Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Amphilophus margaritifer i leg!!!

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Amphilophus margaritifer i leg!!! Empty
IndlægEmne: Amphilophus margaritifer i leg!!!   Amphilophus margaritifer i leg!!! Icon_minitimeTirs 9 Feb 2010 - 23:47

Her til aften skulle der skiftes lidt vand i akvarierne. Tidligere havde jeg godt set, at Amphilophus margaritifer havde nogle sår/finneskader, men der var ikke tegn på kampe i akvariet. Nå.... ja ja. Man kan jo ikke vinde hver gang, så jeg hentede Esha 2000 som forebyggende kur mod svamp med tanke om, at det alligevel var billigt sluppet med så mange nye fisk. Da jeg kom tilbage til akvariet kunne jeg godt se lidt uro alligevel, men ihvertfald ikke noget der lagde op til, at nogle var parret ud.... så hårdt var det heller ikke. Men jeg blev klogere; to Amphilophus margaritifer var i fuld gang med at yngle på bagerste side af et modul, mens de andre fisk kunne svømme 10 cm fra dem uden de gjorde noget. Kom de indenfor de 10 cm, så blev de totalt gennembanket.... aha årsagen til skaderne var fundet. Dejligt cheers
Esha kuren får de nu alligevel, så de kommer ikke ud af karantænen i tide, men hvad gør det, når man endnu en gang er vidne til ynglende cichlider cheers

Jeg er meget forundret over, hvor lille et territorie, de kræver, og det bliver spændende at se, om det bliver udviddet de næste par dage.

Meget dårlige billeder.... sorry Embarassed

Som katten om den varme grød:






Hunnen lægger en stribe æg:


Hannen befrugter dem:
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Amphilophus margaritifer i leg!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Amphilophus margaritifer i leg!!!   Amphilophus margaritifer i leg!!! Icon_minitimeOns 10 Feb 2010 - 20:28

Ja, det kan jo være, at vi andre skal begynde på de samme gymnastiske øvelser, der åbenbart foregår foran akvarierne i Hobro Very Happy

Til lykke med endnu en gang fiske s.. for åben skærm.

Det er sgu fantastisk med de fisk du får hjem fra de Hollændere. Troede egentlig kun de kunne finde ud af at dyrke tulipaner, og drive landbrud dernede lol!

Du får dælme travlt, når alt det yngel der er i vente rundt omkring, skal fotograferes og foreviges her på siden, og lægges ind i de rigtige debatter Amphilophus margaritifer i leg!!! 16738 For vi
forventer selvfølgelig intet mindre, når du nu er startet på, at smide billeder om dig, af hormonforstyrrede og superpotente fisk.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Amphilophus margaritifer i leg!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Amphilophus margaritifer i leg!!!   Amphilophus margaritifer i leg!!! Icon_minitimeOns 10 Feb 2010 - 20:34

He he ja. Det er sq helt vildt med de fisk..... de kan godt li´ Danmark Amphilophus margaritifer i leg!!! 2948

Der bliver ingen unger ud af denne omgang. De er simpelthen alt alt for fredelige nu, så de andre kommer meget nær æggene. Jeg forventer ihvertfald ikke, at der er nogen tilbage i morgen.

Det er faktisk meget sjovt. De kørte er par artsfæller igennem kødhakkeren igår, og i dag, når de rent faktisk har nogle æg at forsvare, gider de ikke. Underlige fisk Amphilophus margaritifer i leg!!! 16738

Men Tomocihla sieboldi er kravlet helt ind i deres hule, og kommer ikke ud, og Geophagus steindachneri gumler stadigvæk, så der er stadigvæk mulighed for at fodre lidt unger op Amphilophus margaritifer i leg!!! 107554
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Amphilophus margaritifer i leg!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Amphilophus margaritifer i leg!!!   Amphilophus margaritifer i leg!!! Icon_minitimeOns 10 Feb 2010 - 22:23

Ja, det er godt nok lidt mærkeligt. Måske er det første gang for dem, og de skal lige lære hvad "ægforsvar" egentlig betyder?
Men bare det, at de er i gang og formår både lægge og befrugte æggene, er da dejligt. Det er da gode tegn.

Lyder fint med jordspiserne, og de der hulefræsere, som man ikke kan udtale navnet på geek Det ville da være kanon med
nogle små "bebser" svømmende frit rundt om nogle uger, fra dem.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Amphilophus margaritifer i leg!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Amphilophus margaritifer i leg!!!   Amphilophus margaritifer i leg!!! Icon_minitimeTors 11 Feb 2010 - 22:47

Nå... æggene holdte til i går aftes, men var væk i morges. Bedre held næste gang Very Happy

Ja, jeg glæder mig lidt til at kunne fiske lidt fra. Det er meget lang tid siden, jeg har fodret unger op, så det bliver da sjovt igen cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Amphilophus margaritifer i leg!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Amphilophus margaritifer i leg!!!   Amphilophus margaritifer i leg!!! Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 10:02

Lige en opdatering på de her finurlige gutter.

De blev flyttet hen i 530´eren, hvor 4. verdenskrig var i fuld gang. Det var mere af nød end lyst, men der var ikke noget at gøre (akvariet de gik i, blev simpelhen for koldt, da det stod nærmest døren).

Som forventet blev de trynet godt og grundigt af 4-5 ynglende H. carpintis par, men jeg ville lige se tiden an. Et enkelt margaritifer par fik tilkæmpet sig en sten (imponerende nok), som de forsvarede bravt..... igen alt der var længere væk end 10 cm, blev ignoreret. Parret valgte jeg at tage fra, så de går nu i et 325´er med mere fredelige beboere.
Det tog ikke mere end en halv time, så havde et andet par overtaget stenen.... det er åbenbart kun den ene sten, der dur i 530´eren Amphilophus margaritifer i leg!!! 2948

Det er status lige nu, og jeg regner med at tage unger fra, når parret i 325´eren lige får sig taget sammen til det sjove Very Happy

Noget helt andet...... det er nok ikke Amphilophus margaritifer, jeg har gående, men nok nærmere en ubeskrevet slægtning til Amphilophus robertsoni, klassificeret som Amphilophus robertsoni 'Lancetilla'. Efter sigende skulle det eneste eksemplar af den rigtige margaritifer befinde sig i sprit på British Museum.

Jeg får tilsendt nogle artikler, som jeg vil pløje igennem...... det er altid spændende at lære nyt om sine fisk, så den her tråd er langt fra færdig Very Happy

Et billede fra den 27. marts cheers



Sidst rettet af Unimati Lør 3 Apr 2010 - 10:16, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Amphilophus margaritifer i leg!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Amphilophus margaritifer i leg!!!   Amphilophus margaritifer i leg!!! Icon_minitimeTirs 27 Apr 2010 - 11:49

Det tog lidt tid for parret i 325´eren at tage sig sammen, men i dag var den der Very Happy

De er stadigvæk lige så lalleglade flinke ved de andre i akvariet, så om der kommer noget ud af æggene, er et godt spørgsmål.

Et par skud:





Vagtskifte Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Amphilophus margaritifer i leg!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Amphilophus margaritifer i leg!!!   Amphilophus margaritifer i leg!!! Icon_minitimeTirs 4 Maj 2010 - 22:19

Æggene klarede det, og først i dag blev ungerne fritsvømmende.

Forældrene har klart mandet sig op nu, så "mr. & mrs. Nice Guy" er væk. Meget synd for resten af beboerne, da Andinoacara sp. "guldsøm" valgte at få unger i den anden side af akvariet, så alle de andre er samlet på midten Amphilophus margaritifer i leg!!! 2948



Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Amphilophus margaritifer i leg!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Amphilophus margaritifer i leg!!!   Amphilophus margaritifer i leg!!! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Amphilophus margaritifer i leg!!!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Amphilophus longimanus i en hyggelig stund.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Amerika-
Gå til: