Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
TKL




Antal indlæg : 8
Join date : 26/06/09

Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Empty
IndlægEmne: Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold   Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Icon_minitimeTirs 30 Jun 2009 - 23:24

Fangede lige to af mine sterbai igang med et frisk spil snegle fodbold. Det så ud som om de hyggede sig gevaldigt med det, og det fik da også et smil frem på læben hos mig Very Happy


Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold 3675627927_c8594362f3_o


Jeg vil da desuden lige nævne at mine sterbai ynglede i går. Fantastisk spændende - og jeg fik lov at overvære det hele. Kan være jeg skriver lidt om det en anden gang.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Empty
IndlægEmne: Sv: Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold   Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Icon_minitimeOns 1 Jul 2009 - 8:03

Fedt billede Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold 322163

Elsker de små fyre - har selv engang haft nogle julii, kobber og købte til sidst nogle dejlige VF schwartzi. Schwartzi'erne kom dog aldrig rigtig til at trives under de forhold vi kunne tilbyde dem.
De gik i et 180 L som var for smalt i bundarealet, og på trods af fine gemmesteder, tæt beplantning osv. så var de konstant sky. Akvariummet var simpelthen ikke dybt nok, mente jeg. Så de
tæskede for et godt ord rundt hver gang man nærmede sig akvariummet. Det kunne jeg ikke holde ud at se på i længden, selvom jeg holdt utroligt meget af dem. Derfor valgte jeg det eneste
rigtige, at skille os af med dem igen. Lægger vi nogensinde vores akvarier om, skal der helt sikkert gå en ordentlig flok panserbasser her igen. Synes det er nogle rigtig fede maller.

Du må da helt klart skrive lidt mere om dem. Hvor mange har du?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
TKL




Antal indlæg : 8
Join date : 26/06/09

Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Empty
IndlægEmne: Sv: Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold   Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Icon_minitimeOns 1 Jul 2009 - 10:02

Det var pansermallerne der fik mig ind i hobby'en igen. De er nysgerrige, livlige, interessante og sociale fisk, og så finder jeg dem fantastisk smukke. Da jeg så fik chancen for at købe en flok sprang jeg på og fik samtidigt købt et 250 l (der nu synes aaalt for lille).

Jeg har haft pansermallerne i tre forskellige akvarier, med meget forskellige opsætninger. Og det er facinerende at se hvor meget deres adfærd ændres efter miljø. Det kan jeg fortælle om en anden dag.

Jeg har i dag 29 sterbai, heraf er 3 VF. Ja, og så har jeg 2 æg Smile
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Empty
IndlægEmne: Sv: Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold   Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Icon_minitimeFre 3 Jul 2009 - 17:27

Har du ikke lyst til at fortælle lidt mere om hold af pansermaller. Er det sjældent de yngler. Skal de forskellige arter behandles ens, samme opsætning i akv. Ja, jeg kunne finde flere spørgsmål Wink
Tilbage til toppen Go down
Bo Jensen




Antal indlæg : 48
Join date : 10/06/09

Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Empty
IndlægEmne: Sv: Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold   Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Icon_minitimeTors 23 Jul 2009 - 1:03

Rigtig flot billed du har fået taget der..

Jeg opdrætter selv corydoras og har for tiden 20 arter og har lavet opdræt på de 12..

Jegkan se at der bliver spurt til om alle bliver behandlet ens for at yngle med dem, dertil er svaret nej langt fra.. næsten alle arter er forskellige, men når først de har leget så kræver det en ekstrem god akvarie hygiene for at få ungerne til at overleve og stadig er der forskel fra art til art...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Empty
IndlægEmne: Sv: Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold   Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Når Corydoras Sterbai spiller snegle fodbold
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Corydoras duplicarerus æg
» Corydoras duplicarerus opdræt
» Corydoras schultzei black

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Amerika - Andre fisk-
Gå til: