Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Lidt amerikanerbilleder

Go down 
+17
Mr. Andersen
Sciaenochromis
T.Hytting
Malthe5
Vorup
dmo
green
dovii
Lars
beltt
Kiwa
lgb
Michael A
lindum
Gerner
stausholm
Unimati
21 deltagere
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 16:44

Jeg tog en lille runde med kameraet idag, og der var da nogle få, der gerne poserede Very Happy

Geophagus brasiliensis




Acarichtys heckelii


Hej med dig Very Happy


Lille Heros sp. "rot keil"


Cryphtoheros sajica


3 er én for meget Very Happy


Lidt rengøring inden det sjove begynder.... den 3. er sparket væk Wink


Heros severum


Uaru amphiacanthoides


Cleithracara maronii
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 17:53

jeg synes Uaru´en er en utrolig flot fisk..

allan
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 19:00

stausholm skrev:
jeg synes Uaru´en er en utrolig flot fisk..

allan

Sært nok Allan,men det var også den jeg lagde mærke til cheers den er faktisk hammerflot.hvor store bliver de Ole?? og er de aggresive??
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 21:13

jeg mener de bliver omkring 30cm. de spiser alt grønt i akvariet. mht. aggresitivitet, jeg har aldrig holdt dem og kender ikke til nogen der har, så her kan jeg ikke være med.

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 21:16

De er også rigtig rigtig fine, og har overrasket mig positivt. De er helt fredelige, og bør kun gå med andre fredelige arter.... selvfølgelig med revirtendenser, når de yngler, men så falder de til ro igen.
Rundt om på nettet varierer størrelsen fra 20-35 cm, men når man kigger på deres kropsform og temperament, så hælder jeg nok til dem, der siger 20-25 cm. Det giver ikke nogen mening, at de skal blive 35 cm ihvertfald, men efter sigende er der historier om den størrelse Very Happy

Den æder ALLE de planter, jeg har prøvet at holde med den, så det kan godt give lidt issues. Lige nu prøver jeg at fodre dem med en håndfuld andemad eller flydeplanter for at se, om det så er muligt at have planter i akvariet... men jeg tvivler. En stor håndfuld andemad er væk på 3-4 timer, så appetitten for det grønne fejler ikke noget Lidt amerikanerbilleder 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 21:19

Slået på målstregen af Allan der Lidt amerikanerbilleder 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 21:33

Tak til Allan og Ole Smile for svarene.

Ole hvad med at prøve med salat ,evt. et helt salathoved,det så jeg i Danmarks akvarie, i et akvarie med fisk der levede af grønt.Nej jeg kan ikke huske hvad de hed.men de åd salaten med velbehag,så det var da værd at overveje.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 21:49

Salat vil også være et kæmpehit hos dem. Det er jeg sikker på, og det holder nok i længere tid end andemaden...... Det skal prøves i nogle dage, og så vil jeg nok smide en javabregne derned. Sidste gang var de en del dage om at konsumere en javabregne, så måske er de ikke så pjattet med dem, og dermed vil de fokusere på salaten/andemaden. De totaltspiste f.eks. 10 stk Gigant vallesneria på omkring 100 cm på en dag.... så dem kan de ihvertfald godt lide Lidt amerikanerbilleder 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 22:39

.... og lige en bette runde i 900´eren.

Cichlasoma octofasciatus


Cichlasoma salvini


Hypsophrys nicaraguensis


Thorichtys meeki


De er klart dem med mest damp i hele akvariet:


Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 22:58

Den største salvini han bruger meget tid på at ligge lodret i vandet. Jeg er ikke klar over, om det er en del af deres jagtadfærd, eller om det bare er for hyggens skyld. Nogen der ved det?

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeMan 28 Dec 2009 - 0:22

Lidt flere billeder (ikke fra i dag)

Apistogramma cacatuoides orange


Apistogramma cacatuoides red/red


Apistogramma hongsloi red stroke


Biotodoma cupido


Satanoperca deamon


Laetacara curviceps


Mikrogeophagus altispinoza


Mikrogeophagus ramirezi


Satanoperca jurupari


Vieja argentea


Vieja synspilum
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeLør 9 Jan 2010 - 17:57

Sajica´erne blev flyttet over i 530´eren i går. Det er virkelig en hyggelig fætter, der tuller rundt her der og allevegne Very Happy
325´eren de gik i, blev for lille, da flere valgte at parre ud, og det resulterede i nogle flossede finner. Nu har de masser af plads og huler, samt Uaru til at holde lidt styr på dem Very Happy

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeLør 9 Jan 2010 - 22:30

ng. uaru kan jeg af erfaring fortælle at de elsker kinakål/salat.... havde en sten hvor jeg havde sat en tøjklemme fast på med silicone.. de pelsede den på få minutter. det mærkelige er at de ku bide midt i salat bladet, og ikke bare spise fra en ende af.. bladet ar fyldt med huller af deres bid.... fin fisk lidt sky. men dog finder de sig ikke i noget, planter er et hit hos dem... his man er rig lol! de æder alt grønt... dejlig fisk. mine ble plus 22 cm .... og så skal man regne med det ille kun er i længden.. de bliver lige så høje.. så de nærmest er et lokumsbræt....
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 12:57

lindum skrev:
havde en sten hvor jeg havde sat en tøjklemme fast på med silicone.. de pelsede den på få minutter.

WOW det ville jeg gerne have set,fisk der pelsede en tøjklemme,det er sejt. Lidt amerikanerbilleder 16738 Lidt amerikanerbilleder 16738 Lidt amerikanerbilleder 16738 Lidt amerikanerbilleder 16738
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 13:21

jow jow de pelser alt det var jo træklemmer, så de røg med i købet...... lol! nej... Gerner din havelåge Lidt amerikanerbilleder 107554 mente self salatbladet som sad fast i klemmen.... iøvrigt gnavede de livligt i trærødderne også. og sked som mallerne nærmest små stykker træ ud...... men imponerende de ku spise fra midt i salatbladet , man ku se hullerne fra bidene. jeg havde også silverdollar. de spiste fra "kanterne"
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 14:16

STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOP Ole, jeg får virkelig lyst til at lave en amerikaner balje
når jeg ser alle de fine fisk - men jeg har sgutte plads - så please stop det pineri ! Lidt amerikanerbilleder 107245 Lidt amerikanerbilleder 704381
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 14:25

Det var da en kanon ide Lindum. Jeg vil prøve det trick med en tøjklemme cheers

He he Michael.... det er kun et spørgsmål om tid for dig Lidt amerikanerbilleder 2948


Jeg har studeret salvini hannen med hans tendenser til at ligge lodret i vandet. Jeg er overbevist om, at det er en del af hans jagtinstinkt. To gange har jeg set ham flyde lodret i overfladen ved vallesneria, for derefter at blive til en dive bomber fra 2. verdenskrig, når én af de mindste rødstrubede svømmer under ham. Det er vildt facinerende at kigge på, og der sker ikke noget med de andre.... de er for store/salvinihannen er for lille til at gøre alvorlig skade på de andre. Dog har nogle af fiskene lidt flossede finner, men de gror heldigvis ud igen Very Happy

Alt i alt er jeg rigtig glad for, at jeg tog fejl af fiskene på et tidspunkt, så jeg fik salvini i baljen. Den er mega interessant med en masse "personlighed", og så er den kun et bette barn (omkring 7-8 cm), men den kan godt gå hen og blive ret strid som voksen Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 15:21

Michael A skrev:
STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOP Ole, jeg får virkelig lyst til at lave en amerikaner balje
når jeg ser alle de fine fisk - men jeg har sgutte plads - så please stop det pineri ! Lidt amerikanerbilleder 107245 Lidt amerikanerbilleder 704381
det er skutte godt jeg skal have dig på ene han nogle timer, på vej til sjælland. så kan jeg måske rette op på dig. ellers har jeg "varmet" dig op og så må Yvonne tage over.. lol!

allan
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 15:31

Allan, Yvonne og dig kender vist ikke til min medfødte stædighed Basketball
Et eksempel: nu er det langt om længe lykkes at prakke Yvonne Leptosoma på Very Happy (det næste bliver Gibberosa).. he he.. Very Happy

Tror du har ret Ole, en skønne dag før eller siden Wink
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 16:26

Hvis de her billeder frister dig Michael, så bare vent til næste sending fra Verduijn. Jeg synes, de har nogle mega interessante fisk til at gå for tiden, så jeg er i fuld gang med at gøre plads til en ny sending. Det bliver vildt spændende cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 16:40

http://www.verduijncichlids.com/vissen/view/detail/item/731/

Den skal helt klart hjem til Hvornum, hvis de har nogen til den tid cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 17:02

Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 17:59

Michael A skrev:
Et eksempel: nu er det langt om længe lykkes at prakke Yvonne Leptosoma på Very Happy (det næste bliver Gibberosa).. he he.. Very Happy


<hvis det lykkedes, så giver jeg en kasse øl cheers
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 21:08

Det var nogle fine små nogle, du har fundet frem Lasse. Det frister, at smide lidt tetraer i akvarierne også, eller nogle mere specielle selskabsfisk.... I de akvarier, hvor de kan gå med cichliderne self Wink

To billeder fra i dag:

En lille Aequidens rivulatus, som så småt begynder at vise farver:


Aequidens tetramerus - Skulle efter sigende være ekstremt aggressiv og lidt muggen. Det har de her heldigvis ikke læst, og det skulle ikke undre mig, hvis en guppy kunne slå dem af pinden. Mere fredelige fisk skal man lede længe efter.... i den størrelse Lidt amerikanerbilleder 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 21:34

Ole, du smider en medimportliste op til den tid ik ?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 22:11

Jo, det gør jeg. Jeg regner med, at listen kommer op i næste uge, og så med levering torsdag den 28. januar. Så er der en uges tid til at bestemme sig, og få det hele på plads Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeMan 11 Jan 2010 - 15:40

Som sædvanlig kanon billeder Ole cheers

Jeg kan dog hurtigt tage armene ned fsva. dit forsøg på at "hverve" Michael - kan de viste fisk gå i en udendørs balje??? For i Tanga paradiset har Michael andet, og vigtigere ting at tage sig til study

Allan, jeg har den rette løsning på unge knægtes tilbøjeligheder. Armene limes fast til kroppen med 10 sek. lim eller det der er værre. Ingen arme = ingen unoder Basketball

Det virker selv efter 23 år på vores knægt (bilder jeg mig selv ind), også selvom han er flyttet hjemmefra for længst. Mor bliver ikke vred - men skuffet Lidt amerikanerbilleder 16738

Gerner, du har så evig ret, og kan helt sikkert beholde kassen. Synes alle Jeres dejlige "tosaer" har det allerbedst der hvor de går - hjemme hos Jer selv.

Måske hvis de kunne holdes som et "lesbisk par" = ingen pandepukler, fornuftig størrelse, og med garanti ingen formering. Men så fordre det stadigvæk, at de ikke æder Michaels Speckler Lidt amerikanerbilleder 45819
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeMan 11 Jan 2010 - 19:37

Kiwa skrev:
Som sædvanlig kanon billeder Ole cheers

Jeg kan dog hurtigt tage armene ned fsva. dit forsøg på at "hverve" Michael - kan de viste fisk gå i en udendørs balje??? For i Tanga paradiset har Michael andet, og vigtigere ting at tage sig til study

Det må komme an på en prøve Yvonne. Jeg har lige modtaget listen fra Verduijn, og al savlet gør det svært at bruge tastaturet tongue
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeTors 18 Feb 2010 - 23:59

Det blev til en lille tur med kameraet her til aften. Jeg havde håbet på familiebilleder af Cryphtoheros sajica, Geophagus brasiliensis og Herichthys carpintis, da de har unger lige nu, men det kunne kameraet ikke lige klare.... det må blive en anden dag Very Happy

Aequidens rivulatus


Biotodoma cupido




Geophagus brasiliensis




Geophagus sp. ''areoes''




Det blev også til lidt maller:

Ancistrus sp.


Corydoras aeneus


Corydoras schultzei


Panaque maccus - L104
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitimeFre 19 Feb 2010 - 23:21

Du får da rigtig skudt nogle fine billeder Ole Smile Apistogramma´erne ... er det vildt former eller kultur varianter ?
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Lidt amerikanerbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt amerikanerbilleder   Lidt amerikanerbilleder Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Lidt amerikanerbilleder
Tilbage til toppen 
Side 1 af 7Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
 Lignende emner
-
» Lidt om mig
» Lidt om mig
» Den rigtig øv brændte lugt.
» Lidt ny malawi
» Hmmm... lægger Aulonocara æg?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Inspiration :: Amerika-
Gå til: