Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Synspilum vs melanorus

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Møller

Møller


Antal indlæg : 27
Join date : 09/08/11
Age : 53
Geografisk sted : Balle

Synspilum vs melanorus Empty
IndlægEmne: Synspilum vs melanorus   Synspilum vs melanorus Icon_minitimeTors 22 Sep 2011 - 18:51

Er der nogen der kan forklare forskellen, mellem Synspilum og Melanorus, for jeg har svært ved at se forskel, på de billeder jeg har set, af de 2 arter. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Møller

Møller


Antal indlæg : 27
Join date : 09/08/11
Age : 53
Geografisk sted : Balle

Synspilum vs melanorus Empty
IndlægEmne: Sv: Synspilum vs melanorus   Synspilum vs melanorus Icon_minitimeTors 22 Sep 2011 - 18:54

Den hedder selvf. MELANURUS Basketball
Tilbage til toppen Go down
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Synspilum vs melanorus Empty
IndlægEmne: Sv: Synspilum vs melanorus   Synspilum vs melanorus Icon_minitimeTors 22 Sep 2011 - 19:39

efter sidste navneskifte runde er nogle få inviede blevet enige om der ikke er nogen forskel..og at synspilum ER melanurus og dermed er Synspilum navnet udgået forældet... der er dog nogle der mener at melanurus ikke blir så stor som synspilum...men det er en af de endeløse navne diskutioner..a la Malawi navne ...så der er egentligt ikke rigtigt noget resultat.... det er den version jeg har fået da jeg spurgte nogle central amerikaner kyndige for et par mdr siden...bl.a via Cichlidroom compagnion
Tilbage til toppen Go down
Møller

Møller


Antal indlæg : 27
Join date : 09/08/11
Age : 53
Geografisk sted : Balle

Synspilum vs melanorus Empty
IndlægEmne: Sv: Synspilum vs melanorus   Synspilum vs melanorus Icon_minitimeTors 22 Sep 2011 - 22:58

Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Synspilum vs melanorus Empty
IndlægEmne: Sv: Synspilum vs melanorus   Synspilum vs melanorus Icon_minitimeTors 22 Sep 2011 - 23:51

tjae bliver åbenbart i familien Synspilum vs melanorus 162245
Tilbage til toppen Go down
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Synspilum vs melanorus Empty
IndlægEmne: Sv: Synspilum vs melanorus   Synspilum vs melanorus Icon_minitimeFre 23 Sep 2011 - 22:31

jeg sagde det jo lol!
Tilbage til toppen Go down
T.Hagel




Antal indlæg : 85
Join date : 04/09/10

Synspilum vs melanorus Empty
IndlægEmne: Sv: Synspilum vs melanorus   Synspilum vs melanorus Icon_minitimeLør 24 Sep 2011 - 6:12

I virkeligheden er der ingen ændring sket overhovedet i navngivningen af familien. Sysnpilum er og har altid været et synonym. Melanurus har altid været den originale beskrivelse. Det er blot blevet understreget på det seneste at Synspilum blot er et synonym, som er blevet promoveret af forhandlere rundt om i verden og derved er øget i popularitet.

Smile
Tilbage til toppen Go down
Møller

Møller


Antal indlæg : 27
Join date : 09/08/11
Age : 53
Geografisk sted : Balle

Synspilum vs melanorus Empty
IndlægEmne: Sv: Synspilum vs melanorus   Synspilum vs melanorus Icon_minitimeLør 24 Sep 2011 - 14:55

Så for at fjerne al forvirring, vil det nok være bedst at betragte Synspilum som et handelsnavn.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Synspilum vs melanorus Empty
IndlægEmne: Sv: Synspilum vs melanorus   Synspilum vs melanorus Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Synspilum vs melanorus
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Amerika-
Gå til: