Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Frost foder

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Frost foder Empty
IndlægEmne: Frost foder   Frost foder Icon_minitimeOns 25 Nov 2009 - 13:31

Hejsa

Jeg faldt over denne her tråd https://unimati.danskforum.net/filter-filtermateriale-f5/hjalpgrumset-vand-t70.htm , hvor bello har grumset hvid tåget vand problemer.

Det er blevet bedre, men har stadig en smule hvid tåge.

Skyldes det måske også infusorier?

lgb skriver i tråden, at det frost foder man kan købe i butikkerne, indholder rigtig meget fosfat, som kan være med til at give øget alge opblomstring.

Mit spørgsmål er så om for meget fosfat, også giver flere infusoriere (hvid tåget vand) og hvordan kvaliteten er på det frost foder jeg bruger hver aften, som primært er Artemia fra AquaImporten?

Mvh

Sciaenochromis
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Frost foder Empty
IndlægEmne: Sv: Frost foder   Frost foder Icon_minitimeOns 25 Nov 2009 - 19:53

Hejsa
eg er nu mere tilbøjelig til at mistænke dine filtre,er skyld i dit tågede vand,jeg ved at da jeg havde mit 530 havde jeg også et H modul som filter,i starten havde jeg også problemer med tåge/svæv i vandet,jeg fandt så ud af at dette skyldes ,at jeg ikke havde et tykt nok lag af filtervat. Dette blev så udbedret og vandet blev krystalklart efter jeg satte nibdre flow igennem filteret.

Da jeg startede mit 720er op vat vandet helt tåget da det var fyldt i ,efter opstart af filteret gik der ca.4 timer så var det krystalklart, og det er det stadig efter 3½uge.

så prøv at tænke på det,jeg tror ikke det er dit foder.
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Frost foder Empty
IndlægEmne: Sv: Frost foder   Frost foder Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 0:16

Gerner skrev:
Hejsa
eg er nu mere tilbøjelig til at mistænke dine filtre,er skyld i dit tågede vand,jeg ved at da jeg havde mit 530 havde jeg også et H modul som filter,i starten havde jeg også problemer med tåge/svæv i vandet,jeg fandt så ud af at dette skyldes ,at jeg ikke havde et tykt nok lag af filtervat. Dette blev så udbedret og vandet blev krystalklart efter jeg satte nibdre flow igennem filteret.

Da jeg startede mit 720er op vat vandet helt tåget da det var fyldt i ,efter opstart af filteret gik der ca.4 timer så var det krystalklart, og det er det stadig efter 3½uge.

så prøv at tænke på det,jeg tror ikke det er dit foder.


okay Gerner... det lyder vildt efter 4 timer. Mit har nu kørt i 5 uger - hehe. Er dit H modul det eneste modul, der fungere som filter eller har du andre filtre i?

Mit filter setup er lidt anderledes.

G modul ( http://www.cichlidecentret.biz/product.asp?product=135 )
hvor ca 10 cm. af toppen er skåret af, som sidder på venstre siderude. Det filter fungere med filtervat, lidt biobolde samt skumplader. Der ligger en Hydor 1200. Hvor meget eller hvor lidt filtervat der er i ift. om det er nok, det ved jeg ik. Men det tror jeg der, for det ved Ole! Wink

H modul ( http://www.cichlidecentret.biz/product.asp?product=136 )
Det filter fungere udelukkende med biobolde. Den er nu PROPPET op med dem! Der ligger en Aqua Clear 50 i.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Frost foder Empty
IndlægEmne: Sv: Frost foder   Frost foder Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 0:23

Prøv at drosle Hydoren ned i G-modulet til lidt over halv kraft. Alternativt kan du komme filtervat i H-modulet, og når det engang er kørt godt og grundigt ind, kan du fjerne vattet, og bruge det som et grovfilter igen. Du kan også vælge at køre med filtervat i H-modulet hele tiden, men så skal det nok skiftes løbende.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Frost foder Empty
IndlægEmne: Sv: Frost foder   Frost foder Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 0:42

Unimati skrev:
Prøv at drosle Hydoren ned i G-modulet til lidt over halv kraft. Alternativt kan du komme filtervat i H-modulet, og når det engang er kørt godt og grundigt ind, kan du fjerne vattet, og bruge det som et grovfilter igen. Du kan også vælge at køre med filtervat i H-modulet hele tiden, men så skal det nok skiftes løbende.

det gjore jeg faktisk for en 3-4 dage siden... Hydor'eren kører på halv kraft ( har skruet på den røde hætte ved indsugningen )

det har faktisk hjulpet lidt kan man se, men der er stadig en anelse hvid tåge endnu, som bare ikke vil forsvinde. Aqua Clearen kører faktisk også på halv blus. Er det okay, eller er det bedst hvis den kører på fuld tryk?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Frost foder Empty
IndlægEmne: Sv: Frost foder   Frost foder Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 0:56

Det er helt fint, at den også er droslet ned. Giv det nogle dage, og så kan du ellers eksperimentere lidt med flowet på pumperne, hvis det ikke er blevet bedre. Der er desværre ikke to akvarier, der kører ens, og derfor kan man nogen gange risikere at skulle rode lidt med flowet, for at få det bedste resultat.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Frost foder Empty
IndlægEmne: Sv: Frost foder   Frost foder Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 1:14

Unimati skrev:
Det er helt fint, at den også er droslet ned. Giv det nogle dage, og så kan du ellers eksperimentere lidt med flowet på pumperne, hvis det ikke er blevet bedre. Der er desværre ikke to akvarier, der kører ens, og derfor kan man nogen gange risikere at skulle rode lidt med flowet, for at få det bedste resultat.

jeps... det prøver jeg. Gider næsten ik til og lave filteret i H modulet om til at køre med filtervat osv. Så er det sgu nemmere at justere på flowet! Basketball

Må jeg lige høre jeres mening om f.eks. Artemia fra AquaImporten.... er det okay kvalitet, eller har i andre favoriter?
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Frost foder Empty
IndlægEmne: Sv: Frost foder   Frost foder Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Frost foder
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Har smidt alt mit frost ud
» Hvad fodrer du med?
» Fordering fritsvømmer /sandsild
» holdbarhed på foder
» Foder til kræsen kat

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Foder-
Gå til: