Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Enæggede tvilinger ?

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 14:44

Fredag aften var jeg, en lille tur i Sverige, efter lidt nye fisk, en af hunnerne havde sælger tøm for unger, inden afrejse, dem fik jeg med hjem, der var ti fine unger og et sæt tvillinger, sælger har haft fisk i mange år og han havde aldrig set det før, det har jeg heller aldrig.

Jeg vedhæfter et foto, det ser ud som, de har vokset på samme ægblomme, så må det være enæggede tvillinger lol!


Enæggede tvilinger ? Dsc03235t
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Sv: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 15:22

fine fisk Peter.. i foråret havde jeg sådan et par kilesa´er. først troede jeg at den havde æggeblommen endnu. mine øjne blev dog dobbelt så store, da jeg så at de var sammengroet.

allan
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Sv: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 15:55

Nå for søren da Allan, så er det ikke helt så sjældent som jeg regnede med.

Må heller lægge et par hurtigte foto op af de voksne

Enæggede tvilinger ? Dsc03231

Enæggede tvilinger ? Dsc03239

Enæggede tvilinger ? Dsc03240y
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Sv: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 16:17

jeg havde heller ikke set eller hørt om det før, så helt almindeligt er det nok ikke.

allan
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Sv: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 16:35

Jeg har for mange år siden haft tvillinger af C. Fryeri (ahli) så helt ualmindeligt er det ikke.

Tillykke med de nye fisk ,de ser kanon godt ud.
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Sv: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 17:16

Tak Gerner, det er nok ikke helt ualmindeligt så, det må bare være trælst for den fisk der vender ned af lol!
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Sv: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 18:36

Du må lære dem at skiftes til at være op og ned Enæggede tvilinger ? 16738 Enæggede tvilinger ? 16738 Enæggede tvilinger ? 16738
Tilbage til toppen Go down
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Sv: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitimeMan 12 Okt 2009 - 1:38

har prøvet det med en ikola der leverede 20 unger i et kuld!da de sidste 2 kom ud så jeg jo så disse "tvillinger" og besluttede mig for at prøve at vokse dem op for at se hvor store den/de kunne blive!da de andre unger var blevet over dobbelt så store,valgte jeg så at bringe dem vidre til de evige fiske-marker...det var iøvrigt altid den samme der var opad,så man kan IKKE lære en gammel fisk nye hunde-kustner,så som....rul rundt sagde jeg lol!
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Sv: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitimeOns 14 Okt 2009 - 13:15

Jeg har også prøvet det med en D. Compressiceps jeg havde taget fra. Når hun spyttede ungerne ud lå de bare på bunden. Efter 1 til 2 uger var de pludselig væk. Iøvrigt gik hun med 4 Borley unger samtidig, hun havde adopterede Very Happy
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Sv: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitimeSøn 18 Okt 2009 - 13:11

Så er tvillingerne døde, og gået til de evige fiskemarker, jeg havde selv aflivet dem på et eller andet tidspunkt.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Enæggede tvilinger ? Empty
IndlægEmne: Sv: Enæggede tvilinger ?   Enæggede tvilinger ? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Enæggede tvilinger ?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Tanganyika-
Gå til: