Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Kiwa er som Kiwa nu engang er.

Go down 
ForfatterBesked
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Kiwa er som Kiwa nu engang er. Empty
IndlægEmne: Kiwa er som Kiwa nu engang er.   Kiwa er som Kiwa nu engang er. Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 15:34

Hejsa

Kiwa profilen dækker over 2 personer. Dog er det kun den ene som aktivt skriver og deltager i debatter. Vi har begge haft akvarier i vores barndom, og jeg har i mine ungdoms år arbejdet i en akvarieforretning igennem 4 år, som dengang i 77' gjorde sig rigtig meget i saltvand.

Vores fælles akvarie karriere startede for over 25 år siden, hvor vi havde et 250l selskabsakvarie, som vi havde meget glæde af. Efter mange år uden akvarie, kom interessen tilbage ved et tilfælde via den blå avis, da vi i 2004 faldt over et brugt 480l akvarie med selskabsfisk. Næææh Kiwa er som Kiwa nu engang er. 81940 man skal jo ikke starte op med det mindste akvarium man kan få. lol! Kim mente dette var en helt fin størrelse at starte med, kun 160x60x50 - det fylder jo ingenting skat, det er et meget lille set-up.

Vi købte sidenhen (2 måneder senere drunken ) endnu et brugt akvarie, og blev denne gang introduceret for Malawi cichlider. Vi faldt totalt for disse meget smukke, livlige og farvestrålende fisk. Det nye akvarie var et hjørne akvarie, med en flok ungfisk på ca. 40 stk. af arterne Metriclima sp. Msobo "Magunga" og Metriclima Estherae.

Herefter fandt Kim cichlids.dk, og oprettede vores profil Kiwa derinde. Der gik rigtig lang tid før jeg kom på "nettet" Synes det, at sidde foran en PC når man havde fri fra arbejde, var total tidsspilde. Den slags havde jeg nok af arbejdsmæssigt hele dagen. Men det skulle ændre sig. "Nettet" har helt sikkert efterfølgende haft stor indvirkning på vores fiskehold. Det ene akvarium og den ene fisk efter den anden, har holdt deres indtog her i hjemmet, inspireret af alle de venner vi har fået efterfølgende. Debatterne på denne gamle side har, på godt og ondt, gjort mig til den akvarist jeg er i dag. Al den inspiration jeg har fået i disse få år, kan udelukkende tilskrives personer som vi har lært at kende, og som dengang var villige til at debattere og skrive om deres fiskehold.

I dag har vi små 3000 kørende L vand (+ 1800 L tomme). Alle akvarier er glasakvarier, af mærkerne Diamant Aquarien, Woha og Aquarien Geis. Vi har haft utallige fisk igennem fingrene både fra Tanganyika-og Malawi søen, inden vi har fundet de fisk vi ønsker at holde ved, i årerne fremover. Alle vores akvarier indeholder desuden til forskel fra mange andre Tanganyika/Malawi akvarier planter af forskellige arter.

Det er mig med de megalange indlæg - med de megalange betragtninger/observationer omkring især adfærd og trivsel hos de fisk vi vælger at holde. Er man ikke til lange indlæg, så gå udenom mine. Jeg skriver sjældent om ting jeg ikke selv har erfaring med, men til gengæld er min passion for de fisk jeg/vi vælger at holde indgående, og kan ikke beskrives på en enkelt linie. Så det må I bare leve med. Kiwa er som Kiwa nu engang er. 95018
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Kiwa er som Kiwa nu engang er. Empty
IndlægEmne: Sv: Kiwa er som Kiwa nu engang er.   Kiwa er som Kiwa nu engang er. Icon_minitimeTirs 16 Jun 2009 - 17:13

Her var det måske også en ide at skrive hvilke fisk vi holder lige pt.

Artsliste:

Tanganyika:

Xenotilapia boulengeri "Isanga" F1 (Sandsild)
Cyathopharynx foai "Sibwesa" F1+ eget opdræt (Fritsvømmer)
Synodontis granulosus VF (malle)
Synodontis petricola VF + F1 dansk opdræt (malle)
Phyllonemus typus VF (malle)

Malawi:
Placidochromis electra "Likoma" F1+FX - dansk opdræt (Sandsild)
Lethrinops cf. marginatus "Matema" F1 Tysk opdræt + eget opdræt (Sandsild)
Protomelas sp. "steveni taiwan" Higga reef FX - dansk opdræt (Fritsvømmer)

Andre:
Ancistrus maller

Akvarier:
312 L hjørneakvarium med Eheim 2250 Spandpumpe
576 L (160x60x60) med Eheim 2260 Spandpumpe samt 2 powerheads
720 L (200x60x60) med Eheim 2260 Spandpumpe samt 2 powerheads
960 L (200x80x60) med 100 L bioballs og blå filtersvamp
330 L Saltvand med 105 L sump.
Det var alt for nu.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
 
Kiwa er som Kiwa nu engang er.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Copyright på billeder endnu engang.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Præsentation-
Gå til: