Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 325 L Papua fra Malawi til Amerika.

Go down 
+3
stausholm
mick
Unimati
7 deltagere
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 16:38

Som skrevet i en anden tråd, så gav KimJ´s billeder mig en god ide til, hvordan jeg kunne konvertere et 325 L akvarie med RockZolid Papua baggrunden fra malawi til amerikanere. Tankerne omkring det akvarie har kørt i lang tid, da jeg ikke lige kunne greje, hvordan det kunne lade sig gøre.
Efter at have set Kim´s billeder, fandt jeg en stor rod, som måske kunne følge udhænget i baggrunden. Det duede dog ikke rigtigt, men da jeg nu var i gang, så kunne jeg lige så godt fortsætte Very Happy

Hele tanken omkring omlægningen har været, at få "gemt" baggrunden af vejen, og så ellers udnyte de fordele, den giver. Hvilke fisk, der skulle gå i akvariet, ville jeg først finde ud af, når jeg var færdig med omlægningen, da dekorationen var i højsæde, og ikke speceille krav til en bestemt fisk (det er jo et salgsakvarie, så jeg må forvente at der skal gå mange forskellige arter i akvariet over tid).

Et før billede, da der gik malawier i akvariet:


.... og et billede efter omlægningen i går:


Bundlaget er ekstremt højt i akvariet, men jeg regner med, at det falder 4-5 cm den næste uges tid. Det har det gjort før Very Happy
Langt størstedelen af planterne er aflæggere, og derfor ikke så store endnu. Udhænget i baggrunden, hvor der også er planter, er kun fyldt op med grus. Grunden til det er, at minimere eventuel gravning der, da der ikke er plads til så meget bundlag, og planterne vil derfor hurtigt blive gravet op.

Bag den store rod til venstre falder bundlaget ned til indsugningen til filteret..... det ligner lidt en tunnel Very Happy

Af fisk har jeg tænkt på at sætte M. altispinoza, L. dorsiger og en Apistogramma art derned, men det kan ændre sig endnu Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
mick

mick


Antal indlæg : 16
Join date : 08/06/09
Age : 49
Geografisk sted : Haarby, Fyn

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 17:08

Hold da op...Det køre bare for dig 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 107554
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 17:11

det ser godt ud Ole... bortset fra den vinkelrette anubias på roden 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 81940

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 17:20

Tak skal du ha mick. Det er mega sjovt at lege med Very Happy

He he ja Allan... den er vist lidt for kunstig, men man kan ikke vinde hver gang 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 18:49

scratch Ja, det er jo så en af de fedeste baggrunde, du nu har valgt at "destruere" på det groveste lol!

Nåh spøg til side, og et stort suk over at du åbenbart er blevet rablende gal. affraid geek Du bør retteligt også få lidt ros.

Det ser fint ud, især med udnyttelsen af udhænget som et "højere" plateau. Er dog enig med Allan, Anubias'sen på roden, ser lidt ensom ud. Det ser dog ud til at den del af roden, ikke er den letteste at hæfte flere af den slags på.

Tænkte, at man også kunne udnytte udhængets "overside" med en stor aflang rod, som ligesom stikker udad/opad/nedad, og som fylder i længden. Lidt svært at forklare, men, at den ligesom ikke kommer ovenfra eller nedefra bunden. Så ville det "måske" ligne, at den kom længere væk fra, og give mere dybdeeffekt.

På den måde kunne man så, med lidt yderligere dekoration ved bunden, udnytte udhængets underside til lidt huler, f.eks. til nogle fede maller, istedet for som nu, at det er fyldt op med bundlag. Bare en tankte.

Som sædvanligt flot, når du begiver dig ud i dine omlægninger 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 455281
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 19:00

PS. har ikke en dyt forstand på planter, men den der stængelagtige "ting" ude til højre i billedet, passer slet ikke mit øje - den er decideret grim. (Undskyld)
Måske er det fordi, jeg aldrig selv har haft held med sådan en. (Altså fra dengang vi havde sådan nogle akvarier)

Jeg ville vælge en af de flotte "siv fætre" du har i venstre side, hvis det skal være en høj plante, eller noget lavere som erstatning i stedet for.

Men måske den kommer til at tage sig rigtig godt ud, når den kommer til at fylde lidt mere, og forhåbentlig også trives, hvilket vores desværre aldrig kom til.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 19:18

Det er dælme skræmmende, så ens vi tænker Yvonne affraid

Din ide med roden var også det, jeg forsøgte at lave i går, efter at have set Kim´s billeder. Jeg har langt over 500
rødder til at ligge, og ikke én af dem duede til formålet. Næste gang jeg får rødder hjem, så plyndrer jeg dem, hvis den
perfekte rod lige er der Very Happy

Dine ideer med huler til mallerne er indfriet. Der er næsten ingen bundlag op mod selve baggrunden, da jeg har gravet
to moduler, og to rødder derned. Dvs. der ligger bundlag ovenpå, men der er huler nedenunder. Det glemte jeg at
skrive, og man kan self ikke se det på billeder Wink
Derudover er der lavet huler ved begge rødder (den til venstre og den helt ude til højre). Jeg får aldrig fanget en fisk i
det akvarie 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 2948

Anubias er fjernet fra roden, og jeg kan egentligt godt følge dig med planten helt ude til højre. Det må jeg lige få kigget
Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 19:22

Ser rigtigt fedt ud med den skrå klippevæg i baggrunden Ole....

Smile
Tilbage til toppen Go down
Jesper T

Jesper T


Antal indlæg : 73
Join date : 10/06/09
Age : 48

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 20:24

Det er sku da næsten en skam at dække sådan en flot baggrund
med det skrammel 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 322163
Nej det ser godt ud Ole, syntes faktisk at det er lykkedes dig at skabe
lidt mere dybde i akvariet på denne måde.
Tilbage til toppen Go down
http://www.tanganyikagruppen.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 20:31

I rest my case, du har allerede lavet rum til dejlige huler Embarassed At man ikke kan se dem på billederne er i mine øjne bare endnu mere perfekt. Som akvarist ved man de er der, men de syner ikke i akvariummet 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 455281

Men ja, det er skræmmende med mange af de tanker, vi egentlig har haft til fælles i tidens løb.

Jeg havde bare en speciel rod fra, et af KimJ's akvarier i tankerne, da jeg beskrev hvordan man måske kunne have udnyttet udhænget. Det er netop sådan en af de aflange som også rager lidt udaf. At du ikke har sådan en liggende i din kæmpebunke er da imponerende. Men du har ret, det er et spørgsmål om at vente på at den rette dukker op.

Og så er du endda langt heldigere stillet end os normale dødelige, som må den tunge vej til samtlige akvariebikser, for at finde den perfekte, med det lager du holder dig.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 21:01

Ha ha Jesper. Jeg er vist kommet til at gå lidt amok i det her akvarie, men det er kanon fedt i virkeligheden. Der er
kommet meget mere dybde i akvariet, og mere af baggrunden er synlig, end billederne lægger op til. Det er dog
alligevel heldigt, at jeg har en Papua til at hænge på væggen, ellers kom jeg da aldrig til at sælge den i biksen
igen 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 2948
Jeg regner dog stærkt med, at bundlaget falder 4-5 cm, så det hele falder længere ned, men det vil tiden jo vise.

Det er faktisk mega svært at finde en rod, der passer perfekt, når man har for mange at rode igennem, men den skal
nok komme en dag Very Happy

Jeg har lige kommet fisk i:

Apistogramma cacatuoides red/red
Cleithracara maronii
Laetacara dorsiger
Mikrogeophagus altispinoza

Jeg regner med, at der kommer almindelige ancistrus i akvariet, da det vil være fysisk umuligt nogensinde at fange en
malle deri. Med de små fisk og alle de huler, så skulle det ikke undre mig, hvis der går flere dage imellem at jeg ser
dem 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 23:19

Med fisk, uden lodret Anubias og den "grimme" plante til højre får lov til at stå lidt endnu Very Happy
Billedet er blevet noget mørkt Embarassed
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeTirs 3 Nov 2009 - 21:18

Der er da sket noget på en uges tid. Vandet er blevet helt gult pga rødderne, så det skal vist skiftes lidt Very Happy

Yvonne..... jeg beklager den grimme plante til højre, men den begyndte at vokse ret godt til, efter du svinede den til, så den er nu fredet. 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 14197 til den 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 16738

Bundlaget et faldet ret meget sammen, men hulerne og tunnelerne består, så det er rigtig fedt Very Happy

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeLør 12 Dec 2009 - 0:19

Et par af beboerne taget her til aften.

Laetacara dorsiger


Cleithracara maronii
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Amazonindianer




Antal indlæg : 4
Join date : 27/05/12

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeSøn 27 Maj 2012 - 19:07

kan man få nogen nye billeder af akvariet ??

Planterne må efterhånden været vokset lidt 325 L Papua fra Malawi til Amerika. 45819
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitimeTirs 29 Maj 2012 - 9:27

Njaaa.... akvariet blev lukket ned og flyttet med til Randers. Det er lidt kedligt nu, men det kan være, at det lige skal have en kærlig hånd Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





325 L Papua fra Malawi til Amerika. Empty
IndlægEmne: Sv: 325 L Papua fra Malawi til Amerika.   325 L Papua fra Malawi til Amerika. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
325 L Papua fra Malawi til Amerika.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Omlægning af 325 L Kisar fra malawi til Amerika.
» Omlægning af 325 L Borneo fra malawi til Amerika.
» 530L Amerika
» malawi rov
» 720 L Malawi

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Inspiration :: Akvarier-
Gå til: