Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 C. moorii (blå delfin)

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

C. moorii (blå delfin) Empty
IndlægEmne: C. moorii (blå delfin)   C. moorii (blå delfin) Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 21:57

Hejsa

Jeg må erkende at Ole endnu engang fik ret.... bounce

En af mine delfiner fik en hjerneblødning og den var ik størrer end 5 cm. Den gik totalt amok på alle andre beboere. Mest gik det udover min Sciaenochromis F. bliss. Slap af den slås kamp mand. Det har jeg aldrig oplevet før.

Ved ikke om det var det rigtige jeg gjorde, men jeg fangede den og slog den ihjel.

Skal nemlig nord på, på onsdag og købe nye fisk. Dem skulle den sgu ik gå amok på også. De skal have en pæn velkomst. :-)
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

C. moorii (blå delfin) Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii (blå delfin)   C. moorii (blå delfin) Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 22:56

Det var nok lidt overgearet at slå den ihjel. Du skal forvente ret hårde kampe i starten, da der skal dannes et hieraki i akvariet. Så længe de ikke direkte skader hinanden, så sker der ikke noget ved det. Problemerne opstår først rigtigt, når f.eks. delfinerne er 20 cm, og går amok.... det er der ikke mange andre fisk, der kan holde til.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

C. moorii (blå delfin) Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii (blå delfin)   C. moorii (blå delfin) Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 23:53

men de andre var også skadet... finnere var flossede på de fleste. S.F. har et sår på snuden også.

en anden ting er, at delfinen nærmest blev sort under bugen og ekstrem mørkeblå. Den anden delfin jeg har, er blid som et lam og meget mere lysere i det. Kan den afdøde have været en hybrid (et kryds mellem en delfin og en anden art)?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

C. moorii (blå delfin) Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii (blå delfin)   C. moorii (blå delfin) Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 23:56

Det er normalt, at delfinen bliver sort og mørkeblå, når den er helt oppe at ringe. Enten ved kampe eller når den yngler. Men det lyder til, at du har haft fat i en skidt fyr, siden han flippede sådan ud i den størrelse.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

C. moorii (blå delfin) Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii (blå delfin)   C. moorii (blå delfin) Icon_minitimeTirs 27 Okt 2009 - 0:21

Unimati skrev:
Det er normalt, at delfinen bliver sort og mørkeblå, når den er helt oppe at ringe. Enten ved kampe eller når den yngler. Men det lyder til, at du har haft fat i en skidt fyr, siden han flippede sådan ud i den størrelse.

okay... vildt. Den var ellers flot. Men hvis den allerede var sindsforstyrret i den størrelse, hvordan ville den ik være som voksen. hehe...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





C. moorii (blå delfin) Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii (blå delfin)   C. moorii (blå delfin) Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
C. moorii (blå delfin)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Cyrtocara moorii - Blå delfin
» C. moorii spiser ik med

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Malawi-
Gå til: