Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Amerikanere

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Gæst
Gæst




Amerikanere Empty
IndlægEmne: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 11:13

Bare for at man ikke skal tro at Ole er den eneste der har interesse i disse fantastiske fisk er her lige et par billeder fra min lille legestue
har 1 530 med slimline og pangea moduler med filter i moduler : 1,1 herichthys bocourti, 1,1 jack dempsey, 1,1 salvini, 1,1
1 430 med : 2,3 Amphilophus amarillo , 1,1 C. nigrofasciatus
1, 160 med 1,1 herotilapia multispinosa og 1,1 rødstrubet... billeder kommer når jeg engang fatter hvordan man lægger billeder op Wink
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Amerikanere Empty
IndlægEmne: Sv: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 11:33

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gæst
Gæst




Amerikanere Empty
IndlægEmne: Sv: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 12:16

ok det var jo til at finde ud af Wink
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Amerikanere Empty
IndlægEmne: Sv: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 12:19

og her er så billederne :















Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Amerikanere Empty
IndlægEmne: Sv: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 13:48

Super fine fisk cheers

De bliver allesammen spændende at følge Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 59
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Amerikanere Empty
IndlægEmne: Sv: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 18:31

Ja de ser rigtig fine ud, tillykke med dem. Smile
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Amerikanere Empty
IndlægEmne: Sv: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 20:21

Takker .
nu kan jeg så med glæde berette , at mit A. amarillo mareridt er ovre og har nu et etableret par...så jeg har 1,2 til salg hvis der sku være interesse for denne super seje og flotte fisk....jeg kan så samtidig fortælle den sjove historie om parret....
Jeg kommer op til Hr pedersen i Unimati, vi finder et sikkert par han og hun mener vi da.... 2 dage senere må jeg isolere hunnen pga ...øøøøh voldsom adfærd fra hannen (det var den pæne version).
jeg beslutter i samråd med Hr pedersen(jojo vi er skam formelle her )..at befri Førnævnte fra de sidste amarillo... vi mener der er 3 hanner og en hun så jeg i alt har 4 hanner og 2 hunner ...

Nnænænænænænæ så nemt blir det ikke... den største han der havde en halefejl blev aflivet af den han jeg havde i forvejen , på under 2 timer.... herfra følger 1½ døgns krig om magten... jeg har en lille zebrahan der mener han er 80 cm mellem øjnene.

En af de sikre hanner efter min egen og Hr. Pedersens bedømmelse viser sig nu at være en hun... og har forenet kræfterne med min alfahan som var den der aflivede ham med halefejlen...og på ca 6 timer her i dag Lørdag har de 2 fuldstændig pillet pynten af de resterende 3 som nu går i et akvarium for sig selv så de kan komme sig....men nu har jeg et par.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Amerikanere Empty
IndlægEmne: Sv: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 22:53

Vi kan jo kun konkludere, at amarillo gav dig kamp til stregen, som vi snakkede om. Det underbygger jo egentligt meget godt, at det er meget tricky at få mellemamerikanere i en okay stor størrelse. Sjovt nok har alle gået sammen uden de helt store problemer hos mig, og har været flyttet én gang uden problemer..... få timer er åbenbart nok til at bryde "båndet" mellem fisk, der er vokset op sammen. Jeg håber inderligt, at parret kommer til at holde sammen, for det er en kanon fed fisk, som altså kræver en del opmærksomhed.... når det går galt, går det dælme stærkt Wink

Hannen med halefejlen har altid været ham, der styrede slagets gang hos mig, siden jeg fik dem i januar/februar..... han tabte tronen på den hårde måde, kan jeg forstå Crying or Very sad

Fik du sat noget op fra bund til top, som vi snakkede om, eller nåede du ikke det?

Held & lykke til din meget selvsikre zebrahan.... han får brug for det Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gæst
Gæst




Amerikanere Empty
IndlægEmne: Sv: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitimeLør 14 Aug 2010 - 23:49

zebrahannen skal nok klare sig ... nu har han osse et par Salvini og lege med ud over amarillo.. men jeg er ret sikker på det par nok skal klare sig , da de går ekstremt harmonisk... og da hunnen er lige så stor som hannen er chancerne for slagtning ikke så høj... men der har heller ikke været antydningen af aggressioner mellem ligen netop de to på noget tidspunkt.

og ja Mellem amerikanere er tricky... det er jo netop det der sjovt ved det istedet for malawi og tanga hvor du sætter han og hun sammen og bingo...unger !!

her skal man bruge lige dele held og viden , nej jeg har ikke bygget i højden og de har taget et område bag en relativ høj/bred rod og alt hva der kommer derhen blir smidt væk igen.

zebra og amarillo er her til aften efter at ha flyttet resterende amarillo faldet helt til ro og går fint med hinanden.... så indtil videre er det en solstråle historie Very Happy

billeder kommer måske i morgen for der er virkeligt sket en seriøs farve ændring på amarillo'en Wink
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Amerikanere Empty
IndlægEmne: Sv: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitimeSøn 15 Aug 2010 - 14:04

Som lovet her billeder af amarillo der (for)fører sig frem Wink






syntes selv det er en herreflot fisk
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Amerikanere Empty
IndlægEmne: Sv: Amerikanere   Amerikanere Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Amerikanere
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Overraskelser & underholdning. De er dejlige, de amerikanere.
» Derfor er nogle amerikanere billigere end andre.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres akvarier-
Gå til: