Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 steveni taiwan yngel

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

steveni taiwan yngel Empty
IndlægEmne: steveni taiwan yngel   steveni taiwan yngel Icon_minitimeMan 11 Apr 2011 - 11:07

Hej,
Mit Protomelas sp. steveni taiwan F1 par, er for det meste meget lege syge. Fatter ik hun kan holde til det og gå uden mad, så lang tid af gangen. Hun svømmer rundt med skuffe i 3 - 3½ uge, for hver 5. eller 6. uge ca. Det er helt vildt.
Fiskede hende så op og smed hende i en lille opdræts balje, som hænger på siden af min 530'er. Så kunne hun spytte dem allesammen ud der, uden ynglet blev spist af de andre hankøn. Har læst mig frem til, at det er alm. hun går med en 15-30 unger i munden af gangen. Men jeg kan tælle flere end 30. Det er svært og tælle dem alle helt nygagtigt, men der er nærmere mellem 40 og 50 end 30. Og deres mor er ikke mere end en 9-10 cm. Så slap af en stor mundfuld, og svømme rundt med! Razz

Men da det er første gang jeg prøver at lege lidt med det, så har lige et par spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med:

1.) Vil gerne sætte det yngel ned til "mor og far" igen, når de bliver lige lidt størrer (og uden risiko for de bliver spist). Men hvor store skal de være, før jeg smider dem ned til dem igen?
2.) Og så skal jeg ha købt mig et bitte opdræts akvarie, hvor de kan gå. Er et nogen og 50 lt. akvarie ok at bruge til det?
3.) Ift. filter, er det så ikke mest optimalt og smide et skum filtermåtte med PH i toppen ned i det, eller hvordan gør i?
4.) Fodre med bitte små knuste flagefoder nu. De spiser fint af det. Men er der ellers noget andet, som kunne være godt at fodre yngel med?

Mvh S.

Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

steveni taiwan yngel Empty
IndlægEmne: Sv: steveni taiwan yngel   steveni taiwan yngel Icon_minitimeTirs 12 Apr 2011 - 21:08

det er da supper at der er gang i den,jeg har to stk 250l med filterskum som hjørnefilter som sidder i to kabelskinner som jeg har fuget til med sort silicone så kan man ikke se den hvide farve
som trækkes af powerheads Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

steveni taiwan yngel Empty
IndlægEmne: Sv: steveni taiwan yngel   steveni taiwan yngel Icon_minitimeOns 13 Apr 2011 - 0:16

bent skrev:
det er da supper at der er gang i den,jeg har to stk 250l med filterskum som hjørnefilter som sidder i to kabelskinner som jeg har fuget til med sort silicone så kan man ikke se den hvide farve
som trækkes af powerheads Very Happy

okay det lyder super med de hjørnefiltre der... er det dem som Ole reklamere med eller har du selv lavet dem? Kan ikke lige danne mig et billed af din beskrivelse ift. de to kabelskinner som du har fuget med sort silicone. Du har ik et billed eller to du vil smide op? Wink
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

steveni taiwan yngel Empty
IndlægEmne: Sv: steveni taiwan yngel   steveni taiwan yngel Icon_minitimeOns 13 Apr 2011 - 8:28

jo det skal jeg nok Very Happy
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

steveni taiwan yngel Empty
IndlægEmne: Sv: steveni taiwan yngel   steveni taiwan yngel Icon_minitimeTors 14 Apr 2011 - 14:24

jeg har sendt billeder til ole på mail for jeg kan sku ikke finde ud af at ligge billeder ind.
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

steveni taiwan yngel Empty
IndlægEmne: Sv: steveni taiwan yngel   steveni taiwan yngel Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 0:02

tak for det. Så får vi jo og se, hvornår han får taget sig sammen til at smide dem op.... bounce
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

steveni taiwan yngel Empty
IndlægEmne: Sv: steveni taiwan yngel   steveni taiwan yngel Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 10:37

ja han er jo ikke så hurtig steveni taiwan yngel 16738
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

steveni taiwan yngel Empty
IndlægEmne: Sv: steveni taiwan yngel   steveni taiwan yngel Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 13:40

steveni taiwan yngel Is.php?i=2720&img=DSC_0047_(800_x" border="0" alt=""/>" border="0" alt=""/> hvorfor er der kun to krysser steveni taiwan yngel 107245
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





steveni taiwan yngel Empty
IndlægEmne: Sv: steveni taiwan yngel   steveni taiwan yngel Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
steveni taiwan yngel
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Protomelas sp. "steveni taiwan" - Taiwan Reef
» Mbuna yngel.
» det første nica yngel
» Protomelas annectens yngel
» Frontosa; brugere og varianter

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Opdræt-
Gå til: