Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Empty
IndlægEmne: Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter   Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 19:28

Ja jeg sidder her, og har i de sidste par dage arbejdet på en "artikel"/debat (nok den sidste i lang tid) om, tjaah vores ultimative fisk. Embarassed

Denne debat er gemt til sidst, da jeg godt vidste, at den ville blive ekstremt omfattende og meeeeget lang. Meget længere end de andre jeg har lavet, selvom jeg har været meget hård og HAR forsøgt at begrænse mig. Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter 152583

Jeg er jo ikke PC haj - men hvis man har et Word dokument liggende, er det så muligt at lave et link her på siden, hvor dette dokument med billedmateriale evt. kunne hentes?
Kunne man lave det om til en PDF fil??

I så fald er mit forslag, at der kommer en kategori der evt. kunne hedde brugernes "artikler" så folk kunne hente dem, hvis de var virkelig interesserede i en speciel art, og ikke har noget i mod, at bruge lang tid på, at læse om de erfaringer en anden akvarist f.eks. har gjort sig?

Ja jo, begrænsningens kunst er svær for mig, men et 10 sider langt Word dokument, endda uden billeder, er nok lige i overkanten at spamme forummet med. Det skal dog til mit forsvar siges, at det er 2 års observationer det omhandler, og jaaah fisken er altså suveræn, sååh synes ikke det er helt nemt.

Jeg ved godt at det måske i enkelte tilfælde kunne udvande kategorien Jeres fisk - men hvis man nu smed lidt billeder op i kategorien Jeres fisk til at starte med, og så henvise til en kategori hvor der ligger en større artikel, så ville der jo stadigvæk være mulighed for debat om den enkelte art, og brugerne ville ikke blive trætte i betrækket over, at skulle forholde sig til megalange indlæg.

Vil evt. gerne have hjælp til hvordan jeg evt. omdanner materialet til en Pdf med billeder og det hele. Kan man også få en video indlagt i sådan en sag?? Undskyld uvidenheden, mht PC-halløjet. (kunne aldrig drømme om, at bede om den slags hjælp, andre steder end her lol! )
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Empty
IndlægEmne: Sv: Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter   Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 19:43

Embarassed kunne selvfølgelig også bare oprette en weblog.

Der kan jeg jo rode og reagere som det passer mig, uden at folk behøver blive belæmret med lange indlæg i debatten, så kan de jo, hvis de tør selv vælge Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter 16738 Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter 16738 Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter 16738 . Sååh folkens se bort fra min ide. Jeg lægger den i den kategorien weblogs.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Empty
IndlægEmne: Sv: Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter   Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Icon_minitimeOns 23 Sep 2009 - 20:18

Hej Yvonne

Man kan godt lave et PDF-dokument, som så sendes til mig. Herefter kan jeg lægge det op på www.unimati.dk serveren, og lave et link til den på forummet. Men som du selv er inde på, så vil det jo være federe at have det hele direkte på forummet.

Vi kan jo lave en kategori som hedder "Artikler", hvor man kan lægge den ind som en låst tråd, og derefter oprette en ny debat, hvis man vil diskutere artiklen. Den nye debat kan man jo så lave i den korrekte kategori. F.eks. Jeres Fisk.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Empty
IndlægEmne: Sv: Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter   Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Icon_minitimeTors 24 Sep 2009 - 0:21

scratch scratch scratch Ja jeg kan ikke blive klog på, hvad jeg selv mener, ville være den bedste ide. Typisk kvinder geek

Synes også vi har fint mange kategorier, så en ekstra, som måske ville blive brugt i et meget lille omfang, er i mine øjne heller ikke så smart.

Tror løsningen er, at har man noget mere på hjertet, end hvad der er passende for en almindelig debat, så kan man fint anvende "blog" kategorien. Starte en debat, og evt. henvise til ens egen "blog" eller hvad det nu hedder.

Tror i øvrigt også, at jeg er den eneste ud af 129 brugere, som har dette "perfide" problem lol! lol! lol! Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter 16738 Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter 16738 Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Empty
IndlægEmne: Sv: Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter   Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Icon_minitimeTors 24 Sep 2009 - 0:56

Hvad med at bruge jeres egen hjemmeside, og linke til den?

Alternativt kan I lægge den på min hjemmeside, og gøre det samme.

Fordelen ved at lægge en så lang, og ovenikøbet illustreret artikel på en hjemmeside med fri opsætning, er at den er noget lettere at
lave overskuelig, og få billederne til at ligge på deres rette plads.
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Empty
IndlægEmne: Sv: Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter   Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Icon_minitimeTors 24 Sep 2009 - 15:55

Ja Kim det har du selvfølgelig ret i. Der var jo også engang jeg havde massevis observationer på vores gamle side.
Men som du jo ved, så er jeg aldrig blevet gode venner med den nye, hvorfor den ikke bliver anvendt. Jeg
burde jo tage mig kraftigt sammen, og få det lært, men det har jeg jo sagt i snart 2 år Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter 107245

Tak i øvrigt for tilbuddet Kim. Kan jo evt. sende dig udkastet, så du kan se om det er noget du ønsker at have liggende.
Har lige fået Kim til at tage nogle helt friske billeder, så der skal lige laves lidt flere kommentarer lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Empty
IndlægEmne: Sv: Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter   Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Problemløsning - for lange indlæg/artikler/debatter
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Ris/Ros & Gode Ideer-
Gå til: