Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Guianacara...???

Go down 
ForfatterBesked
Dav




Antal indlæg : 10
Join date : 23/11/10
Age : 56
Geografisk sted : Hjallerup

Guianacara...??? Empty
IndlægEmne: Guianacara...???   Guianacara...??? Icon_minitimeTirs 14 Feb 2012 - 21:43

Jeg købte for nogle måneder siden et par Guianacara hos Ole Unimati.

Jeg ved godt at der stod Guianacara sp. red cheek på akvariet, men Ole sagde til mig at det var han ikke helt sikker på var korrekt, men at det muligvis var owroewefi...

Jeg har fundet en side med nogle tegninger:
http://www.aquaportail.com/fiche-poisson-2368-guianacara-oelemariensis.html

(se længere nede på siden)

Nu kan jeg af en eller anden grund ikke finde ud af at uploade mine egne fotos, men Ole og co har nok også prøvet at finde den korrekte art...

Når jeg nærstuderer tegningerne, kan jeg se at de 2 midterste arter ikke har sorte rygfinnestråler forrest.

Når jeg kigger godt efter kan jeg se at de 2 forreste stråler er lidt mørkere end resten af finnen, men sorte har de aldrig været i nærheden af.

Når jeg ser på stregen, der går igennem øjet, er der på tegningerne tydelig vinkel imellem de fleste arter over ift under øjet, bortset fra oelemariensis (sådan da)
Stregen på mine er næsten lige lodret både over og under øjet...

Når jeg ser på stregen nederst på gællelåget, bøjer mine fisks streg tydeligt bagud for neden, samtidig med at den nærmest ender i en rund plet allernederst.

Sidepletten sidder også tydeligt forskelligt på de forskellige tegninger, men mine fisk pletter sidder nærmest som på owroewefi tegningen.

Altså er jeg meget i tvivl. Den ligner en blanding imellem owroewefi og en oelemariensis...

Er der nogen der kan hjælpe her. Det ville tydeligvis være lettest hvis jeg kunne finde ud af at uploade mine egne fotos...
Tilbage til toppen Go down
Dav




Antal indlæg : 10
Join date : 23/11/10
Age : 56
Geografisk sted : Hjallerup

Guianacara...??? Empty
IndlægEmne: Foto   Guianacara...??? Icon_minitimeTirs 14 Feb 2012 - 22:00

Okay jeg har fattet reglerne nu Razz

Guianacara...??? E442C1CB-E118-D246-8ACB0B7F3BC255F6

Ja her så mit par Guianacara ???
Tilbage til toppen Go down
Dav




Antal indlæg : 10
Join date : 23/11/10
Age : 56
Geografisk sted : Hjallerup

Guianacara...??? Empty
IndlægEmne: Knock knock...   Guianacara...??? Icon_minitimeFre 17 Feb 2012 - 10:29

Er der slet ingen liv herinde, eller er alle taget på vinterferie...? Laughing
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Guianacara...??? Empty
IndlægEmne: Sv: Guianacara...???   Guianacara...??? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Guianacara...???
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Amerika - Cichlider-
Gå til: