Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Stiv fugemand

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
MichelDk




Antal indlæg : 11
Join date : 21/02/12
Age : 36
Geografisk sted : Hørning

Stiv fugemand Empty
IndlægEmne: Stiv fugemand   Stiv fugemand Icon_minitimeTors 23 Feb 2012 - 12:31

Hej fiskenørder tongue
Jeg var ude i lørdags og hente min fede Rockzolid baggrund. Jeg kunne selvfølgelig ikke vente med at få den i. Så den blev monteret om aftenen, fuget efter alle kunstens regler, det var noget med silikone på alle nallerne, skaftet på en grydeske taget i brug og lignende. Søndag aften blev der så lavet filter bagved.
Jeg har så brugt resten af ugen på at skylle riversand af. Hold op hvor et arbejde, men resultatet er blevet super. Klart vand efter et par timer.
Nu har akvariet så kørt natten over, og til min store skræk kan jeg se at powerheaden suger sand om bagved baggrunden, lige i midten af akvariet.
Hvad skal mit næste træk være.? Skal jeg prøve med tec7 eller? Det har jo selvfølgelig en betydning for mit filters effekt, og vil gerne have det til at spille max. Det er svært at se hvor stort hullet er, da sandet er superfint, og vel sagtens kunne suges igennem et lille bitte hul.
Håber i kan hjælpe mig
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Stiv fugemand Empty
IndlægEmne: Sv: Stiv fugemand   Stiv fugemand Icon_minitimeTors 23 Feb 2012 - 13:45

vi glæder os da til at se billeder Very Happy
Tilbage til toppen Go down
MichelDk




Antal indlæg : 11
Join date : 21/02/12
Age : 36
Geografisk sted : Hørning

Stiv fugemand Empty
IndlægEmne: Sv: Stiv fugemand   Stiv fugemand Icon_minitimeTors 23 Feb 2012 - 14:00

Ja det skal nok komme, jeg har fået tager et par stykker under opbygningen. Men hvad hulen gør man ved sådan en utæthed? Og hvor meget betyder det når den er midt i filteret? Læste en tråd herinde hvor der stod man kunne bruge noget tec7 under vand? Det var måske en mulighed.
Tilbage til toppen Go down
Malthe5

Malthe5


Antal indlæg : 43
Join date : 11/06/09
Age : 46
Geografisk sted : sydfyn

Stiv fugemand Empty
IndlægEmne: Sv: Stiv fugemand   Stiv fugemand Icon_minitimeTors 23 Feb 2012 - 21:35

jeg har med succes brugt tec7. sunny
Tilbage til toppen Go down
MichelDk




Antal indlæg : 11
Join date : 21/02/12
Age : 36
Geografisk sted : Hørning

Stiv fugemand Empty
IndlægEmne: Sv: Stiv fugemand   Stiv fugemand Icon_minitimeTors 23 Feb 2012 - 23:39

Der er jo ikke andet for end at prøve. Burde det ikke kunne lade sig gøre hvis jeg tømmer lidt vand af og fejer sandet væk derfra.? Jeg synes godt nok det var fandens svært at komme til nedenunder baggrunden. Var nødt til at fuge alt det andet først, for at der var nok fugemasse ude til at skyderen kunne komme til :-)
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Stiv fugemand Empty
IndlægEmne: Sv: Stiv fugemand   Stiv fugemand Icon_minitimeSøn 26 Feb 2012 - 23:06

Er det meget, eller kan det klares ved at fuge lidt filtersvamp fast ved området under sandet?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
MichelDk




Antal indlæg : 11
Join date : 21/02/12
Age : 36
Geografisk sted : Hørning

Stiv fugemand Empty
IndlægEmne: Sv: Stiv fugemand   Stiv fugemand Icon_minitimeSøn 26 Feb 2012 - 23:36

Det ser ikke ud af særlig meget. Det er ca et stykke på 7-8 cm hvor man kan se der er en cm fri imellem sand og baggrund. Når jeg nu lærer at smide billeder op, så kan jeg lige poste et :-)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Stiv fugemand Empty
IndlægEmne: Sv: Stiv fugemand   Stiv fugemand Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Stiv fugemand
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Filter & Filtermateriale-
Gå til: