Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Tanganyukafolk hvem kender denne malle?

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Empty
IndlægEmne: Tanganyukafolk hvem kender denne malle?   Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Icon_minitimeTors 15 Apr 2010 - 17:02

Som overskriften siger hvem kender denne malle ?
er der nogen der har den evt.holder den ? hvad er jeres erfaringer så med den?

håber at få nogle tilkendegivelser og noglr indspark........

Link til et billede. http://www.scotcat.com/claroteidae/lophiobagrus_cyclurus2.htm
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Empty
IndlægEmne: Sv: Tanganyukafolk hvem kender denne malle?   Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Icon_minitimeTors 15 Apr 2010 - 20:07

Hej Gerner
Nu skal du passe på, for det siges at når de føler sig stresset og klemt, udskeller det en væske fra kroppen som skulle være istand til at dræbe allle fisk der er i nærheden af den... Så tænk dig om. Og hvis du googler dem, kan du læse om det på Skotcat.com.
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Empty
IndlægEmne: Sv: Tanganyukafolk hvem kender denne malle?   Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Icon_minitimeTors 15 Apr 2010 - 20:11

Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Empty
IndlægEmne: Sv: Tanganyukafolk hvem kender denne malle?   Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Icon_minitimeTors 15 Apr 2010 - 21:03

jeg så de havde dem i avifauna i forrige uge... de er ik så kønne . troede lige ved et kort kig at det var en typhus malle der havde fået nappet trådene Basketball
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Empty
IndlægEmne: Sv: Tanganyukafolk hvem kender denne malle?   Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Icon_minitimeTors 15 Apr 2010 - 22:08

Den minder meget om Phyllonemus typus i form og farve. Jeg er ikke sikker, men hvis den som Green siger udskiller væske, er jeg næsten sikker på, at det er den type malle som Kenneth (Dykker) har beskrevet for mig, i forbindelse med vores køb af P. typus.

Er det den, vil jeg holde mig langt væk fra den. Umiddelbart er det ikke væske den udskiller, men ifølge Kenneth har den et slimlag som P. typus, der slår alle fisk ihjel hvis man f.eks. først har haft mallen i et net, og derefter fanger andre fisk med samme net. Så det er helt klart en malle man skal have respekt for, hvis det er samme malle som Kenneth fortalte om.

P. typus har også dette slimlag, men det er ikke giftigt for andre fisk.

Om det er samme malle der er tale om ved jeg ikke, har ikke læst linket indgående, men ved bare der findes en malle der ligner Typus og er en langt mere alvorlig sag at have med at gøre, end man lige regner med. Kennets møde med mallen var heller ikke behageligt, dens slimlag giver ubehagelige bivirkninger ved berøring af den.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Empty
IndlægEmne: Sv: Tanganyukafolk hvem kender denne malle?   Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 11:47

Hejsa tak for jeres svar og links
ja det lyder til at være en *farlig* fætter,jeg var bare nysgerrig da jeg som Lindum også havde set dem hos Avifauna hvor de sælges som Tanganyika pigmalle.
Men endnu engang tak for svar.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Empty
IndlægEmne: Sv: Tanganyukafolk hvem kender denne malle?   Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 15:12

lol! Der er ikke megen "pig" over den malle - undskyld men popnavne er sgi noget jeg godt kunne undvære Tanganyukafolk hvem kender denne malle? 212589 Tanganyukafolk hvem kender denne malle? 704381

Kan godt forstå din interesse. Det er da en fed malle helt sikkert, ligesom f.eks. P. typus. Jeg ville helt klart også falde for den hvis jeg ikke havde den viden jeg har i dag.
Den viden er som nævnt, kun kommet i kraft af de P. Typus vi har gående, hvor jeg fik den interessante historie om en lignende fætter - med et noget mere ubehageligt slimlag
end "Phyllerne" har.

En blid "P. typus" med et slimet lag, der overhovedet ikke er til gene, for hverken akvarist eller fisk.

Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Is.php?i=1567&img=DSC_0016a
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Empty
IndlægEmne: Sv: Tanganyukafolk hvem kender denne malle?   Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 18:36

Gerner skrev:
Hejsa tak for jeres svar og links
ja det lyder til at være en *farlig* fætter,jeg var bare nysgerrig da jeg som Lindum også havde set dem hos Avifauna hvor de sælges som Tanganyika pigmalle.
Men endnu engang tak for svar.


Det manglede da bare BETTE GERNER cheers Vi må jo sørge for at du ikke svømmer længere ud i dit frontosa akvarie end du kan komme i land igen. Du er trods alt en halv gammel herre Tanganyukafolk hvem kender denne malle? 854376 så må nogle af os sørge for at du ikke slår alle dine fisk ihjel pga. impuls køb. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Empty
IndlægEmne: Sv: Tanganyukafolk hvem kender denne malle?   Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 21:17

Ja ja Jørn ,det kan godt være jeg er Bette,men jeg ser fa****** godt ud af min alder Tanganyukafolk hvem kender denne malle? 2948 Tanganyukafolk hvem kender denne malle? 2948

De skulle så have et artsakvarie,der skal ikke flere fisk ind til fronsene.

men skid så lærte jeg jo lidt om en speciel og spændende malle.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Empty
IndlægEmne: Sv: Tanganyukafolk hvem kender denne malle?   Tanganyukafolk hvem kender denne malle? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Tanganyukafolk hvem kender denne malle?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvem kender de fisk? Er de M. Ramirezi?
» En ugenlig chataften hvem er med????
» Hvis nogen af jer kender en
» nogen der kan arts bestemme denne fyr
» Anaerobt bundlag.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Tanganyika-
Gå til: