Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Tetrapro

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Tetrapro Empty
IndlægEmne: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitimeTors 11 Jun 2009 - 1:40

Starter med at understrege at jeg ikke arbejder på eller for Tetra, har ingen økonomiske interesser overhoved!

Inden jeg gennemgår div tørfoder-typer bemærker jeg, at jeg hver dag også fodre med frost-foder, som cyclops, mysis og atemina.

I den sidste det af indlægget redegør jeg for hvorfor jeg syntes Tetrapro PT, er det bedste og mest alsidige tørfoder på markedet.

Jeg har længe ledt efter et ordentlig fuldfoder, (tørfoder) som fiskene vokser af, uden at blive deforme og overvægtige. Det har ikke været nemt.

Først brugte jeg Tetra-cichlidssticks, et kraftigt foder, som jeg opløste i vand inden jeg fodrede med det. Det var velegnet til opfodring af unger, fordi de relativt hurtigt voksede af det. Problemet med sticksene var, hos mig, at det var hårdt ved fiskenes maver. Vildfangede fisk syntes jeg var såbare overfor sticks og jeg stoppede med at fodre med dem, fordi jeg mistede for mangede fisk, hvor jeg mistænkte fodret, som årsagen. Et andet problem med sticks, syntes jeg, er at visse typer af fisk bliver deforme af det. De vokser for hurtigt og unarturligt, for store øjne, kroppen vokser, men hoved følger ikke med, for høje i kroppen.

Jeg har også prøvet Aquatic Nature, som er et granulat-foder. Jeg har ikke givet vildfangede fisk Aquatic Nature, men oplevede da jeg fodrede opdrædt, de samme problemer som med Tetra-cichlidssticks. Aquatic Nature virker også som et kraftfoder, som egner sig bedre til rovfisk, efter min mening.

Så brugte jeg i en periode O.S.I. Cichlids Flakes, et rigtig godt foder! Et foder af høj kvalitet, indeholdede gode råvare og vitaminer, vel nok et af de bedste flagefoder på markedet. Problemet, hos mig, med O.S.I. Cichlide Flakes, var så at sige, det modsatte som med Aquatic Nature og Tetra-cichlidssticks; Fiskenes vægst gik meget langsomt og de mindste fisk i en flok gik helt i stå. O.S.I er som sagt et fremragende foder, men det kan, hos mig, ikke stå alene. Der ikke nok "råstyrke" i O.S.I, men er, som jeg ser det, et super supplement-foder.

Tetrapro er, som jeg ser det, en revolution inden for tørfoder til cichlider. Tetrapro er et meget harmonisk foder. Fiskene vokser harmonisk. De vokser ikke for stærkt, de forskellige dele af fiskens krop vokser i harmoni med hinanden. Fiskene vokser, også de mindre fisk i en flok, tiltager i vægst, de går ikke i stå. Fiskene virker sunde og bliver ikke deforme. Fodret virker skånsomt på fiskene også de vildtfangede, ser ud til at kunne klare det og deres maver, ser ud til at fordøje fodret perfekt.
Udover at fodret virker som et meget harmonisk foder for fiskene, er det også dejligt nemt "at arbejde med" fodret er crisp-foder, dvs, små runde "sprøde" flager, som er meget let at findele til unger og ungfisk.

God fornøjelse med Tetrapro!

De 3 varianter:

https://2img.net/r/ihimizer/img395/8822/pro1.jpg

https://2img.net/r/ihimizer/img5/4875/tetraprocolcrisps.gif

https://2img.net/r/ihimizer/img5/9916/358631.jpg
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Tetrapro Empty
IndlægEmne: Sv: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitimeTors 11 Jun 2009 - 9:49

Nu ved jeg jo ikke om det har noget at sige,MEN,du har jo Malawier Wink jeg har jo også prøvet en del foder,og eks. prøvet Aquatic Nature,som også fås som flager,og det var i modellen spirulina-flager som mine tropheus var rigtig glade for Smile OSI det er et suverænt foder,og oplever at mine fisk er ligeså glade for det(cichlid,spirulina-flakes,uden at blive tynde heraf)men er der noget jeg altid vender tilbage til er Tetraphyll som jeg mikser med rubin eller min i fordelingen 2/3 dele phyll og 1/3 rubin/min...jeg bruger denne miks i Fodermaskiner da Tetras produkter ikke suger fugt på samme måde som eks. osi,sera,tropical gør det Smile
Jeg har jo naturligvis også prøvet Tetra-pro,(udover de nævnte,fås tetramin også som crisps)som jeg også syntes er et rigtig godt produkt...alle mine fisk kan lide det ihvertfald,men i forhold til prisen kontra de almindelige flager,der er den måske en smule for dyr Basketball noget andet er,at jeg ser flere og flere bruge mærket NLS,det kunne være fint at høre om der er bemærkninger om det?
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Tetrapro Empty
IndlægEmne: Sv: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitimeTors 11 Jun 2009 - 22:37

Hej Carsten!

Ingen trivl om at O.S.I er et framragende foder, men jeg oplever mine "kødspisende" fisk ikke får nok næring hvis foderet står alene. Det er en anden sag med Mbuna. Det er præsis de kødspisende fisk fra malawisøen, Tetrapro passer perfekt til, efter min mening.

MVH. Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Tetrapro Empty
IndlægEmne: Sv: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitimeTors 11 Jun 2009 - 23:28

De 3 varianter:

Grøntfoder:
Tetrapro 358631
Farvefoder:
Tetrapro Tetraprocolcrisps
Fuldfoder:
Tetrapro Pro1
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Tetrapro Empty
IndlægEmne: Sv: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitimeLør 13 Jun 2009 - 13:29

Centralt er den problematik m at opfodre en flok unger/ungfisk!

Et problem er tit, ihverttilfælde m Malawi, at de små fisk i en flok, vokser meget langsomt og ofte går helt i stå. De bliver egentlig aldrig rigtig til noget, med mindre de flyttes til et andet akvarium, hvor de ikke er de små, hvor de kan dominere og vokse op, som dominerende fisk.

Dette er en del af naturens natur og løses ikke af at fodre m Tetrapro, overhoved ikke. Der hvor jeg oplever at Tetrapro gør en forskel, er at de mindste fisk sjældent går helt i stå, de "bygges op" trods deres staus i flokken og "arbejdet" med at bygge dem op, hvis de flyttes til et andet akvarium, syntes mindre, ved fodring m Tetrapro.

MVH. Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Tetrapro Empty
IndlægEmne: Sv: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitimeLør 13 Jun 2009 - 21:03

jensp skrev:
Hej Carsten!

Ingen trivl om at O.S.I er et framragende foder, men jeg oplever mine "kødspisende" fisk ikke får nok næring hvis foderet står alene. Det er en anden sag med Mbuna. Det er præsis de kødspisende fisk fra malawisøen, Tetrapro passer perfekt til, efter min mening.

MVH. Jens
Det kunne være at du skulle foreslå MalawiMartin dette da han iøvrigt har et problem med at opvokse hans M-unger Wink
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Tetrapro Empty
IndlægEmne: Sv: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 13:39

God og nuanceret tråd Jens Tetrapro 455281

Personligt kan jeg nikke genkendende til mange af dine synspunkter. Størstedelen af min mbunablanding består af Tropical - Malawi, OSI - Cichlid flakes, OSI - Brine Shrimp flakes (meget lidt.... omkring 10% af blandingen), og TetraPro Vegetable Crisps (endnu mindre.... 5% af blandingen). Fedtindholdet i TetraPro Veg. er ret højt, og derfor bruger jeg ikke meget lidt af det. Den største grund til, at det er der, er for at give foderet et "ekstra kick".
Min fritsvømmerblanding består af Tropical - Malawi, OSI - Cichlid Flakes, OSI - Brine Shrimp flakes, OSI - Sinking Shrimp Pellets og cirka 10% TetraPro Crisps. TetraPro er tilsat, da jeg som dig, heller ikke følte at Tropical og OSI kunne stå alene, hvis det drejede sig om større fritsvømmere, samt at nitraten skulle være "ikke målbar", hvis jeg ikke skulle risikere at fiskene tabte sig.
Jeg bruger dog selv min mbunablanding til mine fritsvømmere inde i stuen, men det er mest for at bibeholde det gule søm på mine lwandaer (et issue jeg har tænkt på at lave en tråd om på et tidspunkt).

Dine observationer omkring størrelsen på fiskene/deres plads i hierakiet kontra deres vokserate har jeg aldrig tænkt på. Super spændende, og er da helt klart noget, jeg vil prøve at observere hos mine egne fisk. Super indspark Tetrapro 14197

Vedr. NLS så har jeg bedt Peter H.P. om at lave en "anmeldelse" af det, men han er vist en beskeden nordjyde, der skal prikkes lidt til (sorry Peter) lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Tetrapro Empty
IndlægEmne: Sv: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 17:22

Prik du bare Ole, og se om det hjælper. lol!

Mvh. Peter
Tilbage til toppen Go down
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Tetrapro Empty
IndlægEmne: Sv: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 0:03

Hej Ole!

Ingen trivl: Den blanding til dine frisvømmere er optimal !!!!!

Tetrapro og O.S.I, er helt klart de 2 bedste fodertyper jeg har brugt, når vi snakker tørfoder!!! Der er ingen trivl om at mixer man de 2 typer foder, er man godt kørende.

Jeg gør så det at jeg fodre mindst en´ gang om dagen med frostfoder, iøjeblikket artemia. Frostfoder betragter jeg som det allerbedste foder!

M.H.T opfodring af unger og problematikken med de mindste fisk i en flok, som går i stå, så tror jeg ikke det kan være anderledes i et akvarium......De mindste fisk kan ikke svømme væk, til et andet sted, hvor de kan være dominerende, de er underlagt at skulle gå på samme område, som de største fisk og bliver derfor underkuede. Det kan intet foder ændre. Et godt foder kan dog gøre at deres vægst ikke går i stå og "give dem krop" selvom de vokser langt langsommere end de andre.

MVH. Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Tetrapro Empty
IndlægEmne: Sv: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitimeFre 3 Jul 2009 - 17:50

Jeg har altid undret mig over at se et kuld unger på samme størrelse.

der må jo være nogle ude i det danske land som "kan det der" Tetrapro 2948

Selv er jeg kommet frem til et mix af O.S.I cichlid, Tropical Malawi og et granulat fra en af Ole´s jyske konkurenter. Tropical morgen, O.S.I. aften, + granulat hver anden aften.
Det virker som yngel vokser hurtigst når de får granulat hver dag. Tilgengæld har jeg haft sot hos voksne fisk hvis de får granulat hver dag.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Tetrapro Empty
IndlægEmne: Sv: Tetrapro   Tetrapro Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Tetrapro
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hhhhmmmmm... TetraPro crisp er godt!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Produkt anmeldelser-
Gå til: