Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Solfilm på akvarier

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Solfilm på akvarier Empty
IndlægEmne: Solfilm på akvarier   Solfilm på akvarier Icon_minitimeLør 26 Dec 2009 - 12:31

Er der nogen som har erfaring med, om solfilm der har været monteret på glasset, efterlader en "hinde" hvis man f.eks. efter 1 år, fjerner det igen?

Det er vel en eller anden for for lim der gør, at solfilm bliver siddende fast, eller hvad?

I så fald, hvordan fjernes hinden, så man ikke kan se at der har siddet noget på ruden?

Har et hjørneakvarium, jeg gerne vil lave et eksperiment på, med en 10-15 cm. høj strimmel solfilm, hele vejen henover forruden. Men er bekymret
for, om den ved fjernelse, vil efterlade en "hinde" på ruden så man kan se, at der har siddet noget. For så er akvariet reelt set ødelagt, når det er
frontglasset der er tale om. Crying or Very sad

Et billede af akvariet for forståelsens skyld. Det er den nederste del der skal afskærmes af ca. 10-15 cm solfilm.

Solfilm på akvarier Dsc0015gj

Kunne selvfølgelig lave forsøget med en sort affaldspose, men solfilm ville være lidt pænere at se på i dagligdagen. Manden er i forvejen ikke begejstret
for det jeg agter, at udsætte akvariet for Basketball
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Solfilm på akvarier Empty
IndlægEmne: Sv: Solfilm på akvarier   Solfilm på akvarier Icon_minitimeLør 26 Dec 2009 - 12:42

Hej Yvonne
det kan du roligt gøre,det er rigtig som du skriver at det er en form for lim der holder filmen,men når du fjerner det igen kan du nemt fjerne evt,limrester med sprit eller fortynder på en klud,og vips så er det som nyt.

har hevet meget solfilm af bilruder og der har aldrig været nogen problemer bagefter.

så go for it girl Smile
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Solfilm på akvarier Empty
IndlægEmne: Sv: Solfilm på akvarier   Solfilm på akvarier Icon_minitimeLør 26 Dec 2009 - 12:53

Hej Gerner

Tusind tak, så tør jeg godt udsætte forruden for en strimmel film, så jeg kan se om jeg kan ændre, de små søde bæsters adfærd, med hvor de vælger at bunke sand op.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Solfilm på akvarier Empty
IndlægEmne: Sv: Solfilm på akvarier   Solfilm på akvarier Icon_minitimeLør 26 Dec 2009 - 20:16

Hej Yvonne, jeg har brugt sort tape der hvor du vil montere filmen. og det kan nemt tages af igen. Man kan få tape i forskellige bredder i byggemarked osv.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Solfilm på akvarier Empty
IndlægEmne: Sv: Solfilm på akvarier   Solfilm på akvarier Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Solfilm på akvarier
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Amerikaner akvarier
» Livet i vores akvarier
» Tropheus og Discus akvarier
» 530 L + 960 L flotte akvarier sælges
» Sker der noget spændende i jeres akvarier?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Dekoration-
Gå til: