Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 16:59

Hej med jer,

Er der nogle som har/haft OSI cichlideflakes + Freswater flager.
Mit spørgsmål går på hvad forskellen er på indholdet af disse producter.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 20:25

Hejsa

Den største forskel ligger i indholdet af artemia i Cichlid flakes er noget højere end i Freshwater flakes (deraf mere fedt i Cichlid flakes).

OSI - Cichlid Flakes
INGREDIENTS:
Fish meal, wheat flour, brine shrimp, algae meal, shrimp meal,ground brown rice, torula dried yeast, fish oil, carotene, spirulina, natural and artificial colors, lecithin, vitamin A Palmitate, DL-a-tocopherol acetate, D-activated animal sterol, thiamin mononitrate, choline chloride, L-ascorbyl-2-polyphosphate, calcium-d-pantothenate, inositol, niacinamide, riboflavin supplement, pyridoxine hydrochloride, folic acid, menadione sodium bisulfate, biotin, vitamin B12 supplement, ethoxyquin (as an antioxidant).

GUARANTEED ANALYSIS:
Crude Protein, min. 46%
Crude Fat, min. 7%
Crude fiber, max 4%
Moisture, max 8%
Vitamin A, min 8000 Ul/lb
Vitamin D, min 800 Ul/lb
Vitamin E, min 100 Ul/lb
Choline, min 500 mg/lb
Ascorbic acid (Vit. C), min 200 mg/lb
Inositol, min 100 mg/lb
Niacin, min 100 mg/lb
Pantothenic acid, min 80 mg/lb
Phosphorous, max 0,6%

OSI - Freshwater flakes
Fish meal, wheat flour, algae meal, shrimp meal, fish protein concentrate, torula dried yeast, brine shrimp, fish oil, spirulina, garlic, carotene, lecithin, vitamin A Palmitate, DL-a-tocopherol acetate, D-activated animal sterol, thiamin mononitrate, choline chloride, L-ascorbyl-2-polyphosphate, calcium-d-pantothenate, inositol, niacinamide, riboflavin supplement, pyridoxine hydrochloride, folic acid, menadione sodium bisulfate, biotin, vitamin B12 supplement, red 3, yellow 5, ethoxyquin (as an antioxidant).

GUARANTEED ANALYSIS:
Crude Protein, min. 47%
Crude Fat, min. 5%
Crude fiber, max 5%
Moisture, max 8%
Vitamin A, min 8000 Ul/lb
Vitamin D, min 800 Ul/lb
Vitamin E, min 100 Ul/lb
Choline, min 500 mg/lb
Ascorbic acid (Vit. C), min 200 mg/lb
Inositol, min 100 mg/lb
Niacin, min 100 mg/lb
Pantothenic acid, min 80 mg/lb
Phosphorous, max 0,6%

Natural Attractants
Color-Enhancing Pigments
Spirulina Enriched
Vitamins including Stabilized Vitamin C
Contains Garlic
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 20:42

Sådan Ole, hurtigt og fyldigt svar Wink jeg tænkte nok du ville komme med et eller andet, hvis du havde tid for alle de nye fisk drunken

kender du JBL "galla premium"
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 20:48

He he.... de nye fisk passer sig selv. Det er lang tid siden, jeg har fået så nem en sending hjem Very Happy

Jeg har desværre ingen kendskab til JBL, da jeg aldrig har brugt det Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 20:55

Jeg har heller ikke brugt JBL før. Den der "galla" er et flagefoder med insekter. det er vel for Amrikanske cichlider!
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 20:57

Bye the way.. jeg blev bekræftet i at bruge Cichlideflager frem for de andre - tak for svaret Ole
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 21:41

OPEKA skrev:
Jeg har heller ikke brugt JBL før. Den der "galla" er et flagefoder med insekter. det er vel for Amrikanske cichlider!

Gala er med blæksprutte, hvidløg og spirulina iflg. deres hjemmeside. Der står dog ikke, hvilke ingredienser, de bruger (varedeklaration). Dvs. i teorien bør den være fin til malawier, kombineret med andet foder selvfølgelig, men ikke noget, jeg vil skrive under på, da jeg ikke selv har prøvet det Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 21:56

Unimati skrev:
OPEKA skrev:
Jeg har heller ikke brugt JBL før. Den der "galla" er et flagefoder med insekter. det er vel for Amrikanske cichlider!

Gala er med blæksprutte, hvidløg og spirulina iflg. deres hjemmeside. Der står dog ikke, hvilke ingredienser, de bruger (varedeklaration). Dvs. i teorien bør den være fin til malawier, kombineret med andet foder selvfølgelig, men ikke noget, jeg vil skrive under på, da jeg ikke selv har prøvet det Wink

Jeg har fundet det hos en af dine kollegaer i Jylland.
Må jeg linke til foderet her, så du kan se hvad han skriver?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 21:56

Ha ha ja.... self må du det O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 22:11

Unimati skrev:
Ha ha ja.... self må du det O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? 16738
Ja, du griner, men man ved jo aldrig i disse konkurencetider O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? 2948
Linket:http://www.akvarieforretningen.dk/product.asp?product=4019

Jeg får ikke så meget ud af målene på vitaminerne!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 22:19

Iflg. JBL består Gala af: (http://www.jbl.de)

With squid and healthy garlic as well as spirulina.
Top quality raw materials such as fish fillet guarantee the highest level of acceptance.
Newly developed fine-grinding process reduces water pollution.

Vedr. vitaminer, så ved jeg heller ikke, hvad man skal kigge efter Embarassed


Sidst rettet af Unimati Ons 23 Sep 2009 - 22:29, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 22:23

OPEKA skrev:
Ja, du griner, men man ved jo aldrig i disse konkurencetider O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? 2948


Læs reglerne knægt lol!

2. Negativ omtale af butikker/forhandlere er ikke tilladt. Der er altid to sider af samme sag, og det er ikke sikkert, at forretningen/forhandleren kan komme med sin side af sagen på forummet. Undtaget her er Unimati ApS, som gerne hører om ris. En kategori til dette formål er lavet på forsiden af forummet.
Tværtimod er positiv omtale/reklame for alle butikker/forhandlere, samt specifikke produkter meget velkomne i forumet.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 22:26

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? 16738 O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? 16738 O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? 16738
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitimeTors 24 Sep 2009 - 0:13

Yep - et forum med højt til loftet, dejligt cheers .

Flot info du lægger op Ole, på en forespørgsel på et specifikt foderprodukt. O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? 14197 Dejligt at du gider, og tager dig tid til den slags.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Empty
IndlægEmne: Sv: O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?   O.S.I  Cichlide og Freswater flakes indhold? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
O.S.I Cichlide og Freswater flakes indhold?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Nyt indhold af fisk og indretning
» Cichlide-stævne i sverige
» Astatotilapia burtoni "red spotted" - En facinerende cichlide.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Foder-
Gå til: