Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 En engelsk kategori - Hvad synes I?

Go down 
+2
Kiwa
Unimati
6 deltagere
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 11:52

I går aftes sad jeg og kiggde på "Gæste IP´er" for nysgerrighedens skyld. Der var 7 gæster på;

1 fra Tyskland
1 fra Grækenland
1 fra USA
1 fra Norge
3 fra Danmark.

Om IP´erne fra udlandet er virkelige personer, eller noget søge noget, er jeg ikke lige klar over, men jeg kom til at tænke på, om det måske kunne være en ide med en Forum kategori på engelsk? Personligt synes jeg, at det ville være super fedt, hvis vi kunne få udenlandske brugere herind med den ekstra viden og inspiration, det ville give.

Hvad siger I? Tror I, at det kan lade sig gøre, eller er det utopi at tro, at udenlandske brugere kan finde vej herind?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 12:26

Ideen er god, hvis der blandt de eksisterende er brugere der forstår, at debattere på Engelsk og har evnerne/lysten til at skrive.

Jeg er ikke en af dem desværre. Jeg skriver desværre, fordi det hæmmer mig ekstremt meget i, at stille de spørgsmål jeg har, på udenlandske fora, som jeg ikke kan få svar på her på de danske.
Jeg forstår snildt at læse Engelsk, men når det kommer til at stave/skrive, så står jeg af, fordi jeg er usikker på hvordan ordene staves, og med min perfektionisme, så dur det bare ikke heller ikke selvom jeg kan bruge google translate. En engelsk kategori - Hvad synes I? 107245

Arthurs side om Tanganyika, er jo en side hvor der kom rigtig mange udenlandske brugere på, da de fandt ud af at den eksisterer, og i dag foregår det meste på Engelsk. Men derinde er de danske
brugere heller ikke "bange" for at skrive på Engelsk.

Men det er da bare at afprøve det. Du kunne jo starte med at lave en kategori specielt til formålet, som Arthur også gjorde. I dag er der dog debatter på Engelsk overalt, de beder ofte om at få indlæg oversat, hvis der f.eks. vises billeder af forskellige fisk, og det gør han så.

Ideen er som sagt fin, men der skal være nogle der har nemt ved at svare/debattere efter min mening, ellers tror jeg ikke det er arbejdet værd, og dem der tilmelder sig, vil måske falde fra igen.

Det er som sagt kun sådan jeg ser det, men hvis man tilbyder servicen, så skulle der også gerne være nogle som kan svare, hvis de vælger at starte en debat.

Ingen tvivl om at udenlandske brugere kunne tilføre rigtig meget - det må vi som du skriver - ikke glemme.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 12:39

Lyder som en super ide med at få lidt inspiration udefra. vi er da heller ikke bange for at skrive på engelsk.

Men hvis der bliver oprettet en på engelsk, var det så ikke en ide også at have en på tysk. Når nu vi alligevel skal ud over de danske grænser.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 12:50

Nej nu stopper du Jane - Tysk er da totalt uforståeligt En engelsk kategori - Hvad synes I? 16738 En engelsk kategori - Hvad synes I? 16738 En engelsk kategori - Hvad synes I? 16738 Det kan jeg ingen gang læse eller forstå En engelsk kategori - Hvad synes I? 91416 Så hellere Fransk.

Jeg havde dig i tankerne mht. det Engelske da jeg skrev, men ville ikke nævne det. Men klart, at du ville kunne hjælpe en Engelsk version rigtig godt igang.

Men Tysk??? shhhhyyyyy - det er En engelsk kategori - Hvad synes I? 81940

Jeg ville føle mig helt udenfor En engelsk kategori - Hvad synes I? 967887
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 13:29

Hej Yvonne

Nu var det lige Tom der svarede tidligere En engelsk kategori - Hvad synes I? 95018 men det er da heller ikke altid nemt at se.

Men fuldstændig enige mht. Tysk. En engelsk kategori - Hvad synes I? 107245
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 13:38

Nååh så forstår jeg bedre. Dejligt vi er enige Jane En engelsk kategori - Hvad synes I? 211905 Så skal vi bare lige have sat din kære Tom på plads, så han ikke spreder flere, af den slags ufornuftige ideer rundt omkring med løs hånd lol!
(Undskyld Tom)

Godt Kim ikke skriver herinde, for han kunne sagtens komme med et ligende forslag - han er nemlig ganske ferm til Tysk - den stakkel En engelsk kategori - Hvad synes I? 571744
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 15:23

ja, det ligner jer 2 at blive enige, og det kunne da være sjovt, om du Yvonne kunne lave en Fransk kategori. Så kunne det være at vi andre kunne lære noget nyt.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 15:32

Kiwa skrev:
Tysk er da totalt uforståeligt

Das Verstehe ich nicht,Das ist doch leicht zu verstehen ,und schreiben. tongue
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 17:12

JAAA Gerner so ein ding müssen wir auch haben??

Det kunne være spændende med et forum på Engelsk og det viser sig at der altid er nogle stykker der kan skrive engelsk ellers må Ole tager over når vores evner ikke strækker, for jeg tror han er god til engelsk.

Så jeg syntes du skal springe ud i det... Så må vi se hvor langt den holder. cheers
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 17:55

Kiwa skrev:
Ideen er god, hvis der blandt de eksisterende er brugere der forstår, at debattere på Engelsk og har evnerne/lysten til at skrive.
.

Enig, er der det?

Nu er der jo en vis form for humer her inde Laughing og kan den oversættes - og forstås af Europæer fra nord til syd?

Ole, hvis du vil starte en englsk version op kunne den køre sideløbende med dette, og blive oversat efter behov.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 19:04

der die das die
den die das die
des der des der
dem der dem den

.... det var vist det tysk, der skal herind. Slut prut lol!

Humor kan ikke oversættes, og det var derfor, jeg tænkte på at lave en selvstændig kategori på engelsk. Jeg vil bare gerne høre, om folk herinde er med på den (vil skrive engelsk), da det er et større projekt. Der skal jo så også laves en engelsk vejledning i brugeropretning, engelske knapper, billedopload osv.

Peter - Hvad mener du med sideløbende?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 20:07

Idéen er måske god nok........jeg er med på et par udenlandske forum (hvor der skrives engelsk) og har nok i det,jeg ved at kommer der en engelsk side her også ,vil jeg helt sikkert ikke være med i nogen dehatter der. Wink

Yvonne skriver om Arthurs engelsksprogede side er selv der onde og kigge en gang imellem desværre sker der ikke ret meget derinde,af hvilken grund vides ikke det må guderne vise.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 20:17

Unimati skrev:

Humor kan ikke oversættes, og det var derfor, jeg tænkte på at lave en selvstændig kategori på engelsk. Jeg vil bare gerne høre, om folk herinde er med på den (vil skrive engelsk), da det er et større projekt. Der skal jo så også laves en engelsk vejledning i brugeropretning, engelske knapper, billedopload osv.

Peter - Hvad mener du med sideløbende?

Ja, det tager noget længer tid at lave et indlægpå Englsk bounce

M.H.T sideløbende, mener jeg et selvstændigt forum på englsk, med link her på siden. Så kan man surfe frem og tilbage som man har lyst og deltage i det man magter.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitimeFre 23 Apr 2010 - 20:48

Hmmm.... to selvstændige sider. Det virker administrationsmæssigt ret hårdt. Ideen kan jeg godt følge dig i, da en enkelt engelsk kategori herinde, ikke vil tiltrække særlig mange udenlandske folk.... de opdager det nok ikke.

Det var også bare en tanke, og jeg kan se, at I ikke er helt imod ideen, så der er noget at gå videre med.

Den største grund til at lave et engelsk forum var også, at få de udenlandske ideer ind. Jeg synes lidt, at vi (generelt her i Danmark) kører rundt i det samme igen og igen uden den helt store innovation. Ikke, at vi ikke får vendt en masse ting på en interessant måde, men vi mangler lidt det der "tænke udenfor boksen".... hvis I forstår? Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





En engelsk kategori - Hvad synes I? Empty
IndlægEmne: Sv: En engelsk kategori - Hvad synes I?   En engelsk kategori - Hvad synes I? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
En engelsk kategori - Hvad synes I?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Ny kategori - Ønskeliste / Fish you want
» Ny kategori til fiskeobservationer.
» Ny kategori til opdræt.
» Ny kategori; Inspiration
» Artikler - Ny kategori

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Ris/Ros & Gode Ideer-
Gå til: