Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Lidt gætteleg.

Go down 
+4
green
Michael A
Kiwa
T.Hytting
8 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTirs 11 Maj 2010 - 21:57

Jeg har haft disse små Tangaer gående et stykke tid, vist nok uden at lægge billeder op af dem, så skal vi ikke lige have et par gæt på hvad det er for nogle.
Michael du er i første omgang udelukket, da jeg mener at du har fået at vide at de skulle ankomme her. tongue
Glem at kigge i facitlisten ( cichlids artsliste) for de er slettet midlertidigt. Laughing

Nogle gæt på hvilke små Tangaer det er, som jeg har gående her?

De tre første billeder er af ungfisk på ca. 7 cm

De tre sidste er af en anden art ungfisk på ca. 5 cm.



Lidt gætteleg. 64460256

Lidt gætteleg. 64091174

Lidt gætteleg. 94104682



Lidt gætteleg. 44308092

Lidt gætteleg. 39668080

Lidt gætteleg. 32154142
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTirs 11 Maj 2010 - 22:34

Tjaah jeg skyder fra hoften, med mulighed for at gøre mig selv til grin, da jeg normalt går alle andre steder hen for, at undersøge tingene højt som lavt.

Men de første kunne være nogle små delikate og ekstremt fine red princess. Har du sådanne gående er du en meget heldig kartoffel/akvarist. cheers

Men en fin guffende sandsild er det - det er der slet ingen tvivil om Lidt gætteleg. 211905
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTirs 11 Maj 2010 - 22:55

Kiwa skrev:
Tjaah jeg skyder fra hoften, med mulighed for at gøre mig selv til grin, da jeg normalt går alle andre steder hen for, at undersøge tingene højt som lavt.

Men de første kunne være nogle små delikate og ekstremt fine red princess. Har du sådanne gående er du en meget heldig kartoffel/akvarist. cheers

Men en fin guffende sandsild er det - det er der slet ingen tvivil om Lidt gætteleg. 211905

Jeg har godt nok nogle fine små prinsesser, men det er ikke dem der er på billederne, men små sandguffende sild er det ja. Very Happy

Det er ikke noget med at gøre sig selv til grin, for der er jo ikke mange farver på de små fisk, der indikerer hvad det bliver til.. Wink
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTirs 11 Maj 2010 - 23:32

Nææh, men jeg sprang også bare på, da det jo er en gætteleg, og her på siden er jeg ikke bleg for at få nogle Lidt gætteleg. 162245

Går i hi nu, og pløjer alt igennem for, at komme med et mere kompetent svar. Men der skal jo nok være nogle derude der kommer først med svaret, inden jeg kommer igennem mit billede arkiv af fine "sandgnaskere" Lidt gætteleg. 12557

Tanga sild er simpelthen de fedeste sild der findes efter min mening. Lidt gætteleg. 205387
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTirs 11 Maj 2010 - 23:58

Kiwa skrev:
Nææh, men jeg sprang også bare på, da det jo er en gætteleg, og her på siden er jeg ikke bleg for at få nogle Lidt gætteleg. 162245

Går i hi nu, og pløjer alt igennem for, at komme med et mere kompetent svar. Men der skal jo nok være nogle derude der kommer først med svaret, inden jeg kommer igennem mit billede arkiv af fine "sandgnaskere" Lidt gætteleg. 12557

Tanga sild er simpelthen de fedeste sild der findes efter min mening. Lidt gætteleg. 205387


Jeps et frisk bud, og lad os da bare få nogle flere af dem. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 12:24

Nå øv, men så må i andre jo ringe til "en ven" (læs mig) når nu ikke jeg må udtale mig.

Rigtige fine sild Thomas, synes at xxxxxxxxx på de første billeder allerede viser farvetegningen rigtigt fint.

Tror ikke du havde dem da jeg besøgte dig sidst, men havde hørt rygter om
at du har erhvervet nogle siden hen.

Mvh. Michael.
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 16:04

Jeg vil da også komme med et bud på den første som måske kunne være en... Xenotilapia boulengeri? Very Happy
Den anden har jeg overhovedet ingen bud på.
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 18:48

Michael :

Jeg havde dem vist ikke da du var her sidst nej, men det anede mig jo at du havde hørt at de skulle komme. lol!


Jørn :

Et rigtigt godt bud, du kommer ikke meget tættere på, uden at ramme helt plet Wink
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 20:17

Hej thomas
jeg er ikke så god i sandsild men mine gæt vil være.

Xenotilapia Sima på de første 3 og

Xenotilapia flourocent green på de andre Laughing
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 20:28

de tre første er X. Ornatipinnis, vil skyde på trematocara på de sidste tre billeder

allan
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 21:13

Gerner skrev:
Hej thomas
jeg er ikke så god i sandsild men mine gæt vil være.

Xenotilapia Sima på de første 3 og

Xenotilapia flourocent green på de andre Laughing


De tre første er korrekt Simaer, yngel efter Thomas Andersens flok. Lidt gætteleg. 515631

De tre næste er ikke korrekt. tongue Laughing
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 21:21

stausholm skrev:
de tre første er X. Ornatipinnis, vil skyde på trematocara på de sidste tre billeder

allan


Desværre Allan, det er ikke korrekt.
Gerner ramte rigtigt med de første, og ved de næste tre vil billede nr.3 nok være den bedste hjælp.
De nærmest trekantede bugfinner er lidt specielle.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 21:25

Hmm nu er jeg forvirret - har Thomas fået simaer hjem igen - eller er det fra en tussegammel flok?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 21:48

Jamen så må de sidste da være... Xenotilapia longispinnis Very Happy
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 21:53

Kiwa skrev:
Hmm nu er jeg forvirret - har Thomas fået simaer hjem igen - eller er det fra en tussegammel flok?

Jeg tror da ikke at de er tussegamle, for de lever da stadigt, og yngler stadigt fint har jeg hørt, men hvor gamle de bliver sådan nogle aner jeg ikke.
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 21:54

green skrev:
Jamen så må de sidste da være... Xenotilapia longispinnis Very Happy

Nope !!! Laughing
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 22:37

For ikke at trække det i langdrag, og da de sidste nok er lidt svære at genkende, så er det ungfisk af Xenotilapia caudafasciata.

Til dem der kunne have interesse i disse sild, så er her mine begrænsede erfaringer med disse to arter ( har haft dem under to måneder )
De to arter går formidabelt sammen, som Thomas havde forudsagt.

De små Simaer går konstant på bunden og tygger sand i vildskab, mens Caudaerne hænger i en sky over dem, og dykker jævnligt ned og hugger noget sand indenbords, de generer ikke hinanden på nogen måde, heller ikke arterne indbyrdes.

Der er stor forskel på deres måde at indtage sandet på, Simaerne står som de fleste sandsild og gnasker det på bunden, mens Caudaerne hugger ned i det, på samme måde som en Furcicauda fra Malawisøen, hvor hovedet forsvinder ned i sandet, ganske interessant at iagtage forskellen. Laughing

Simaerne er indtil videre utroligt rolige, men vagtsomme overfor nye personer foran akvariet, deres adfærd er meget lig med de Red Princess jeg har gående.

Caudaerne var fra starten noget mere modige end Simaerne, men efter et stykke tid er bøtten vendt, og det er ikke fordi Caudaerne er blevet mere sky, men Simaerne er blevet mere modige.
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 23:08

Nu vil jeg være ærlig og sige at jeg ikke ved meget om sandsild, og mine bud kommer fra søgning fra nettet, men nu har jeg fået læst lidt om dem og jeg er derfor blevet interesseret i dem, og i hvordan et akvarie til disse typer skal indrettes, for dem kunne jeg godt tænke mig at prøve på et tidspunkt.
Kan du fortælle lidt om div. sandsilds adfærd gennerelt? eller er de også nye for dig? og har du et billede af det akvarie dine går i. Lidt gætteleg. 903994
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeOns 12 Maj 2010 - 23:50

green skrev:
Nu vil jeg være ærlig og sige at jeg ikke ved meget om sandsild, og mine bud kommer fra søgning fra nettet, men nu har jeg fået læst lidt om dem og jeg er derfor blevet interesseret i dem, og i hvordan et akvarie til disse typer skal indrettes, for dem kunne jeg godt tænke mig at prøve på et tidspunkt.
Kan du fortælle lidt om div. sandsilds adfærd gennerelt? eller er de også nye for dig? og har du et billede af det akvarie dine går i. Lidt gætteleg. 903994


Det er ikke helt nyt for mig, da jeg har en del forskellige arter, men der er flere på dette forum, der har længere tids erfaring med dem end jeg har bl.a. Stausholm og Michael A.

Mine erfaringer angående adfærd er at sandsildene er meget forskellige, lige fra meget sky, hvor de skal have noget selskab der beroliger dem, til meget dominerende hvor man skal passe på hvad man sætter sammen med dem.

Med hensyn til indretning, har jeg prøvet lidt forskelligt, jeg har et hvor der ikke er meget andet end sandbund, men hvor de har mulighed for at gå ind under et par moduler, hvis de føler sig presset, og et par stykker hvor der er nogle sten og opbygninger hvor de kan trække sig tilbage i.

De bruger umiddelbart ikke de opbygninger til noget, heller ikke når de har skuffe, så de gør nok ikke den store gavn, udover at man ved at de har muligheden for at gå i skjul.

Jeg var lige ved at kigge mine billeder igennem, men jeg har vist ikke engang et billede af et helt akvarium, så det må da være på tide at jeg får taget nogle af dem. Laughing
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 0:13

Tak Hytting. Very Happy
Der er noget fasinerende over de forskellige typer sandsild, og de skal altså prøves i den nærmeste fremtid. jeg har tænkt mig en 530L hvor der skal være en klippebaggrund og kun sand, og hvor selskabet til sandsildende skulle være en flok C.leptosoma af en art. Så har du nogle bud på hvilke arter der kan gå sammen, eller er det helt håbløst?
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 0:42

Det er ikke håbløst, men det skal vare sandsild af de mere robuste typer, hvis der skal gå Leptosomaer deri.
Af de arter jeg har erfaring med, vil jeg sige Papilioer og Boulengeri kunne være en mulighed.

Der kan så være en del forskel individerne imellem, og også afhængigt af fangststed.
Hvis du læser Yvonnes fine beskrivelse af hendes Boulengeri, så er de meget forskellige fra dem jeg havde, der blot var fanget et andet sted i søen.

De to arter af Papilioer jeg har er også meget forskellige med hensyn til temperement.
De mest rolige af dem har jeg haft sammen med Leptosomaer, og begge arter så ud til at trives fint, og begge ynglede.

Der er helt sikkert andre der også går fint i spænd med Leptosomaer, men så skal vi nok have nogle bud fra andre akvarister.
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 1:05

Jeg går på jagt efter Yvonnes indlæg om hendes Boulengeri cheers men vi kan jo lige vende tilbage til emnet når det bliver aktuelt. Men det du allerede har skrevet nu, har givet mig meget løst til at prøve dem alvor.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 10:12

T.Hytting skrev:
Gerner skrev:
Hej thomas
jeg er ikke så god i sandsild men mine gæt vil være.

Xenotilapia Sima på de første 3 og

Xenotilapia flourocent green på de andre Laughing


De tre første er korrekt Simaer, yngel efter Thomas Andersens flok. Lidt gætteleg. 515631 De tre næste er ikke korrekt. tongue Laughing

Jubiii får jeg så en præmie cheers cheers Lidt gætteleg. 2948 Lidt gætteleg. 2948
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 10:32

Thomas - grunden til at jeg undrer mig er, at jf. artsbeskrivelsen som T. A. jo har lavet, så hedder simaen boulengeri.

http://cichlids.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=13522 - Se første afsnit i beskrivelsen.

Vores er boulengeri, også fra Thomas gruppe. Da vi købte vores fik jeg lov at anvende nogle af hans billeder på vores hjemmeside - de er desværre ikke tilgængelige mere, og jeg vil ikke lægge
dem op her. Men det er helt sikkert, at han solgte dem under navnet boulengeri, og billederne jeg lånte var af forældrefiskene.

Er bare forvirret over at du kalder dem sima - men der kan jo sagtens være sket noget andet mht. navnene igen, siden Thomas lavede beskrivelsen, og siden vi købte vores. Han er jo manden der kan svare på cheers

Jørn jeg kan kun anbefale, at man på et eller andet tidspunkt stifter bekendtskab med en af sandsildene fra Tanganyika. Som Thomas siger så er der stor forskel på temperament og adfærd. Men man får helt sikkert en på opleveren af, at holde dem.

Indtil vi fik vores første Triglachromis, så er X. boulengeri den cichlide der har overrasket mig allermest i vores akvariehold, på den rigtig gode måde.

Dælme nogle fine sild de der X. caudafasciata, kan godt huske da Thomas fik dem hjem. De koster knapper - det er helt sikkert. Din heldige kartoffel - pas godt på dem, de findes ikke i tusindtal rundt om i vores lille land.

Gerner - hvis jeg har ret i min antagelse - så er det desværre Jørn der har vundet en præmie Basketball
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 10:45

Gerner skrev:
T.Hytting skrev:
Gerner skrev:
Hej thomas
jeg er ikke så god i sandsild men mine gæt vil være.

Xenotilapia Sima på de første 3 og

Xenotilapia flourocent green på de andre Laughing


De tre første er korrekt Simaer, yngel efter Thomas Andersens flok. Lidt gætteleg. 515631 De tre næste er ikke korrekt. tongue Laughing

Jubiii får jeg så en præmie cheers cheers Lidt gætteleg. 2948 Lidt gætteleg. 2948

Gerner du har vundet retten til at lave det næste vandskift, på mine akvarier. lol!
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 10:55

Kiwa skrev:
Thomas - grunden til at jeg undrer mig er, at jf. artsbeskrivelsen som T. A. jo har lavet, så hedder simaen boulengeri.

http://cichlids.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=13522 - Se første afsnit i beskrivelsen.

Vores er boulengeri, også fra Thomas gruppe. Da vi købte vores fik jeg lov at anvende nogle af hans billeder på vores hjemmeside - de er desværre ikke tilgængelige mere, og jeg vil ikke lægge
dem op her. Men det er helt sikkert, at han solgte dem under navnet boulengeri, og billederne jeg lånte var af forældrefiskene.

Er bare forvirret over at du kalder dem sima - men der kan jo sagtens være sket noget andet mht. navnene igen, siden Thomas lavede beskrivelsen, og siden vi købte vores. Han er jo manden der kan svare på cheers

Jørn jeg kan kun anbefale, at man på et eller andet tidspunkt stifter bekendtskab med en af sandsildene fra Tanganyika. Som Thomas siger så er der stor forskel på temperament og adfærd. Men man får helt sikkert en på opleveren af, at holde dem.

Indtil vi fik vores første Triglachromis, så er X. boulengeri den cichlide der har overrasket mig allermest i vores akvariehold, på den rigtig gode måde.

Dælme nogle fine sild de der X. caudafasciata, kan godt huske da Thomas fik dem hjem. De koster knapper - det er helt sikkert. Din heldige kartoffel - pas godt på dem, de findes ikke i tusindtal rundt om i vores lille land.

Gerner - hvis jeg har ret i min antagelse - så er det desværre Jørn der har vundet en præmie Basketball


Det er efterhånden en gammel artsbeskrivelse, og i mellemtiden, har Thomas A. fundet en flok af dem der skulle være de ægte Simaer, og ikke Boulengeri som han også har haft.
De er nu to selvstændige arter, der blot ligger meget tæt på hinanden angående udseende, men beskrivelsen er ikke rettet på cichlids siden.
Thomas har haft dem et stykke tid, og har heldigvis lavet nogle unger, så de kan blive mere udbredte.
Hans VF flok på 1.4 mener jeg at det er, har skiftet ejer for kort tid siden, og er stadig produktive.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 11:34

Kiwa skrev:


Gerner - hvis jeg har ret i min antagelse - så er det desværre Jørn der har vundet en præmie Basketball

Det havde du så ikke tongue

Næ du *Gammelnok* vandt ikke noget,men det gjorde jeg til gengæld Lidt gætteleg. 95018 Lidt gætteleg. 95018 (vandskift Hos Thomas,må jeg så tørre mig i dit fine golfhåndklæde Lidt gætteleg. 16738 Lidt gætteleg. 16738 Lidt gætteleg. 16738 Lidt gætteleg. 16738 )
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 11:39

Gerner skrev:


Næ du *Gammelnok* vandt ikke noget,men det gjorde jeg til gengæld Lidt gætteleg. 95018 Lidt gætteleg. 95018 (vandskift Hos Thomas,må jeg så tørre mig i dit fine golfhåndklæde Lidt gætteleg. 16738 Lidt gætteleg. 16738 Lidt gætteleg. 16738 Lidt gætteleg. 16738 )

Jeg tror at det er hurtigere at lufttørre, end at vente på det håndklæde, jeg vandt det i November, og det er stadig ikke ankommet. lol!
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 12:00

Yvonne:
Prøv at lægge mærke til hovedformen på de to billeder herunder.
Det første er af de Boulengerier jeg havde, og det næste af Sima.
Simaen er mere flad, eller nærmest knækker lige foran øjet, mens Boulengerien har en mere jævn runding, startende bag øjet.

Boulengeri
Lidt gætteleg. 36927441


Sima
Lidt gætteleg. 33293606
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitimeTors 13 Maj 2010 - 13:05

Ja der er stor forskel. Jeg har gennemtyret alle vores billeder fra vores bouer var helt små, og kunne bestemt heller ikke genkende formen på billederne af simaen, altså at de skulle
være boulengeri.

Synes det er fedt at du kan lægge nærbilleder op af begge, så man tydeligt kan se forskellen.

Jaja fin præmie du har vundet Gerner - jeg er overhovedet ikke misundelig - jeg udlodder gerne den næste gætteleg - så der kan komme nogle og skifte vand her lol!

Jeg har et Ferrai håndklæde man kan tørre sig i sunny

Håber du hen ad vejen vil dele lidt af dine oplevelser med "cauda'rne" Thomas. Det er bestemt en sild, der fortjener langt større udbredelse, og opmærksomhed omkring,
end den af gode grunde ikke har haft hidtil.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





Lidt gætteleg. Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt gætteleg.   Lidt gætteleg. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Lidt gætteleg.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Lidt amerikanerbilleder
» Lidt om mig
» Lidt om mig
» Den rigtig øv brændte lugt.
» Lidt billeder

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Tanganyika-
Gå til: