ligger laaaaaaaaaaaangt nede i bunken...

C. Calvus White ..

Lepidolamprologus Nkambae ... dog uden ret meget farve..

Cypri. Leptosoma "Kekese" - første gang jeg ser den "live" tror Ad Konings har pillet lidt ved farverne ved det billed han har i Back to nature guiden!?

Opthalmotilapia Nasuta

Lepidolamprologus Profundicola eller L. Elongatus hælder mest til det sidste..
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   Fre 9 okt 2009 - 2:34

Suuuuper billeder Michael. Keep ´em coming cheers

Mit bud på fiskene, selv om jeg ikke har megen fidus til mine evner på det område Very Happy

1. Vieja synspilum
2. Amphilophus citrinellus - Djævle cichlide
3. Vieja synspilum
4. Måske Parachromis managuensis.
5. Heros efasciatus
6. Måske Thorichthys.
7. Måske Archocentrus septemfasciatus.
8. Måske "Cichlasoma" grammodes.
9. Hypsophrys nicaraguensis. Jeg glæder mig til, at mine egne får noget størrelse og farve. Der er helt klart noget at se frem til Very Happy

Victoriaen er Haplochromis sp. "thick skin" også kaldet Haplochromis sp. "CH44"

Sponsored content

IndlægEmne: Re: Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.   

Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 3Gå til side : 1, 2, 3  Next