IndeksFAQSøgTilmeldte brugereLoginTilmeldCalendarSeneste indlægGrupper

Share | 

Hvad fodrer du med?

Go down 
ForfatterBesked
Rikke F
Admin

Antal indlæg : 126
Geografisk sted : Hobro

IndlægEmne: Hvad fodrer du med?   Man 8 jun 2009 - 11:27

Her i huset serveres følgende:

Tørfoder - Royal Canin, Hills og Arden Grange
Vådfoder - Feline Porta, Royal Canin, Hills

Vi bruger foderet fordi vi kender det og er trygge ved det, men vi er måske osse lidt bange for at prøve nyt.

Hvordan har du det med foder? Hva' bruger du? Tør du prøve nye mærker? Råfodrer du? Kom gerne med dine erfaringer flower

Sidst rettet af Rikke F Man 8 jun 2009 - 17:36, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil http://www.basicats.dk
Lisa

Antal indlæg : 18
Geografisk sted : Kølkær v. Herning

IndlægEmne: Re: Hvad fodrer du med?   Man 8 jun 2009 - 17:12

Ja, vi har jo omlagt vores foder her det sidste halve års tid. Før fodrede vi lige som dig Rikke med fortrinsvis Royal Canin og det gik da fint syntes vi......altså, hvis man ser bort fra at en var lidt for tyk, en var lidt for tynd,.................. Vi prøvede slankekur og opfedning, men resultatet blev aldrig lige helt som jeg gerne ville have det Exclamation

Nu har vi skiftet langt størstedelen af kattenes tørkost ud med vådmad og råt og vi begynder rigtigt at kunne se forandringer nu. Både den tykke og den tynde er begyndt at se mere harmoniske ud. Alle kattenes pels er blevet bedre og flottere og som en bonus, synes vi faktisk også at der er kommet mere harmoni og ro i flokken. De trives tydeligt på det nye mad og har fået mere energi. Der kommer mindre i kattebakkerne og det som kommer er fin i konsistens.

Nu ser vores fodringsprogram sådan ud:

Hver morgen får de en ordenligt gang vådfoder -.Vi holder os fra produkter som indeholder sukker og kornarter.
Hver aften får de ca. 250 - 400 gr. råt kød. Det kan være produkter fra rigtighundemad.dk, en hel kylling som jeg har klippet op og delt, fisk, el. lign.

Derudover har de stadig tørkodt til at stå, men vi har nu fundet et andet mærke som vi bruger fast og som misserne er rigtig glade for - det indeholder dog stadigt lidt korn (som jeg ikke er så glad for), men deres indtag af tørkost er reduceret ca. 2/3.

Hver morgen får de for en sikkerheds skyld lidt vitamin tilskud i dåsemaden - slet ikke fuld dosis men bare en smule.

Det er selvfølgelig ikke alle kattene som spiser lige meget af det rå. Vores kastrat Aries spiser det altså kun, når hun tror at mor her ikke kigger........... for hendes yndlingsmad er nu altså det som kommer ud af en dåse. Ellers er de andre faktisk ret glade for det. Specielt er alle varianter af råt fjerkræ i ret høj kurs her. Det bliver ikke lige nu, men en gang med tiden kunne jeg sagtens se os råfodre langt mere Very Happy

Sidst rettet af Lisa Man 8 jun 2009 - 21:27, rettet i alt 3 gange (Reason for editing : stavefejl)
Vis brugerens profil http://www.bergedorf.dk
Rikke Jensen

Antal indlæg : 2

IndlægEmne: Re: Hvad fodrer du med?   Man 20 jul 2009 - 11:44

Hvis jeg havde fryserplads så råfodrede jeg 100%. Men da jeg ikke har det så får alle tørkost, feline porta og RC vetenarien er de to produkter der bruges her.

PGA en af kattene skal have en meget special kost, så portionfodres alle. Dette har medført at min 11 år gamel cozy farm galarxy så er kommet på diæt efter mange års overvægt. Hun har på 4 måneder tabt sig over 2 kg og har fået sin pels tilbage, er blevet noget så pæn og nydelig igen. Hendes humør er blevet helt anderledes også pondusen over for de andre.

Jeg er ikke fan af at portionsfodre katte - men kan godt lide denne "bivirkning"
Vis brugerens profil
PiaH

Antal indlæg : 31
Geografisk sted : Hobro, her må husene stå ude om natten

IndlægEmne: Re: Hvad fodrer du med?   Tirs 21 jul 2009 - 13:34

Jeg vil gerne råfoder her, men Zilaz vil kun sit tørkost, han kan dog en gang i mellem spise rå fisk.
Kista spiser gerne råt.
Her for det af tørkost Royal Canin og Lux vådfoder.
De får daggamle kyllinger, men Zilaz leger mest med den, men Kista elsker det.
Og nu hvor jeg har fået indhegnet haven vil jeg gerne give kyller hver dag.
Jeg har frysepladsen, skal bare lige finde ud af hvordan jeg får det råfoder hjem.
Vis brugerens profil http://www.piasunivers.dk
Dharma

Antal indlæg : 1
Geografisk sted : Bælum

IndlægEmne: Foder   Tirs 1 jun 2010 - 20:39

Jeg fodrer Simba (huskat) og Sturla (Norsk Skovkat) med det samme.

De får begge tørfoder af mærket Hills og Royal Canin og pt får de rå kalkunstykker som de elsker

Senere når Sturla skal til at være udekat skal den også have daggamle kyllinger. Opdrætteren jeg købte den ved synes at det virker som om det er godt for dens pels.

Ellers får de vitaminer.

Jeg har overvejet gærtabletter og lakseolie for blank pels. Er der nogen der har erfaring med det?
Vis brugerens profil
Inge

Antal indlæg : 11
Geografisk sted : Kolding

IndlægEmne: Re: Hvad fodrer du med?   Tirs 29 jun 2010 - 22:16

Her fodre jeg med feline finest udgaven uden korn, og det er de blevet rigtig glade for. Jeg var en smugle bekymret for skiftet, men har eftefølgende kun været glad for skiftet.

De får vådmad til morgenmad, og her i varmen bliver det serveret noget oftere, for at sikre at alle mand får nok væske.
Vis brugerens profil
Jeanette

Antal indlæg : 9
Geografisk sted : 18km syd/vest for Holstebro

IndlægEmne: Re: Hvad fodrer du med?   Man 19 jul 2010 - 11:56

Jeg har i flere år fodret med 3-4 varanter af RC, men jeg syntes kattenes pels efterhånden begyndte at se lidt træls ud og de kastede en hel del op.

Jeg har selvfølgelig også brugt en del Killingefoder. af foskellige mærker.
Pronature, som er rigtig godt, men det kan kun købes i 3kg poser til 189kr. pr poser.
Nutro Choise kitten, det har også været godt, men det kan ikke fåes mere.
Arion, som også er ude mærket.

Jeg har prøvet forskellige slags foder det sidste års tid bla.
Nutra nugget, bakkerne lugtede af råden kød
Olivers kastede de lige så meget op af som af RC
Kromix var de vilde med, de kastede ikke op af det, men pelsen blev en maridt at holde.

Det endelige valg er blevet Sannabelle kitten og Feline Finest Sensible, kattene har fået en rigtig flot pels, Meela og Tasja har endelig taget på uden at Bella er blevet for tyk.
Vådfoder har jeg prøvet en del af, men de gidder det ikke, men de får sommetider rå fisk, kyllinge strimler og rå okse fars osv.
Vis brugerens profil http://www.jeatri.dk
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Hvad fodrer du med?   

Hvad fodrer du med?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Similar topics
-
» Hvad skal vi lege idag? [Puki Pipi]
» Sandpapir hvilken str bruges til hvad?
» Hvad er dit nuværende projekt?
» Tillykke, Kaoru-chaan! <3
» Piecinger.