Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 f.rostratus

Go down 
+2
OPEKA
lindum
6 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2, 3
ForfatterBesked
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Dec 2010 - 16:41

he he lol! ser godt ud.... ilige måde med nytåret Laughing so ein ding muss ich auch haben.....
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Dec 2010 - 17:56

gad vide hvormange fisk jeg kan ha i min balje . uden det kommer til at ligne et hyttefad? har bestemt mig for rostratus og furcicauda. men har sgu en del flere fisk der skal i bla. c.rhoadesii . L. oculatus.p. lupingo. p. blue otter. p. taiwan reef og flere . sulamig svaært at skille sig af med nogen.....hmmmmmmmm
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

f.rostratus - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus - Page 3 Icon_minitimeSøn 2 Jan 2011 - 21:47

peter du har fået en besked sunny
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

f.rostratus - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Jan 2011 - 23:16

I forb. med jeg tog en skuffe Rostratus fra i går, kan man her et døgn senere iagttage hvordan de finder føde i søen Laughing de går sammen med et kuld 1 uge gamle Mbunaér, og nu går alle og jager snuden i sandet lol!
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

f.rostratus - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Jan 2011 - 10:44

Haha Ja Peter, jeg oplevede også engang med nogle nyspyttede Lethrinops, at de ret hurtigt gik i clinch med bundlaget og dyppede
mundtøjet. Fik på samme tidspunkt på puklen for overhovedet, at have bundlag i et opvækstakvarium.

Men når man ser, i hvor tidlig en alder de forskellige arter udviser deres naturlige adfærd, så ved jeg heldigvis bedre, hvis man altså
gerne vil se, og give ungerne den slags muligheder fra start. lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

f.rostratus - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Jan 2011 - 10:55

Kiwa skrev:
Haha Ja Peter, jeg oplevede også engang med nogle nyspyttede Lethrinops, at de ret hurtigt gik i clinch med bundlaget og dyppede
mundtøjet. Fik på samme tidspunkt på puklen for overhovedet, at have bundlag i et opvækstakvarium.

Ja, jeg har nu altid haft planter osv. i de små akv. hvorledes gik den debat på bundlag/ikke bundlag?
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

f.rostratus - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus - Page 3 Icon_minitimeFre 7 Jan 2011 - 11:43

Det startede nu med en debat om indretning af spytte/opvækstakvarier, hvor jeg pga. de erfaringer jeg havde haft med Lethrinopsne, plæderede
for, at indrette på nogenlunde samme måde som opholdsakvariet med lidt planter og skjulesteder samt fint bundlag.

Men set ud fra et rengøringsmæssigt synspunkt kan jeg sagtens følge dem, der gerne f. eks. vækster hårdt og hurtigt, at det er svært med bundlag.
Det er jo ikke så nemt at holde rent, som f.eks. en bar glasbund, hvis man dagligt skal fjerne uspist foder. Så tror bare jeg generelt var uenig med
en hel del akvarister om hvordan jeg selv ønskede, at se et kuld unger vokse op og udvikle sig kontra hvad de mente er nødvendigt.

Havde det f.eks. været Mbuna unger, ville jeg også tilbyde dem lidt algebelagte sten, de måske kunne gå og græsse af. For mig er det jo herligt, at se
helheden i adfærden, også hvis muligheden byder sig fra de er helt nyspyttede, og ikke et spørgsmål om, at lave flest unger der vokser hurtigst muligt.

Derudover havde jeg på et senere tidspunkt et andet hold unger på nogle andre Lethrinops, de gik i nogle dage helt uden dekoration, og ingen bundlag.
De var sky og lå i et hjørne. Så snart der kom en lille plante og et par små sten og bundlag i, var de over det hele, og kunne trække sig ind i skjul hvis
de fik behov for det. En helt anden adfærd, og ja måske lidt mere besværgeligt med renholdelse, men det var det hele værd.

Nå nu fik jeg vist drejet Steens debat ind på noget helt andet, end det den omhandler Embarassed
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





f.rostratus - Page 3 Empty
IndlægEmne: Sv: f.rostratus   f.rostratus - Page 3 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
f.rostratus
Tilbage til toppen 
Side 3 af 3Gå til side : Forrige  1, 2, 3

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Malawi - Fritsvømmer-
Gå til: