Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeFre 4 Jun 2010 - 1:17

Kommentarer ønskes meget gerne Very Happy

Halvering af RockZolid River Stone modul

RockZolid River Stone moduler er lavet som hele ”sten”.
Du kan med fordel halvere dem, så du har to huler istedet for. De er synkende, og skal derfor ikke monteres med silikone.
Denne vejledning viser, hvordan du gør.


Vejledningen tager udgangspunkt i RockZolid River Stone Modul O, men kan bruges på alle River Stone moduler.








Tegn en streg med en tusch hele vejen rundt om modulet, hvor du ønsker, det skal saves over.

Brug en vinkelsliber til at save modulet over ved stregen.

Husk at gøre det udenfor, da det støver meget.



Brug sandpapir til at slibe ujævnheder og andet væk fra bagsiden af de to modul stykker.


Modulstykkerne er meget støvede, og skal skylles.


Skyl begge moduler i rent vand, indtil støvet er væk.
De to stykker er nu klar til at bruges som huler.
Du kan vælge at bore indgangshuller med et kopbor, eller du kan vælge at lægge dem skråt i akvariet, så fiskene kan svømme ind under dem.
Den store fordel er, at de ikke skal sættes fast med silikone, og at du kan have en masse ”store sten” i akvariet uden at det vejer noget.



Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeFre 4 Jun 2010 - 1:32

Artiklen bliver rundet af med nogle billeder af anvendelsen i akvariet på et tidspunkt Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeFre 4 Jun 2010 - 10:00

Nøøøøj - der er mine moduler jo - dem jeg ligenu sidder og venter spændt på, at modtage med posten i dag cheers

Glæder mig som et lille barn til, at få dem i hænderne, og videreudvikle på dem. Derefter skal der nok komme billeder, af deres fremtidige anvendelse her hos os.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeFre 4 Jun 2010 - 10:13

Jeg håber ihvertfald, at dit akvarie er stort nok til dem Yvonne. Ellers må Kim igang med klippe/klistre Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeFre 4 Jun 2010 - 13:58

Så er de ankommet, pakket ud, og lagt ovenpå akvariet cheers De er godt nok store Shocked men de kan umiddelbart godt være der begge to, og ønsket var at de skulle være
store i omfanget, og forholdsvis lave i højden.

De næste par dage kommer til, at gå med overvejelser om begge halvdele skal anvendes, eller om der kun skal være det ene, samt hvor der skal bores indgangshuller.
Der bliver næsten intet synligt bundlag, andet end det fiskene på sigt kommer til at grave ud fra modulerne, og forhåbentligt spreder rundt omkring, hvis begge moduler
tages i brug, så det må der lige tænkes lidt nærmere over. Til gengæld kunne det være fedt, at kunne tilbyde 2 seperate opholdsområder for fiskene, så de har fri mulighed
for, at vælge hvilken "bund" der er bedst at opholde sig under.

Højden skal der også lige tænkes lidt over, på det ene. Det største modul, kan der ikke ændres på yderligere, fordi den flade del så helt vil forsvinde. Men det mindste er en
anelse for høj overalt, og skal måske skæres yderligere til, så det bliver lidt lavere.

Målene på denne sten burde for god ordens skyld oplyses. Den er ca. L 54 cm H: 25 cm B: 40 cm

Overskåret er ca. målene på modulerne (se billederne)

Venstre modul: L: 53 cm H: 13,5 B: 40 cm

Højre modul: L: 52 cm H: 11 cm B: 37 cm.

Jeg vil få Kim til, at tage nogle billeder fra siden, så man kan få en ide om hvordan de ser ud fra den vinkel.

Denne anvendelse af disse moduler er helt klart værd at anbefale, uanset hvilket formål man har med dem. Alternativet er jo, at man gør det selv med Alfix osv. Men hvis man
ikke har tålmodighed eller kan li' den slags gør det selv, så er det her altså en fantastisk billig løsning, med uanede muligheder efter min mening. Derudover løser denne type
"sten" et i mine øjne stort problem for cichlide akvarister, der gerne vil have nogle naturligt udseende løsninger, og dermed ofte tager store tunge sten i anvendelse. De er svære
at have med at gøre i akvarierne pga. vægten, og der skal oftest en hel del til hvis man har behov for at lave huler m.m.

Tak for hjælpen med gennemskæring af "stenen" Ole. Den er helt som jeg ønskede, og håbede på. Det er svært at vurdere stenene uden af have dem i hænderne, for derefter at
prøve at forklare hvordan man gerne vil have det. Nu hvor jeg har set resultatet og vejledningen i tilskæring, vil jeg uden tøven sætte Kim i gang herhjemme, når de næste
moduler skal købes ind. Men er super glad for, at du gjorde arbejdet for os, med lige denne opgave Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 211905

Også en stor tak for, at du gad kigge på den debat, der skabte inspirationen til dette projekt for mig, samt dine forslag til hvilken type "sten" jeg bedst kunne bruge til formålet.

Hvor finder man sådan en service andre steder? Ja jeg kender ingen.

Alle disse betragtninger må du tage fra Ole, når du engang laver vejledningen om til PDF form, så det bare er billederne der kommer til, at fremgå der Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeOns 9 Jun 2010 - 21:16

Ha så Yvonne? Er Kim sat på arbejde, eller er du stadigvæk på "vende/dreje" stadiet? Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 0:24

fik en ide´da jeg lavede mine moduler. ved godt det for det første er lidt ligegyldig om de bliver skåret totalt lige. men dem der evt. skal sættes op mod glasset må gerne være nogenlunde lige så de slutter tæt. især på sideglasset kan det se lidt fjollet ud hvis de ikke sidder ret tæt mod glasset. så såen laser fætter i harald skrald..... som vatter ud med et rødt lys. med lidt snilde fik jeg mine sidste 3 moduler skæret "næsten" fuldstændigt så de kan sidde tæt..... bare en ide´ sunny
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 0:25

skæret = skåret
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 16:08

Desværre tager det der arbejde, som han får kolde kontanter ind på kontoen af, alt hans tid pt. så ja jeg er stadigvæk på vende drejestadiet endnu. Crying or Very sad

Derudover er vi allerede begyndt at varme op til Le Mans Laughing så fra nu af, og frem til mandag sker der overhovedet ingen ting på akvariefronten. Der
står udelukkende frække, hurtige biler på programmet i de næste 4 dage. Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 975683
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 18:11

Kiwa skrev:
Derudover er vi allerede begyndt at varme op til Le Mans Laughing så fra nu af, og frem til mandag sker der overhovedet ingen ting på akvariefronten. Der
står udelukkende frække, hurtige biler på programmet i de næste 4 dage. Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 975683

Hmmm ja i har altid været lidt mærkelige ovre på djævleøen, her i hovedlandet varer Le Mans da kun 24 timer. Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 16738 Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 16738 Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 55835
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 18:36

Jov jov Gerner, men vi skal jo have hele "kroferiekonceptet" med. En kroferie varer jo også som regel et par dage, og Le Mans er vores "årlige" kroferie, som vi
tager dybt seriøst lol! Men ja vi er sgu mærkelige det giver jeg dig ret i Wink

Mht modulerne, ja så har et meget trist syn lige mødt mig i vores 576 L, hvor de 2 fisk modulerne er tiltænkt går. Den ene er død, så projektet bliver sat på standby
i et stykke tid, indtil jeg forhåbentlig får mulighed for, at få flere af arten hjem igen.

Modulerne vil selvfølgelig blive lavet færdig, og installeret i akvariet, men jeg får desværre ikke mulighed for, at vise billeder af dette pars anvendelse af ideen, hvilket
Ole jo gerne skulle bruge fremadrettet, som inspiration for andre.

Trods dette tilbageskridt, nægter jeg at give op. En eller anden dag skal det lykkes, at se det jeg gerne vil med denne art, uanset at den er fuldstændig umulig
at blive klog på. Andre har gjort det, så kan jeg også, selvom det hele tiden føles som det her Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 107245 Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 704381
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 18:44

Må jeg kobdolere Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 152583
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 19:24

Tak Gerner - skulle bare lige af med galden/frustrationen.

Må jo bare på den igen endnu engang, komme videre, og forhåbentlig blive klogere, uden det koster alt for mange fisks liv. Det fortjener de under ingen omstændigheder.

Ser meget frem til Hyttings erfaringer med, at holde dem i flok, så længe det er muligt. Hans er unge endnu, og er vant til at gå sammen, så jeg krydser fingre for, at han
måske på sigt kan komme med lidt input, som kan hjælpe os videre i, hvordan vi holder dem bedst, uden at de går hen og dør i vores akvarier, eller som jeg har oplevet her
tager livet af de arter man forsøger, at sætte dem sammen med.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 20:29

Æ fatter heller ik dine prioriteringer Yvonne, men det må du jo selv om lol!

Surt at høre md fisken.... de giver dig lidt grå hår i hovedet Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 107245
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTirs 19 Okt 2010 - 16:32

Har lige et par spørgsmål.

Til mit videre arbejde var jeg i weekenden ude og investere i 2 nye moduler, et RZ river stone G og H modul. Måtte jo støtte en af de nye forhandlere af dem her på øen, så de
forhåbentlig fortsætter med at have dem i deres sortiment Wink

Da de blev halveret var de ikke ligeså fint helstøbte som det O modul vi fik fra Ole og som der vises viser billeder af. Det er ligesom det er 2 lag med luft imellem. Det er som om
glasfiberformen har sluppet det lag der ligger udenpå. Det er ret store områder der er tale om, og de går dybt op i modulerne. Har andre været ude for det?

Problemet er, at det yderste lag er meget skrøbeligt, og knækker for et godt ord, og så er udsynet den lysebrune glasfibermasse, samt at de ikke bare lige kan slbes med fint sandpapir,
for at undgå den skarpe kant.

De frie glasfibertråde, kan de skade på nogen måde?
Hvad dælen gør jeg? Nogen gode råd?



Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTirs 19 Okt 2010 - 19:23

Det er meget normalt, at der er luftbobler mellem glasfiberen og coatingen. Jeg gør aldrig noget ved det selv.... "åbningen" bliver jo dækket af bundlaget.

Det indvendige ligner sikkert det, som jeres gjorde, inden jeg pudsede det op. Er der udhængende glasfiber tråde/"bjergtoppe" (i mangel af bedre ord), bliver de klippet af med en knibtang, og pudset rene med sandpapir.

Eventuelle frie glasfibertråde klipper jeg af med en saks.

Der er en grund til at jeg tager et par håndører ekstra for River Stone hulerne, for det er et større arbejde nogengange, men det er nu hyggeligt nok at nusse med lol!

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTirs 19 Okt 2010 - 21:20

har ikke haft problemer med tråde af glasfiber eller skarpe kanter .. og hele min balje er bygget op af selvsamme moduler og der er huler/huller i dem alle... men man skal self aldrig sige aldrig. men jeg har da både ål. synodontis og tuphus og de ser friske ud
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTirs 19 Okt 2010 - 21:23

ang. coatningen nogle gange går af har jeg også været ude for. men tror ikke det kan undgåes med den måde de bliver lavet på. jeg lapper dem med silicone og rådasand ser fint ud efter bare en uge sunny
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTirs 19 Okt 2010 - 22:57

Takker for svar og input.

Her er der ikke tale om få steder med enkelte luftbobler, men områder på 5-10 cm flere steder i hele skærefladen. Jeg kunne godt skære/pudse 2-4 cm af højden på modulerne, indtil der ikke er luft mellem de to lag tilbage. Men så er der kun overfladen tilbage (modulhøjde 12 cm delt i 2 = hver del er ca 6 cm høj) Skærer jeg bare 3 cm af hver del hele vejen rundt, er der ikke meget modul tilbage.

De skal ikke bruges i bundlaget, men lægges ovenpå/bygges opad andre dekorationer i akvariet, og kommer således til at være fritliggende. Men nok om det. Har overvejet, at udfylde mellemrummene med cilikone, derefter må de være til at pudse af, samtidig med at ydersiden bevares.

Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeOns 20 Okt 2010 - 10:42

Det gør vel ikke noget, at mellemrummet er der? Det vil bare være et ekstra skjulested for maller og unger.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeOns 20 Okt 2010 - 16:43

Nej, hvis det var almindelige Ancistrus med panser på snudepartiet, så ville det ikke gøre så meget. Men der sidder de her stive glasfibertråde i revnerne, og revnerne er
måske 0,5 - 1,0 cm brede.

Vores Phyllonemus er nok nogle af de dummeste indenfor sin art. De vil forsøge at mase sig ind i sådan en sprække, og risikere at sidde fast. Samtidig, vil deres slimlag tage
skade, hvilket det allerede gør idag når de forsøger at tage kampen op mod de få natursten der ligger hos dem, på trods af de har masser af egnede skjulesteder. De har alle
dage været snot dumme i mine øjne, men det kan jeg jo ikke klandre dem for og må forsøge, at tage de forholdsregler jeg kan, når jeg putter nye ting ned til dem.

En sprække på en 0,5 x 5 cm lang mener de snildt de kan møve sig ind i, uanset hvor ubehagelig skarp den ellers er. Som sagt de er bare født uden hjerne, og kan ikke
se konsekvenserne, af deres indimellem tåbelige valg af skjulesteder. Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. 967887

Synodontis mallerne er heller ikke de klogeste maller i vandet, så det er vigtigt at få kanterne slebet, så de ikke står så skarpe. O modulet virker ikke til at have skadet dem,
i den tid det har ligget i akvariet, selvom de opholder og bevæger sig neden under, og de 2 halvdele ligger hævet fra bunden, så det spiller bare max.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 59
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeFre 22 Okt 2010 - 15:44

Ja så fik jeg også købt et par sten.
Det blev til L (63x43x25 cm) og H (40x24x12 cm).
L blev valgt da den ligesom buler indad på undersiden og således kan løftes i den ene side (med H-stenen under) og skabe et stort hulrum til frontosa'erne.
Men den kommer til at fylde meget i højden - vel ca 30 cm. - så en mulighed kunne jo også være at halvere den. Men hvordan? Det er jo en "skæv" sten, så snittet kan lægges på mange måder. Et krav er at der skal kunne være en frontosa på 30 cm. i en af halvdelene.

Nogen der har erfaringer med at halvere L-stenen? Eller har et bud på hvordan snittet skal lægges?

Kan desværre ikke finde et billede af stenen.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeMan 25 Okt 2010 - 22:28

L-modulet er lidt træls at skære over. Der er risiko for, at den ene halvdel bliver meget lille.

Du kan også bruge den som Steen har: http://cichlids.akvariefisk.dk/storage/debat/BA9AB125-EE07-2229-B0A0CCF3D1E7E3F8.jpg
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeOns 27 Okt 2010 - 10:43

har skåret det meste af "bagsiden" væk. det betyder jeg kun kan bruge den som vist på billedet eller på bunden. men valgte den løsning for at den ikke skulle fylde så meget. idag står den op af sidevæggen. som også er vist et sted i min debat om rockzolid moduler
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitimeTors 25 Nov 2010 - 19:42

Blot en kommentar til hvad vi gjorde mht. de blottede revner i siderne. De blev fyldt op med klar akvarie cilikone, og det fungerer fint.

Det er dælme nogle dejlige moduler at arbejde med i akvariet for svagpi...... som mig, og på trods af farveforskellen fra det første modul
fra Ole, der fremstår meget gråt i forhold til de nye vi har valgt at blande sammen, så er jeg meget tilfreds med resultatet. Farveforskellen
er altså min egen beslutning, jeg gik udelukkende efter funktion/udformning, og ikke farve. De 2 megastore grå moduler er anvendt som
bundmoduler som så har dannet basis for resten af modulanvendelsen, der iøvrigt farvemæssigt falder fuldstændig sammen med farverne
der er i "Teide" baggrunden fra Pelvica.


Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Empty
IndlægEmne: Sv: Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.   Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Vejledning - Montering RockZolid baggrund med silikone & riste.
» 530 L med RZ River Stone moduler
» Vejledning - RockZolid tilsavning.
» deling af rockzolid modul
» Vejledning - Montering RockZolid baggrund uden silikone.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Ris/Ros & Gode Ideer-
Gå til: