Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 JUBIIIIIIIIIII

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 15:38

På Onsdag sker det................ Jeg skal hente mine nye X. longopinis spørg lige hvem der har det næsten som juleaften cheers cheers JUBIIIIIIIIIII 95018 JUBIIIIIIIIIII 95018 JUBIIIIIIIIIII 95018 JUBIIIIIIIIIII 215538 JUBIIIIIIIIIII 215538
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 16:01

Så må et par af disse JUBIIIIIIIIIII 215538 JUBIIIIIIIIIII 215538 JUBIIIIIIIIIII 215538 JUBIIIIIIIIIII 725831 JUBIIIIIIIIIII 725831 JUBIIIIIIIIIII 725831 jo være på sin plads.

På forhånd til lykke - glæd dig, Tangasild er simpelthen bare sagen. Håber på lidt billeder når de engang har fundet sig godt til rette hos dig.
Hvor skal de gå? Sammen med andre eller alene?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 17:41

Tak tak jamen jeg glæder mig også
til at starte med skal de gå selv,og så er planenat jeg vil have et 720 liters hvor de skal gå sammen med frontosaerne (når de er blevet STORE,så de ikke ender som levende foder).
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 17:50

Haha - ja det har du nok ret i. Hvor mange henter du hjem?

Så iøvrigt billederne af dine Frontosa - de er altså også bare flotte.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 19:12

Kiwa skrev:
Haha - ja det har du nok ret i. Hvor mange henter du hjem?

Så iøvrigt billederne af dine Frontosa - de er altså også bare flotte.
Tak ja de er ved at være ret pæne,men fisk bliver jo som deres fodermester JUBIIIIIIIIIII 16738 JUBIIIIIIIIIII 716880 jeg blev anbefalet 10 stk af Thomas så er der størst chance for en ordenlig fordeling.

så der kommer 10 stk på 5-6 cm JUBIIIIIIIIIII 903994
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 21:42

stort tillykke.. en rigtig fed fisk...
men du er ikke ene om et jubiii.. mine sunflowers har fået deres første skuffe.. lad os se om de er klogere end min flourecenter lol!

allan

Att. Yvonne
rolig nu der skal nok komme billeder JUBIIIIIIIIIII 55835
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 23:14

stausholm skrev:
stort tillykke.. en rigtig fed fisk...
men du er ikke ene om et jubiii.. mine sunflowers har fået deres første skuffe.. lad os se om de er klogere end min flourecenter lol!

allan

Att. Yvonne
rolig nu der skal nok komme billeder JUBIIIIIIIIIII 55835

Det er da super Allan ,jeg krydser fingre for den/de holder skuffen.

Og tak for lykønskningen
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeTors 6 Aug 2009 - 8:41

stausholm skrev:

men du er ikke ene om et jubiii.. mine sunflowers har fået deres første skuffe.. lad os se om de er klogere end min flourecenter lol!
det var de så ikke ... nå det var osse første forsøg.

allan
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeTors 6 Aug 2009 - 8:43

Update!!!
Handelen blev ikke til noget,fordi efter en lang hyggelig snak frem og tilbage om fiskene , kom vi frem til at de nok var for små,de var for sarte og ville ikke trives sammen med de andre. Derfor foreslog Thomas at jeg skulle se mig om efter nogle boulengeri i stedet for, de ville bedre kunne klare si overfor store fisk (frontosaerne) da de var gode til at svare igen når de følte sig truet.

Så jeg håber der dukker nogen op inden for den nærmeste fremtid,Kiwa har lovet at hun ville se hvad hun kunne gøre hvis deres fik skuffe på,tak yvonne
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeTors 6 Aug 2009 - 19:10

Øv Allan - men mon de ikke lærer det efter et par forsøg?

Selv tak Gerner - håber der sker noget. De har haft skuffer flere gange, men lige pt. er der selvfølgelig ingen, når man lige står og skal bruge en.

Har dog tænkt lidt over T.Hyttings Sima og de kommentarer der er kommet omkring dem. Måske er de reelt bedre egnede Question Vil spørge i debatten, og håber på han vil komme med sin vurdering. Så vidt jeg forstår er hans fisk af ældre dato, og muligheden for at han har yngel gående kunne jo være til stede.

Tænker mere, Frontosa er jo en rolig fætter, og hvis Simaen er mere blid i det, er den måske et langt bedre valg end vores Isanga. Simaen bliver efter hvad jeg har læst, også en ret så stor en sild. Kan være du også kan få lidt indput fra Thomas A angående forskellen i temperament. Simaen har han jo også erfaring med, så vidt jeg ved.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeTors 6 Aug 2009 - 21:05

Kiwa skrev:
Øv Allan - men mon de ikke lærer det efter et par forsøg?

Selv tak Gerner - håber der sker noget. De har haft skuffer flere gange, men lige pt. er der selvfølgelig ingen, når man lige står og skal bruge en.

Har dog tænkt lidt over T.Hyttings Sima og de kommentarer der er kommet omkring dem. Måske er de reelt bedre egnede Question Vil spørge i debatten, og håber på han vil komme med sin vurdering. Så vidt jeg forstår er hans fisk af ældre dato, og muligheden for at han har yngel gående kunne jo være til stede.

Tænker mere, Frontosa er jo en rolig fætter, og hvis Simaen er mere blid i det, er den måske et langt bedre valg end vores Isanga. Simaen bliver efter hvad jeg har læst, også en ret så stor en sild. Kan være du også kan få lidt indput fra Thomas A angående forskellen i temperament. Simaen har han jo også erfaring med, så vidt jeg ved.
Thomas A og jeg snakkede om simaen da jeg var nede ved ham,da han har yngel af det hab kaldte den rigtige sima,men han mente dog også den havde samme temperament som Longopinisen,altså lidt for blid ,så jeg er lidt i vildrede,hvad jeg skal drunken
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeTors 6 Aug 2009 - 21:22

Ja så er den sag klar i mine øjne.

Det er ultimativt (i mine øjne altså) Thomas som har erfaringerne omkring sildene, og har han sagt sådan, så kan du stole på at det er rigtigt.

Ufatteligt at der kan være så stor forskel på en sild, som er i så tæt forbindelse med hinanden. Igen kan jeg blive begejstret for de små forskelle der er, og begejstret for, at få sådan en oplysning.

Godt vi har fat i Thomas og kan hive viden ud af ham, selvom det ikke sker direkte her på forummet JUBIIIIIIIIIII 571744 hvilket iøvrigt er til stor frustration for mig. Den mand indeholder bare så megen viden om de specielle Tangaer. Men vi må så bare gengive alle de oplysninger vi får, forhåbentlig til glæde og gavn for alle andre akvarister, som kunne have interesse i disse fisk. Linker lige til denne debat og de oplysninger du er kommet med Gerner i den anden debat, hvor jeg har stilet spørgsmålet.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeTors 6 Aug 2009 - 23:06

Gerner, hvad med at prøve en lepidolamprologus type ?? -
det er nogle rov bamser der bliver pænt store, jeg købte for nylig
et stort par og satte ned til mine Gibberosa - det går fint:-)

Så kan du jo evt. sætte et nyt akvarie op til nogle x. sima eller x. longipinnis cheers
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeFre 7 Aug 2009 - 9:26

Michael A skrev:
Gerner, hvad med at prøve en lepidolamprologus type ?? -
det er nogle rov bamser der bliver pænt store, jeg købte for nylig
et stort par og satte ned til mine Gibberosa - det går fint:-)

Så kan du jo evt. sætte et nyt akvarie op til nogle x. sima eller x. longipinnis cheers
Hej Michael
ja det var måske en idè,men hvor får man fat i sådan nogle børger?? jeg har ikke set nogle nogen steder
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeFre 7 Aug 2009 - 11:52

Michael A skrev:
Gerner, hvad med at prøve en lepidolamprologus type ?? -
det er nogle rov bamser der bliver pænt store, jeg købte for nylig
et stort par og satte ned til mine Gibberosa - det går fint:-)

Så kan du jo evt. sætte et nyt akvarie op til nogle x. sima eller x. longipinnis cheers

Hej Michael

Skal man ikke passe lidt på med disse typer, jeg tænker på at Gerners Mobaer jo får ekstremt forlængede finner på et tidspunkt, de skulle jo nødigt blive kappet af.
Jeg har ingen erfaring med disse typer, men har indtryk af at de kan være noget territoriale, ret mig endeligt hvis jeg er galt på den.
Jeg overvejede selv at sætte Reganochromis calliurus ned til mine, det er en fredelig rovmodel, men den er meget langstrakt ( sildelignende ), så jeg er ikke sikker på om den ville blive betragtet som mad.
Jeg kan ikke lade være med at smide et billede af faderen til Gerners flok, hvor de lange finner kan ses. Laughing JUBIIIIIIIIIII 67493833

og et billede af reganochromis.
JUBIIIIIIIIIII Reganochromis
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeFre 7 Aug 2009 - 13:00

Ja man kan jo godt tabe underkæben indimellem, selvom man ikke lige selv er til de fisk der vises. Dælme en flot farmand du viser der Thomas.

Hvor stor bliver reganochromis? Er slet ikke til de der "rovbasser" - men den der ser da nogenlunde "tilforladelig" ud, og virker ikke så stor igen.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeFre 7 Aug 2009 - 13:19

Kiwa skrev:
Ja man kan jo godt tabe underkæben indimellem, selvom man ikke lige selv er til de fisk der vises. Dælme en flot farmand du viser der Thomas.

Hvor stor bliver reganochromis? Er slet ikke til de der "rovbasser" - men den der ser da nogenlunde "tilforladelig" ud, og virker ikke så stor igen.

Mange tak for komplimenten af ham Very Happy og jeg håber at det er i orden med et par billeder i din tråd Gerner!

Reganochromisen er ganske rolig, den svømmer helst lidt for sig selv, eller stiller sig på bunden på bugfinnerne.
Den bliver ikke så stor nej, der skrives max størrelse på ca. 15 cm, den på billedet var ca. 13-14 cm.
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeFre 7 Aug 2009 - 15:10

Gerner, jeg skal nok hjælpe dig med at finde nogle hvis det har interesse - men kan du ikke smide dit nummer i en pb. til mig, jeg har mere/andet i ærmet ;-)

Thomas - jeg skal lige se at få skudt nogle billeder af mine Lepi. Lemairii, der går et par sammen med 4,4 Gibberosa i et 660 ltr. her hos mig...
De er ikke ret territorie krævende, hannen har taget et lille hjørne og de har overhovedet ikke rørt mine hanners finneforlængelser (der også er blevet noget længere siden de billeder i har set blev taget - det skal der nok også kommet et lille pic. af).... så der er ikke de store problemer i det - det eneste problem pt. er at de æder alle de rejer jeg fodrer med hvis de får lov, så der skalman lige være vågen under fodring så de ikke spiser sig en kæmpe pukkel til.

F..k han er blevet fin, din alpha han !!

Personligt ville jeg nok ikke turde med Reganochromisen ! - En af mine venner fik klippet sine Xeno. Ochrogenys Ndole midt over af sine Frontosa... og de var højere i kroppen end dine Reganochromis.

Men der er jo ingen gyldne regler, måske kan det gå - måske ikke
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitimeFre 7 Aug 2009 - 17:02

Nå så fik jeg knipset lidt pics. af mine Lepidos ... billederne ligger her:



https://unimati.danskforum.net/tanganyika-huleleger-f37/lepidolamprologus-lemairii-zambia-t243.htm#1509


Der er en del andre (nogle vil nok sige pænere) varianter at finde i handlen...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





JUBIIIIIIIIIII Empty
IndlægEmne: Sv: JUBIIIIIIIIIII   JUBIIIIIIIIIII Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
JUBIIIIIIIIIII
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Generelt-
Gå til: