Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 et hvidt trådlignende svampe

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

et hvidt trådlignende svampe  Empty
IndlægEmne: et hvidt trådlignende svampe    et hvidt trådlignende svampe  Icon_minitimeMan 30 Maj 2011 - 23:06

Hej
Er der nogen som har set et vækst som startede med et forgrenet tråd og udviklet sig ret hurtig til noget i størrelse med ca. 3mm * 2mm * 2mm. Det er kommet i løbet af nogle timer. Der var et enkelt tråd i går ved vandskift som blev suget op. I dag er den kommet 15 cm fra det oprindelig sted, dog også ved HMF svampen. Undskyld billedkvalitet.

Tror ikke det er rester af døde fisk.
et hvidt trådlignende svampe  Is.php?i=2816&img=30_5__11_001.jp
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

et hvidt trådlignende svampe  Empty
IndlægEmne: Sv: et hvidt trådlignende svampe    et hvidt trådlignende svampe  Icon_minitimeTirs 31 Maj 2011 - 16:12

Hmm havde en gammel debat liggende med billeder liggende, men har desværre slettet de fleste akvarierelaterede links.

Her er hvad jeg lige kunne finde hurtigt - ikke den store hjælp, men umiddelbart er det ikke farligt, og kan vist stresses væk hvis man fjerner det hele tiden.
http://www.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=325105&SearchString=svamp
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

et hvidt trådlignende svampe  Empty
IndlægEmne: Sv: et hvidt trådlignende svampe    et hvidt trådlignende svampe  Icon_minitimeOns 1 Jun 2011 - 9:04

Hej Yvonne

Tak for hjælpen, det er godt nok lidt underligt for vi fjerner det hver gang vi ser svampen begynder og så kommer det bare et andet sted. et hvidt trådlignende svampe  931820
Vandkvaliteten er helt i orden - tjekker daglig. Det er lidt svært at se hvordan vi fjerner det helt uden kemiske bekæmpelse som vi bestemt ikke er tilhænger af. ,
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

et hvidt trådlignende svampe  Empty
IndlægEmne: Sv: et hvidt trådlignende svampe    et hvidt trådlignende svampe  Icon_minitimeOns 1 Jun 2011 - 18:26

Helt enig mht. diverse kemikalier, det er som du siger et hvidt trådlignende svampe  81940 i mine øjne.

Hvilken balje er det i? Den store?

Nogle har haft succes med en enkelt Ancistrus hvis det er rødder det drejer sig om. Men her er det jo i forbindelse med svampen, og ved ikke om en mallefætter vil tage det,
som den muligvis ville gøre på rødder. Kan jo også være I allerede har en malle eller to gående i baljen, og det derfor ikke virker med dem.

Andre har også beskrevet fænomenet på planter og anden dekoration, hvor det bliver til lange tråde, som opstår på få timer. Men så vidt jeg husker så har løsningen været
sparsom fodring og vandskift/manuel fjerning, hvorefter det er forsvundet af sig selv.

Kunne jo godt bruge lidt flere input i debatten, men sådan er der jo så meget.

Alternativt kunne der måske ligge noget info på Ullits hjemmeside om planter/akvariegødning og alger, selvom det umiddelbart er en svamp. Skal se om jeg kan finde hans side
og smide et link til den hvis I ikke har det liggende selv.

Dog ville jeg selv ikke være helt bekymret, før det måske begyndte, at tage mere overhånd end det gør ligenu, og se om en sparsom fodring over nogle dage samt manuel fjernelse
i forbindelse med vandskift kunne få det til at forsvinde af sig selv.

Ellers råb på Ole - han ligger alligevel på skjoldet og feder den for tiden et hvidt trådlignende svampe  16738 så han må lige hive sig selv op og komme en gammel bruger af forummet til undsætning med lidt input
et hvidt trådlignende svampe  95018
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

et hvidt trådlignende svampe  Empty
IndlægEmne: Sv: et hvidt trådlignende svampe    et hvidt trådlignende svampe  Icon_minitimeOns 1 Jun 2011 - 18:51

Øhhhhh fisk, men den er da meget sød et hvidt trådlignende svampe  699920

Ting & sager har jo en tendens til at komme og gå som det passer dem. Hvis det var mig, så ville jeg også bare fjerne dem manuelt.... så er de sikkert helt væk en dag, lyset tænder Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

et hvidt trådlignende svampe  Empty
IndlægEmne: Sv: et hvidt trådlignende svampe    et hvidt trådlignende svampe  Icon_minitimeOns 1 Jun 2011 - 21:17

Heldigvis er det i et af de mindre akvarier. 244 l. med Botia Sidthimunki samt lidt Galaxy Rasbora. Et lille forsøg vi har kørende. Wink

Svampen bliver fjernet dagligt, op til flere gang om dagen. Fodrer meget forsigtig pt. pga. svampen, springer helt over fodring en gang imellem, f.eks. i dag. Svampen kommer alle steder, på HMF filter svampen men også på bundlaget. Håber det forsvinder snart. Det må tiden dog vise, har ingen maller i, for vi skulle forsøge at efterligne Mark Duffill's (Mad Duff) forsøg. Det kunne være sjovt hvis det lykkes at få Botiaerne til at yngel. scratch
Det er i hvert fald sjovt at se og studere.study
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





et hvidt trådlignende svampe  Empty
IndlægEmne: Sv: et hvidt trådlignende svampe    et hvidt trådlignende svampe  Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
et hvidt trådlignende svampe
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» hjælp hvidt på mit akvarieglas

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Generelt-
Gå til: