Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Behøver ingen Ancistrus-maller

Go down 
+2
Unimati
Sciaenochromis
6 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTirs 3 Nov 2009 - 13:50

Mine små Red Empress unger er begyndt at spise alger.... Behøver ingen Ancistrus-maller 322163

Behøver ingen Ancistrus-maller 69930271
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTirs 3 Nov 2009 - 13:53

Har dog ik set de to store spise alger op langs det store modul ligesom de små... de filterer mere sandbunden.

Behøver ingen Ancistrus-maller 52652007
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 0:09

Ha ha ja. Alger er sundt og godt cheers

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 9:34

lige nøjagtig! lol!

glæder mig til jeg får grønne alger og lange grønne tråd alger, når jeg sætter min Tunze Turbelle®️ stream 6085 (uden filter) til, at blæse 8000 L/T, 24 i døgnet på H modulet i midten... Det gi'r da tråd alger gør det ik? tongue
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 12:40

Hvorfor skulle en øget gennemstrømning giver alger?
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 13:57

lgb skrev:
Hvorfor skulle en øget gennemstrømning giver alger?

Ja det fatter jeg heller ikke rigtigt.og jeg ville da helst være foruden Trådalger
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 15:58

2 sek. så finder jeg lige et link.... Smile
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 16:13

prøv og se det link her.... og find billed nr. 6 fra oven (lige under baggrundsfilter tegningen)...

der kan man se lange grønne tråd alger, som flagre med vand flow retningen. Troede at det var det kraftige flow i vandet, som fik tråd alger til at vokse. Men det er måske bare mig der er helt galt på den. Det er måske startet med brun alger (ligesom der er kommet i min balje for ganske nøgligt), som så bliver til grønne alger. Hvis man så sætter flowretningen på et kraftigt powerhead til pege på de grønne alger, så bliver tråd alger eller hvad? tongue
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 16:26

Hvilket Link ?????? Razz
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 22:38

det skulle ikke have noget at sige. det er derimod lyset, samt næringsindholdet i dit vand, som for algerne til at gro.
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 23:45

lgb skrev:
det skulle ikke have noget at sige. det er derimod lyset, samt næringsindholdet i dit vand, som for algerne til at gro.
dvs. at hvis man har gamle rør, er det grobund for meter lange trådalger ? vil de forsvinde ved køb af nye rør ?

allan
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 23:54

Hmm ved gamle rør er effekten jo ikke så stor længere, så det burde jo give algerne mindre at leve af. Så det burde vel være omvendt?
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 23:55

Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 0:25

lgb skrev:
Hmm ved gamle rør er effekten jo ikke så stor længere, så det burde jo give algerne mindre at leve af. Så det burde vel være omvendt?
men hvis kun noget af farve specteret er brænd ud og afterlader de "gode" farver til algerne

allan
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 0:48

hvordan skal man kune vide hvilket der bliver brændt af? Planterne vil jo gerne have det røde, som oftes er det der er mindst af.
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 0:55

ja det er jo lige det.. men der jo være en grund til en pludselig opblomstring. mine alger ligner en blanding af Spirogyra - Silk Algae, Water Silk og Cladophora algae
mine vandværdier fejler ikke noget og jeg har reglmæssig vandskift. det eneste jeg kan komme på er, at det er de gamle rør den er galt med.

allan
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 1:01

Kunne det ikke tænke er det muligvis kunne være fordi du næsten igen eller meget få planter i akvariet?
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 8:24

Gerner skrev:
Hvilket Link ?????? Razz

Ups.... glemte at smide linket i går! Kommer her

http://malawijan.dk/index.php/186932
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 10:19

lgb skrev:
Kunne det ikke tænke er det muligvis kunne være fordi du næsten igen eller meget få planter i akvariet?
det ved jeg ikke. jeg kender en del der heller ikke har planter, som ikke har problemer med alger.
mine alger er i 2 akvarier og det ene akvarie har en stor klyne hammerslået cryptocoryne. så derfor tror jeg at lyset har noget at sige.

allan
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 13:06

stausholm skrev:
lgb skrev:
Kunne det ikke tænke er det muligvis kunne være fordi du næsten igen eller meget få planter i akvariet?
det ved jeg ikke. jeg kender en del der heller ikke har planter, som ikke har problemer med alger.
mine alger er i 2 akvarier og det ene akvarie har en stor klyne hammerslået cryptocoryne. så derfor tror jeg at lyset har noget at sige.

allan

tror du har ret ang. lyset... måske at et kraftigt vand flow ik har så meget sige. Nu ved jeg ingenting overhovedet om alger overhovedet (jo kun at de er glade for lys Smile ), men på Ole's billed er der da trådalger på planterne, som fisken spiser. Og det ser ik ligefrem ud til at der er et mega flow i vandet.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 13:30

Nu smider jeg lige en tanke ud, som jeg ingen videnskabelig belæg har for, men det er bare noget jeg har tænkt på:

Planten på billedet kommer fra et 128´er, hvor der altid opstår lange grønne trådalger. Det har der ikke altid gjort, men da jeg for 6 måneder siden fjernede filtervattet fra baggrundsfilteret begyndte det. Derudover har jeg oplevet trådalger i det 325´er, der kører med HMF-filter, samt i et nyopstartet 160 L med HMF. Jeg har ikke skyggen af trådalger i de andre akvarier, og der skete heller ikke en algeopblomstring, da jeg begyndte at gøde i dem, selv om det ellers ville være normalt.

Dvs. jeg har 24 akvarier, hvor af de 3 af dem er uden filtervat, og i de 2 af dem opstår der trådalger og i det nyopstartede er der slimede brunalger. De resterende 21 akvarier med filtervat er der ikke alger (udover de almindelige grønalger på baggrundene). Her kommer min tanke så;

Kan det tænkes at alger generelt opstår som "sporer" i starten, og at filtervat er tilstrækkeligt fint til at kunne opsamle disse sporer, og dermed "slå dem ihjel", da der ikke kommer noget lys ned i vattet. Hvorimod filtersvampe er en tand for grove til at kunne opsamle "algesporer", og dermed får man problemet ude i akvariet? Jeg ved det ikke, men manglen på filtervat i mine ramte akvarier, får mig ihvertfald til at tænke i de baner Wink

Vedr. lysstofrør, så kører jeg både med nye og 2-3 år gamle rør i de forskellige akvarier, og det virker ikke til at have en indflydelse på algerne. Det bør det heller ikke i akvarier uden planter, da alger generelt skal have lidt lys for at trives.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 13:59

syntes det er en kanon tanke og tak fordi du deler den med os.... Behøver ingen Ancistrus-maller 455281

nu har jeg fjernet mit BTN N flyder modul i venstre side, fordi den lavede skygge. Der er nemlig ik skyggen af en alge plet på de to moduler som ik har fået lys.
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 15:00

Det giver faktis god mening ole. Alger kommer helt sikkert som spore. (mener jeg)
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 16:21

det kunne måske godt lyde rigtigt, men i mit det ene akvarie med alger, har der altid været filtervat. Behøver ingen Ancistrus-maller 305101 så den er jeg ikke helt med på.

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 21:40

Ja ja... dit akvarie er bare på tværs Behøver ingen Ancistrus-maller 2948

Det er bare påfaldende, at det netop er de akvarier, hvor der kommer trådalger, og ikke i de andre. Andre ting spiller sikkert ind, men jeg kan ikke lige sætte en finger på, hvad det skulle være.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeFre 6 Nov 2009 - 18:29

Så er alle vores akvarier sgu på tværs.

Ingen steder som helst vil der gro, de fine grønne alger jeg gerne vil have Behøver ingen Ancistrus-maller 931820 Brune kedelige "opstartsagler" florerer rundt omkring på 3 år, de har åbenbart aldrig hørt, at de kun er "opstarts" alger, og SKAL udvikle sig til nogle fine grønne grønne nogen indenfor kort tid. Ja, jeg venter stadigvæk. Behøver ingen Ancistrus-maller 455281

Så reelt har jeg efterhånden opgivet, at tænke over hvorfor vi ikke kan få, de fine grønne alger, som mange andre efter sigende får, når der er gået et par måneder. Tror de lyver, og har nogle specialimporterede alger, som de har købt i dyre domme, bare for at de kan blære sig overfor os andre. Øv siger jeg bare Basketball
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitimeLør 7 Nov 2009 - 15:30

Kiwa skrev:
Så er alle vores akvarier sgu på tværs.

Ingen steder som helst vil der gro, de fine grønne alger jeg gerne vil have Behøver ingen Ancistrus-maller 931820 Brune kedelige "opstartsagler" florerer rundt omkring på 3 år, de har åbenbart aldrig hørt, at de kun er "opstarts" alger, og SKAL udvikle sig til nogle fine grønne grønne nogen indenfor kort tid. Ja, jeg venter stadigvæk. Behøver ingen Ancistrus-maller 455281

Så reelt har jeg efterhånden opgivet, at tænke over hvorfor vi ikke kan få, de fine grønne alger, som mange andre efter sigende får, når der er gået et par måneder. Tror de lyver, og har nogle specialimporterede alger, som de har købt i dyre domme, bare for at de kan blære sig overfor os andre. Øv siger jeg bare Basketball

okay... det lyder da underligt. Behøver ingen Ancistrus-maller 27268

Nu er jeg da endu mere spændt på om og hvornår mine bliver grønne. Venter spændt. study
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Behøver ingen Ancistrus-maller Empty
IndlægEmne: Sv: Behøver ingen Ancistrus-maller   Behøver ingen Ancistrus-maller Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Behøver ingen Ancistrus-maller
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» ingen fisk

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Malawi-
Gå til: