Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Frontosa fight ( billedserie )

Go down 
+8
Vorup
Gerner
Tom & Jane
OPEKA
Soffi
Unimati
Kiwa
T.Hytting
12 deltagere
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste
ForfatterBesked
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 22:45

Lidt billeder fra baljen her til aften, der var et par herrer der lige skulle prøve kræfter.

Frontosa fight ( billedserie ) 96670147

Frontosa fight ( billedserie ) 55234374

Frontosa fight ( billedserie ) 98092361

Frontosa fight ( billedserie ) 40999336

Frontosa fight ( billedserie ) 90135618

Frontosa fight ( billedserie ) 30523557

Frontosa fight ( billedserie ) 64503033

Dette er grunden til deres kamp!!! et begyndende læggerør.
Frontosa fight ( billedserie ) 48412269

Om max 3 dage er der sådan en, hvilket betyder at jeg nu har 5 ud af 6 rigtige i bundvending, og mon ikke at den sidste kommer også. Very Happy
Frontosa fight ( billedserie ) 95194646
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 23:02

Kanon billeder af mastodonternes kamp Thomas. cheers

Uagtet, at jeg nok ikke er den person på denne jord, der har set flest billeder af denne art, så har jeg trods alt studeret et enkelt eller to i tidens løb.

Men sådanne billeder har jeg trods alt aldrig set før. De er i særklasse, og viser arten fra en helt anden side end man normalt ser. Til lykke med de
gode action billeder, og forhåbentlig endnu en skuffe efter fiskenes udfoldelser.

Må jo nok æde mine ord og trække udtalelserne om diverse Frontosa fight ( billedserie ) 12557 medlemsskaber tilbage. Det er dælme nogle fantastiske fisk, når de vises frem
på denne måde, som du gør her.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 23:06

Hold k.... nogle fede billeder cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 23:12

Kiwa skrev:
Kanon billeder af mastodonternes kamp Thomas. cheers

Uagtet, at jeg nok ikke er den person på denne jord, der har set flest billeder af denne art, så har jeg trods alt studeret et enkelt eller to i tidens løb.

Men sådanne billeder har jeg trods alt aldrig set før. De er i særklasse, og viser arten fra en helt anden side end man normalt ser. Til lykke med de
gode action billeder, og forhåbentlig endnu en skuffe efter fiskenes udfoldelser.

Må jo nok æde mine ord og trække udtalelserne om diverse Frontosa fight ( billedserie ) 12557 medlemsskaber tilbage. Det er dælme nogle fantastiske fisk, når de vises frem
på denne måde, som du gør her.

Mange tak Yvonne. Embarassed

Ja de er jo ikke altid helt rolige, når damerne er i det humør. Laughing

Der er ingen tvivl om at det giver en skuffe, men det er næsten lige så sikkert at hun ikke holder den.
Det er en ung dame på 11-12 cm, der skal have sin første skuffe, og hun skal jo nok som de fleste, lige have et par forsøg, før hun lærer at holde den.
Tilbage til toppen Go down
Soffi




Antal indlæg : 11
Join date : 13/04/10
Age : 49
Geografisk sted : Lydum

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 23:15

Det ser bare super godt ud, fede fisk, og godt fanget med kameraet
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 23:23

Det kan give nogle skrammer i lakken, sådan et smækkys!!! Laughing

Frontosa fight ( billedserie ) Scar2
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeFre 16 Apr 2010 - 23:23

Ja, nogle super billeder Frontosa fight ( billedserie ) 515631
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 9:30

Hej Thomas

Frontosa fight ( billedserie ) 14197 også herfra, rigtig flot billeder.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 11:18

What the Fu** jeg mente da ikke du var gået over til selskabsakvarie Thomas,tillykke med de nye KYSSEGURAMIER Frontosa fight ( billedserie ) 16738 Frontosa fight ( billedserie ) 16738

kanon fede billeder,der jo viser at Yvonnes udtalelser om kedelige fisk,bliver mannet helt ned i jorden Frontosa fight ( billedserie ) 699920
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 13:27

Perfekte shots Very Happy

Altså...... jeg føler mig stadig som nybegynder mht frontosaerne. Jeg begynder nemlig også at få magtkampe, godt nok mellem hunnerne, territoriebesiddelser (stadig hunnerne), alpha-hannens forsøg på at "overtale" hunnerne til leg (kender det godt) osv.
Alt sammen efter at akvariet er blevet tømt for andre fisk og mini-kæmperne derfor er faldet til.

Tror den fisk indholder mere end man i almindelighed tror Wink Selv Yvonne ville måske kunne få sig nogle oplevelser tongue
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 13:58

Tak til alle for de fine kommentarer til billederne Very Happy

Gerner:
Ja det er nogle voldsomme nogle de kysseguramier, jeg er sikker på at Yvonne er ved at blive forelsket i dem Laughing


Vorup :
Hunnerne er som altid de mest stridslystne jo Laughing
Hos forældreflokken til dine, var der også jævnligt nogle hunner der skubbede til hinanden, hvorimod der aldrig var kamp mellem de tre hanner.
Dem jeg har nu, er der som billederne viser, lidt kamp om tronen, selvom der for det meste er mere roligt i baljen.
Hunnerne i denne flok, brydes også lidt, specielt er der to der ikke kan udstå synet af hinanden, jeg tror det har noget med en eftertragtet hule at gøre. Smile
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 14:12

Det er da godt nok nogle suveræne billeder. bounce Jeg må sige at det overrasker mig meget at de kæmper på denne måde, for det jeg har læst om frontodaer er, at de går og puffer lidt til hinanden og så er det det, men det gør det kun endnu mere spændende og jeg er glæder mig til at følge mine i de næste mange år.

Yvonne aner man et lille tiltag inde i dit hovedet til at holde disse Frontosa fight ( billedserie ) 50057 fisk? For så er du til vær en tid Frontosa fight ( billedserie ) 809526 i vores lille klub. lol!
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 14:59

Dejlige billeder
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 15:28

Jeg har nu altid været facineret af denne art, især pga. størrelsen. Jeg har dog kun set dem 2 gange live, den første gang var i 2006 netop hos Claus (Vorup) hvor de var
meget stillestående, og senest så jeg en gruppe i Flyvefisken lige før forretningen blev solgt. En gruppe der var taget ind fra en privat, med nogle kæmpe eksemplarer,
der af gode grunde "bare gik" og så lidt triste ud i deres udstillingskavarium, uden dekoration/huler de kunne hygge sig i.

De generelle udtalelser om dem, har som regel været, at det bare er stille fisk, uden den store individuelle personlighed, og det er nok årsagen til min "modvilje" mod dem.

Men når man så ser denne type billeder, og hører Jeres beskrivelser af, hvad der også foregår i sådan en flok, så er det en helt anden sag. Det er bare så sjældent man
netop læser om de ting der beskrives her. Ingen har før kunne overbevise mig om, at der reelt er noget i dem - forstå mig ret Embarassed

Jeg er altid klar på, at ændre mine holdninger til tingene, især når de bliver mere indgående beskrevet, og selvfølgeligt vist i form af, disse billeder Thomas har taget. Som
nævnt har jeg aldrig set sådanne billeder af de "blide" kæmper før. Oplysningerne om hunnernes hieraki er også spændende at høre om.

Igen, tidligere akvaristers manglende lyst/evne til, at beskrive hvordan fisken reelt er gør, at arten i mine øjne har virket lidt kedelig. Det er rigtig synd, for jeg tror ikke jeg er
den eneste der har den opfattelse af den. Akvaristers egne beskrivelser af deres oplevelser med de forskellige arter, er mange gange det, der reelt kan gøre en art interessant
for andre.

Ved godt jeg selv er ekstrem i mine beskrivelser, men bare de her få oplysninger der er kommet frem i forbindelse med Thomas' billeder, gør fisken langt mere interessant
for mig, end den var tidligere. Så måske en dag jeg vil søge om medlemsskab af Frontosa fight ( billedserie ) 50057 klubben, og hvis det sker, så er jeg helt sikkert glad for at have kontakter herinde, som
jeg måske kan være heldig at købe lidt yngel af og starte op med.

Vil de evt. kunne gå med en lille gruppe (4 stk) fuldvoksne Triglachromis i et 720 L? Hvad er Jeres bud? Jeg har ikke set denne sammensætning før, men er den mulig?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 16:42

Det er et rigtig godt indlæger du skriver her Yvonne. Fordi der ikke efter mit indtryk er så mange der her i DK holder dem... ja skal vi sige, på en lidt mere seriøs måde... Og det er der, der kommer mange nye ting frem om det at holde dem, fordi der er nogen der gider at vise billeder og skrive om hvad de oplever med fiskene. Min indgang til at få frontosaerne engang, har altid været at jeg syntes de var flotte - majestætisk - rolige og til at holde med en hel del andre fisk... Dog ikke i spisestørelse... og det må jeg nok erkende at det er gjot til skamme efter Vorup måtte rense ud af forskellige typer fisk som stessede og bed i finnerne på hans frontosaer. Og nu her vor Thomas viser at der også er magtkampe imellem hannerne, og at at hans Synodontis maller, da de var små virkede som pudsefisk på han frontosaer uden de gjorde væsen ud af det.
Jeg var i tirsdag oppe ved Gerner for at se hans frontosa akvarie, og det er rigtig flot indrettet med store sten der dækker det meste af bunden, og samtidlig danner huller til fiskene. Det var ikke lige mit billede af hvordan et frontosa akvarie skulle se ud, men men nu ser jeg noget anderledes på denne del også.
Det har her ved mig givet en endnu større viden om hvordan mine frontosaer udvikler sig og skal bo i fremtiden.
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 17:12

Vi har altså fat i noget af det rigtige her Smile

Jeg er helt enig i at der er forskel på hvordan man holder frontosaen, på den "seriøse" måde eller bare som fyld i et selskabsakvarie.

Jeg er selv blevet dybt fascineret af disse fisk og skal henover sommeren have bygget et rigtig godt hjem til mine 12 eksemplarer, hvor de har skjulesteder, lidt planter og også mulighed for at ungerne kan gemme sig og vokse op sammen med de andre. Jeg tror virkelig at man kan få en på opleveren og se noget man ikke har set før. Men lad os se.

Jeg fornemmer faktisk at man kan "kende" og "holde af" disse fisk på en spændende måde, præcis fordi de har "personlighed" og hvert eksemplar kan kendes fra de andre. Det kan/gør man altså ikke med en flok tropheus eller petrochromis feks. Måske har størrelsen også betydning!? Måske er det nemmere at holde af en fisk på 30 cm end på én på 5 cm ??? Synes jeg på et tidspunkt læste at man kunne sammenligne dem med en hundevalp lol! Måske lige i overkanten Laughing

Jeg overvejer faktisk at der også skal en flok i mit andet 960 liters, men vil lige afvente opbygningen af det første frontosaakvarie.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 17:47

Jeg er helt enig med Claus ,at disse fisk og os der holder fiskene på deres præmisser, og ikke kun fordi de var billige får de bedste oplevelser med dem. Mine har bestemt deres egne personligheder,netop fordi jeg har *kendt* dem siden de var ca 2½-3cm,jeg ved præcis hvem af hunnerne der får lov til at stå bag alfahannens store sten,og hvem der først for lov til at gå til foderet.Mine går så sammen med andre Store rovcichlider og maller,og det går rigtig fint ingen stresser hinanden.
Men Claus jeg glæder mig meget til du går igang med inretningen af dit akvarie og håber du tager MASSER af billeder af projektet.
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 18:25

Ja disse fisk er til at kende for det meste, nok grundet størrelsen som Claus er inde på.
Det kan være en forlænget finnestråle, en lille plet eller andet der gør det.
Når man har lært at se forskel på dem, finder man ud af at de hver især har deres små særheder/tendenser.
Her er det f.eks. en bestemt hun, der af og til stiller sig på bunden i et bestemt hjørne for at tage en slapper, med ryggen til de andre.
En anden stiller sig op bag topmodulet, når hun vil have lidt fred, og en tredje har en tendens til at forsøge at hive et blad af en plante, hun har nok grønne finner, og kan se at planten skal beskæres. lol!

De er iøvrigt ganske iagttagende sådan nogle, især ved normal spisetid Laughing
Jeg kunne med min tidligere flok se dem alle gå op til overfladen, når jeg gik i køkkenet omkring spisetid, ved at gøre dette kunne de se over den halvmur jeg har, så de kunne følge med i om jeg var på vej tilbage med foder.
Skålen hvor foderet var i, kunne de genkende når jeg rundede hjørnet ( ca. 4m væk ), hvis det i stedet var en tallerken med mit eget mad, gik de ned mod bunden igen.
De genkender tydeligvis også personenerne der normalt fodrer, men det er nok ikke så usædvanligt.
Vi lavede et forsøg en dag, hvor en kammerat gik ud i køkkenet ved deres normale fodringstid, dette var de tydeligvis ikke interesseret i, men da jeg selv efterfølgende lavede samme manøvre, kom de som sædvanligt op for at kigge.
Herlige fisk Very Happy
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 18:40

Kiwa skrev:


Vil de evt. kunne gå med en lille gruppe (4 stk) fuldvoksne Triglachromis i et 720 L? Hvad er Jeres bud? Jeg har ikke set denne sammensætning før, men er den mulig?

Jeg er lidt i tvivl om den sammensætning, men man ved jo aldrig om det er et hit!
Nu har du jo selv gjort dig nogle erfaringer med Triglaerne og deres temperement, jeg tror ikke at det vil gå sammen med små tosaer.
Ved voksne tosaer, ville jeg normalt ikke turde sætte fisk i Trigla størrelse ned til dem, men da jeg er ret sikker på at Triglaerne overnatter i deres huler/rør, og først kommer ud efter morgengymnastikken er overstået, er der måske en mulighed.
Noget andet er, at Triglaerne måske er så aggresive, at de går efter de fine lange finner, som de store tosaer har.
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 18:46

Ja Vorup jeg syntes også vi har gang i noget af det rigtige her.
Det der er godt ved dette forum, er at vi har tid til at snakke om de forskellige fisk vi har, inden tråden drukner i en hel masse andre tråde og at der hele tiden følges op uanset hvor gammel tråden er.
Jeg tror at alle der holder frontosaer her inde...Nybegyndere og garvede... kan lære noget nyt om disse fisk, så længe vi gider at skrive og tage billeder af dem, fordi denne viden der er tilgængelig trods alt er meget sparsom.

He he ang. forhold til en bestemt fisk tror jeg også det er næmmere med større cichlider end cichlider i stime eller flok, det er sgu lidt svært at kende de forskelliges personlighed i en flok Troheus på en 30- 40 stk... tror jeg da.. har ikke holdt dem...

Ja Gerner der var da god ro og orden i dit akvarie, men dine maller syntes jeg nu ikke jeg så, og de der rovcichlider som Mobaerne går sammen med var der ingen problemer med.

Men jeg syntes nu vi skal svare Yvonne om hun kan have en flok gående med hendes Triglachromis ?? Ikke at jeg kan svare på det, men det kunne sgu da være sjovt?? Ja næsten Danmarkshistorie hvis hun begynder at holde Frontosaer. lol!
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 18:56

Ja jeg kan altså ikke udtale mig kvalitativt om de dersens triga'er. Kender dem desværre ikke.
Men jeg er ikke i tvivl, der kommer kun maller ned til mine mobaer. Synodontis Grandiops synes jeg passer fint, men om de vil tage ungerne (når de kommer) ville jeg nok være i tvivl om. Det gør de jo nok. Men lidt stenbunker med bladfang til at holde maller ude, skulle jo nok give nogle unger chancen for at overleve.

Købte faktisk nyt digi-kamera i går, da planen var en tur til Paris i morgen, meeen ....
Så jeg skal nok tage masser af billeder før og efter Smile
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 19:36

green skrev:
Ja Gerner der var da god ro og orden i dit akvarie, men dine maller syntes jeg nu ikke jeg så, og de der rovcichlider som Mobaerne går sammen med var der ingen problemer med.


Så må du komme og få en overnatning,det er jo nataktive maller sådan nogle typus Frontosa fight ( billedserie ) 55835
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 19:44

Nå okay Gerner så ser du dem heller aldrig Frontosa fight ( billedserie ) 699920

Ang. overnatning... Nej tak jeg sover ikke i hus med mærkelige Amerikanske skovkatte. Frontosa fight ( billedserie ) 380419
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeLør 17 Apr 2010 - 23:24

green skrev:
Nå okay Gerner så ser du dem heller aldrig Frontosa fight ( billedserie ) 699920

Ang. overnatning... Nej tak jeg sover ikke i hus med mærkelige Amerikanske skovkatte. Frontosa fight ( billedserie ) 380419

Ork jo jeg er oppe flere gange om natten (du ved jeg er medlem af natpissernes klub lol! )

tør du ikke sove med kattene? PIPSKID Frontosa fight ( billedserie ) 55835 Frontosa fight ( billedserie ) 450791
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeTirs 20 Apr 2010 - 21:14

Hmm - ret sjovt hvor debatter på forskellige "fora" udvikler sig. Samme billeder - og en enkelt bruger kommer med et indlæg - og det går totalt galt for ham - og hans fisk,
efter en rådgivning som akvaristen i mine øjne misforstår lidt, men af et godt hjerte i sin iver for at gøre det rette, forsøger at efterfølge.

http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1096794#SiteEnd

Jeg havde selvfølgelig ikke selv valgt, at sætte en tidligere alfa han ned, til en lille gruppe som der her er nævnt, selvom de havde gået sammen for få måneder siden, uden
først at have rådført mig lidt mere indgående med eksperterne, omkring denne arts adfærd. Frontosa fight ( billedserie ) 380419

Har jo desværre hørt det samme med S. granulosa der har taget livet af en nytilkommen til flokken, selvom de havde gået sammen tidligere indenfor et par måneder,

Meningen med min henvisning til ovennævnte debat er ikke, at nedgøre nogle overhovedet, men synes faktisk den kunne komplimentere denne debat på en fin måde.

Man skal altså tænke sig om, inden man bare følger sit hjerte, og de råd man får på få dage, når det gælder sammensætning af fisk til etablerede grupper. Jeg havde især
respekten omkring Tropheus, og Malawi Mbuna, blev langt mere modig med Malawi fritsvømmerne/sandsildene (der var ingen ko på isen)

Håber I forstår hvad jeg mener. Hvis der engang er en ny Frontosa ejer der læser herinde på forummet, så vil den erfaring brugeren på det andet forum har fået, måske være
til gavn med hold af disse fisk, og kunne undgå lignende tilfælde med disse fine fisk.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeTirs 20 Apr 2010 - 21:29

Kiwa skrev:
Hmm - ret sjovt hvor debatter på forskellige "fora" udvikler sig. Samme billeder - og en enkelt bruger kommer med et indlæg - og det går totalt galt for ham - og hans fisk,
efter en rådgivning som akvaristen i mine øjne misforstår lidt, men af et godt hjerte i sin iver for at gøre det rette, forsøger at efterfølge.

http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1096794#SiteEnd

Jeg havde selvfølgelig ikke selv valgt, at sætte en tidligere alfa han ned, til en lille gruppe som der her er nævnt, selvom de havde gået sammen for få måneder siden, uden
først at have rådført mig lidt mere indgående med eksperterne, omkring denne arts adfærd. Frontosa fight ( billedserie ) 380419

Har jo desværre hørt det samme med S. granulosa der har taget livet af en nytilkommen til flokken, selvom de havde gået sammen tidligere indenfor et par måneder,

Meningen med min henvisning til ovennævnte debat er ikke, at nedgøre nogle overhovedet, men synes faktisk den kunne komplimentere denne debat på en fin måde.

Man skal altså tænke sig om, inden man bare følger sit hjerte, og de råd man får på få dage, når det gælder sammensætning af fisk til etablerede grupper. Jeg havde især
respekten omkring Tropheus, og Malawi Mbuna, blev langt mere modig med Malawi fritsvømmerne/sandsildene (der var ingen ko på isen)

Håber I forstår hvad jeg mener. Hvis der engang er en ny Frontosa ejer der læser herinde på forummet, så vil den erfaring brugeren på det andet forum har fået, måske være
til gavn med hold af disse fisk, og kunne undgå lignende tilfælde med disse fine fisk.

Ja det var da deværre noget af et forsøg han kastede sig ud i, men er som du skriver helt sikkert gjort i en god mening, og ikke i et forsøg på at få den adfærd frem, der er på disse bileder.
At forsøget næsten var dømt til at gå galt, gør det jo ikke mindre trist.
Mine står forøvrigt ved siden af hinanden, som om intet var hændt nu, og der går en lille hun med sin første skuffe.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeTirs 20 Apr 2010 - 21:39

Ja, det var synd for ham, selv om det var meget uovervejet. At to ensstartende tråde udvikler sig forskelligt på de to sider, er vel bare en konsekvens af de to "forskellige" brugerskarer. Jeg tror ikke, at der er nogen herinde fra, der ville kaste sig ud i samme "eksperiment" uden at have en back up plan, hvis det skulle gå galt.

Tilførelse af fisk fra samme art er altid et spil i lotteriet. Nogle gange går det, og andre gange går det ikke. Nogle skrider til handling med det samme, det går galt, mens andre lukker øjnene og krydser fingre..... 1 døgn efter åbner de så øjnene igen, og disse skal normalvis tørres, når skaderne er gjort op Wink

Mit indlæg skal ikke opfattes som galde, men desværre sker det rigtig rigtig rigtig rigtig tit, at det går galt, fordi folk ikke tænker sig om Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeTirs 20 Apr 2010 - 21:41

Yep Thomas - man kan jo et eller andet sted bare håbe han finder herover, hvor der er lidt mere seriøse folk på banen, der kender til tingene, og som kan sætte ham på plads, og rådgive hvordan man bør gøre tingene med den enkelte art - forstå mig ret.

Jeg har jo selv stor respekt for ekspertisen, og havde aldrig taget det valg han gjorde efter så få indlæg og rådgivning. Men går jo selv med både seje Frontosa fight ( billedserie ) 50057 livremme og seler i alle henseender, når vi taler fisk jeg intet kender til.

Er han seriøs og har fornuften i orden, så henvender han sig til dig efter dit indlæg for måske, at få lidt mere hjælp. Sådan ville jeg som det "egoitiske" kvinde menneske jeg nu engang er, jo have gjort. Frontosa fight ( billedserie ) 975683

Tag fat i den som kender til tingene med det samme - så får man sgu den bedste erfaring på første hånd - efter min mening.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeTirs 20 Apr 2010 - 21:55

Enig Ole, men nu har vi (mange af os) her på forummet jo også holdt en del fisk i tidens løb.

Ikke at vi (Læs Kiwa) har så mange år på bagen med cichliderne - men for dælen der er løbet en del gennem vandet på de få år, og det giver helt klart en stor respekt for, hvordan de forskellige arter skal håndteres. Noget som den stakkels bruger åbenbart ikke har opnået endnu.

Des mere jeg tænker over hvad han har gjort - des mere ufatteligt mener jeg faktisk hans handling er. Undskyld - hvis han en dag finder herover. Men for faen 2 store mastodonter sat sammen på den måde??

Nå, ville bare lige have den vinkel med i debatten her på siden, da den så kunne være en advarsel til andre, om bare at sætte sådan en stor alfa han ned, til en etableret gruppe.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitimeOns 21 Apr 2010 - 0:16

Før i tiden var jeg også mere ala "det går nok, ellers fjerner jeg dem igen". Efter min MEGET uheldige episode med Vieja argentea, hvor hannen slagtede de to hunner på en weekend, er jeg nok mere gået over i den anden grøft, hvor jeg ikke anbefaler folk, at supplere op på voksne individer generelt. Mit svar er normalt "Det vil jeg ikke selv gøre. Jeg ville starte helt forfra, men ellers skal du holde rigtig godt øje, og være klar til at redde de nye". Kedeligt... ved det godt, men så kan vi tage chancer på så mange andre områder Frontosa fight ( billedserie ) 2948

Ofte er indretning og korrekt valg af foder nok til at få "psykopaterne" til at falde lidt ned igen Wink

Nå... det var et sidespring. Sorry Thomas Embarassed
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Frontosa fight ( billedserie ) Empty
IndlægEmne: Sv: Frontosa fight ( billedserie )   Frontosa fight ( billedserie ) Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Frontosa fight ( billedserie )
Tilbage til toppen 
Side 1 af 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste
 Lignende emner
-
» Frontosa Burundi med æg
» Frontosa på ferie
» Frontosa; brugere og varianter
» hvad holder i sammen med frontosa??
» Iltrigt vand uden bobler og larm? (Frontosa)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Tanganyika - Fritsvømmer-
Gå til: