Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 18:41

Billederne er af en Gibberosa Moba der var forsvundet for manden,og senere fundet uden skind og kød.
den var omkring 20cm.

se lige det gebis.......... affraid

man bliver helt overrasket over at ens fisk .

http://www.iven.nl/mopampaforum/viewtopic.php?f=65&t=954
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Sv: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 18:57

Imponerende billeder Gerner affraid De har altså et tandsæt der vil noget.

Troede altså ikke at "Gibber" havde den slags tendenser scratch Er det noget I har erfaring med? Altså at de som mange andre arter også kan springe i og desværre
også ud af akvariet?

Synes aldrig jeg har læst om det skulle være et problem før. Jo med sandsild og mange andre, men da ikke med denne art.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Sv: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 19:30

Ja der er en grund til, at de kan bide hul på en finger, det er prøvet. Laughing

Jeg har oplevet at en lille unge på 4-5 cm er sprunget op, men ikke de voksne, dog var min Mobaflok halvvejs ude af vandet, når der blev fodret med muslinger, hvilket helt klart var deres favoritspise. Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba 205387
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Sv: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 19:40

Ja, så må det vel anbefales, at man holder en nogenlundende lav vandstand i "tosa" akvarier eller hvad?? Eller måske undlade at fodre med muslinger.

Samt, at man skal holde snitterne for sig selv under fodring. Læs: Ingen håndfodring og nussen på hovedet som man kan med andre mere "blide" arter.

Det er sgi da en stor fisk der er forsvundet for manden, jeg undres stadig.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Sv: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 19:59

Kiwa skrev:
Ja, så må det vel anbefales, at man holder en nogenlundende lav vandstand i "tosa" akvarier eller hvad?? Eller måske undlade at fodre med muslinger.

Samt, at man skal holde snitterne for sig selv under fodring. Læs: Ingen håndfodring og nussen på hovedet som man kan med andre mere "blide" arter.

Det er sgi da en stor fisk der er forsvundet for manden, jeg undres stadig.

Jeg tror nu ikke at de hopper helt op, men det kan give en del vand, når en fisk af denne størrelse vender i overfladen. Laughing

De Kigomaer jeg har nu, går slet ikke så årdt til foderet, så her er der ikke fare for skamferede løsthængende legemesdele, selvom der fodres med muslinger. lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Sv: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitimeTors 10 Jun 2010 - 20:33

Vildt cheers

Man har ikke brug for en saks, hvis man går rundt med sådan et gebis Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Sv: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitimeFre 11 Jun 2010 - 11:35

Jeg har heller ikke oplevet at store frontosaer har hoppet over vandoverfladen,men har oplevet det med mine burundier,da de var ca.6-8 cm,da var der 6 stk der pludselig var væk,det viste sig heldigvis at de bare var sprunget over baggrunden.De var nu nemme at få ud,da baggrunden bare var sat løst ned i akvariet,så jo de springer også når de er små Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Sv: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 19:50

Mine mobaer banker jævnligt panderne mod lampeafdækningen, altså toppen på akvariet.

Nu er jeg jo gammel (har frontosaer) så jeg SKAL jo i seng tidligt. Min store søn klager så over at fiskene forsøger at begå selvmord ved at forsøge at hoppe ud af bassinet. Såe det sker altså Wink

Desværre kan de også panikke totalt når lyset slukkes - jeg må have investeret i en anden lampe med lysdæmpning.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Sv: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 20:36

Vorup skrev:
Mine mobaer banker jævnligt panderne mod lampeafdækningen, altså toppen på akvariet.

Nu er jeg jo gammel (har frontosaer) så jeg SKAL jo i seng tidligt. Min store søn klager så over at fiskene forsøger at begå selvmord ved at forsøge at hoppe ud af bassinet. Såe det sker altså Wink

Desværre kan de også panikke totalt når lyset slukkes - jeg må have investeret i en anden lampe med lysdæmpning.

Ja de mangler nok nogen steder de kan søge tryghed og skjul Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba 45819
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Sv: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 20:45

Baggrunden er jo en stor klippe - slå dén tongue
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Empty
IndlægEmne: Sv: Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba   Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Se lige de bisser her,billeder af en Gibberosa Moba
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Cyph.Gibberosa Moba.
» Cyphotilapia gibberosa chaitika
» Cirkulation hos moba
» En ordentlig røvfuld moba'er hos Vorup
» Gibberosa - leg uden unger

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Tanganyika-
Gå til: