Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Venner til mine kugler. (fisk)

Go down 
ForfatterBesked
mauri3000




Antal indlæg : 3
Join date : 10/04/12

Venner til mine kugler. (fisk) Empty
IndlægEmne: Venner til mine kugler. (fisk)   Venner til mine kugler. (fisk) Icon_minitimeTirs 10 Apr 2012 - 15:54

Hej, jeg er ny her på forummet, men under en søgning efter alt muligt i går aftes, faldt jeg over jeres mange, og efter min vurdering uvurderligt gode debatter herinde.

Jeg er ret ny inden for akvarie hobbyen. Jeg startede for lille halvt års tid siden med en lille 40liters designer ting, gik så videre til et redsea max 130, som jeg konverterede til ferskvand, og nu er jeg så faldet over en 570liters tank.

Behovet for en 570 liters tank, kommer sig mest af, at jeg efter at have studeret lidt op på min kærlighed, kuglefiskene har fundet ud af at de er meget teritoriale, og derfor skriver de fleste sites minumum 80-100 liter per fisk. Da jeg har 4, (2 8 tals, 2 grøn plettede) så burde 570l kunne række, lige nu går de i et 130 liters konverteret red sea max, uden at slås om pladsen.
Men de skulle blive mere og mere teriotoriale efterhånden som de bliver større, de er kun 4-6 cm pt. Ultimativt, så skiller jeg "de svageste" fra med tiden, hvis de bliver for vilde.

Nå men de 4 fisk kan jo ikke fylde en 570 liters alene, generelt har jeg læst mig til at de godt kan gå med andre fisk, bare de andre fisk er størrere end kuglerne.
Men jeg er i tvivl om hvilke fisk jeg skal ud og finde. Da mine kuglefisk går i brakvand, (1,08-1,10) så skal det altså være fisk der kan tåle dette.
Dette kommer måske til at lyde ondt på nogen, beklager, men samtidigt skal det ikke være for dyre fisk, da de er sekundære fisk.
Så hvis kuglerne skulle nappe dem, vil jeg ikke stå og skulle tude over min tomme pengepung. Det er ikke tænkt som at de skal være "fodderfisk" vil jeg gerne precisere, men man ved aldrig hvornår en kugle bliver gal, så der er altså risikoen for at de ender i maven på dem.


Jeg håber i har en masse gode ideer.

Med venlig hilsen Mauri.
Tilbage til toppen Go down
 
Venner til mine kugler. (fisk)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Lidt mallebilleder.
» Observationer af mine fisk ;o)
» mine nye smukke fisk aequidens diadema
» Mine nye rovbasser
» mine Mobaer

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Andre fisk-
Gå til: