Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 325L afrikaner/selskab

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Stig




Antal indlæg : 4
Join date : 07/10/09

325L afrikaner/selskab Empty
IndlægEmne: 325L afrikaner/selskab   325L afrikaner/selskab Icon_minitimeTirs 3 Nov 2009 - 9:31

Så blev jeg endelig enig med mig selv om, hvad mit 'nye' brugte 325L akvarium skulle indeholde.


Fauna:
- 25 Alm. neonfisk (0.0.25) (på billederne er der kun en ~13 neon, ekstra er tilføjet siden hen)
- 6 Kribensis ungfisk (1.0.5)
- 2 Lille mundruger (1.1.0) (Tror/håber det er en han og hun)
- 5 Kobber pansermaller (0.0.5) (nyeste tilføjelse, intet billeder af dem)

Teknik:
- 2 x 36W GroLux (T8 rør)
- Hjemmelavet hjørnefilter (HMF) med Hydor powerhead ~ 1200L/T. (7W)
- - Der er spagnum bag filteret for at nedsænke PH og farve vandet. (Pt. PH 7.5)
- Mørk solfilm som baggrund


Flora:
Jeg husker ikke lige de latinske navne, men der er et par sværdplanter i hjørnerne, der bla. dækker HMF filteret og lidt flydeplanter.
På trærødderne er der javabregne og anubias, samt lidt javamos.
Forrest lidt "græs", som jeg dog tvivler kommer til at overleve uden ekstra lys, CO2 og gødning.


Beskrivelse:
Jeg er rigtig glad for det, og synes selv det er blevet ganske godt.
Indtil videre går det rigtig godt mellem de 3 arter. Der er naturligvis lidt "jageri" over territorierne, men absolut intet drabeligt! Hvis/når et par af Kribensis'ne danner par, havde jeg tænkt mig at give de øvrige væk.
Jeg håber at jeg får både Kribensis'ne og Lille Mundrugernes fantastiske ynglepleje at se, på et tidspunkt Smile

De allerbagerste sværdplanter har jeg haft lidt bøvl med, og har tyndet dem godt ud. Det er ærgeligt da det ellers gav lidt ekstra dybde. Men håber de kommer sig igen. Desuden er der to små "siv-planter" bagerst, som er godt på vej og forhåbentligt lige givet ´det sidste´ som baggrund.



Front:
325L afrikaner/selskab 155356

Højre:
325L afrikaner/selskab 155357

Midt:
325L afrikaner/selskab 155358

Venstre:
325L afrikaner/selskab 155359

Lille Mundruger:
325L afrikaner/selskab 155360
325L afrikaner/selskab 155361

Kribensis:
325L afrikaner/selskab 155363
325L afrikaner/selskab 155364
325L afrikaner/selskab 155365

Alm. Neon:
325L afrikaner/selskab 155366


Beklager at mange af billederne er lidt mørke, det er et gammelt og dårligt kamera jeg har mig Sad


Jeg regner med at modtage endnu en Hydor 1200 powerhead her fra Unimati idag Smile Så kommer der smæk på HMF filteret Razz

Tager lige nogle billeder af HMF filteret efter den ekstra pumpe er kommet i.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

325L afrikaner/selskab Empty
IndlægEmne: Sv: 325L afrikaner/selskab   325L afrikaner/selskab Icon_minitimeTirs 3 Nov 2009 - 10:21

Dejligt setup du har fået lavet, med fin opbygning af territorier og huler.

Stenene passer godt i farven til rødderne. Har ikke så megen forstand på denne type akvarier, så min mening er udelukkende udfra, at jeg synes det er flot og spændende at kigge på, med mange områder hvor der kan ske lidt forskelligt for fiskene. Kunne forestille mig at uanset hvor du kigger i akvariummet, så sker der noget nyt hele tiden.

Dit filter er også godt skjult hvilket tit er en udfordring.

Er det ikke svært, når det en gang med tiden skal op og renses?. Er godt klar over, at det ikke skal ske så tit, men man skal vel være ekstre forsigtig, for ikke at få for megen snask ud i vandet, når måtten skal tages op?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

325L afrikaner/selskab Empty
IndlægEmne: Sv: 325L afrikaner/selskab   325L afrikaner/selskab Icon_minitimeTirs 3 Nov 2009 - 12:35

Det er rigtig behageligt og roligt at kigge på. Dejligt akvarie 325L afrikaner/selskab 455281
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Stig




Antal indlæg : 4
Join date : 07/10/09

325L afrikaner/selskab Empty
IndlægEmne: Sv: 325L afrikaner/selskab   325L afrikaner/selskab Icon_minitimeTirs 3 Nov 2009 - 14:02

Tak skal I have Wink Jeg er bestemt også glad for det. Glæder mig til at baggrundsplanterne bliver synlige drunken


Så fik jeg lagt noget USB bundlagsgødning ned til sværdplanterne, så håber de bedre kan klare sig fremover Wink

Jeg fik også en ekstra Hydor Pico 1200 powerhead ned til HMF filteret, så nu er der sammenlagt ~ 2200L/H cirkulation/filtrering gennem HMF filteret Very Happy

Jeg har et powerhead nede i bunden af HMF filteret, og én oppe i toppen (den oppe i toppen 'hænger' bare i det fri, da der kom for meget resonansstøj da jeg satte den fast på glasset med sugekopperne).

Lad jer ikke snyde af støjen på videoen, det er bare et gammelt skod-kamera jeg har mig. Det siger virkelig næsten ingen ting. Jeg har sat udstrålen således at der er en smule "rislen" i vandet (altså vanddråbe lyde) - det er noget jeg godt kan lide Wink Men det er meget lidt og ikke hele tiden.

Tilbage til toppen Go down
Stig




Antal indlæg : 4
Join date : 07/10/09

325L afrikaner/selskab Empty
IndlægEmne: Sv: 325L afrikaner/selskab   325L afrikaner/selskab Icon_minitimeTirs 3 Nov 2009 - 14:24

Kiwa skrev:

Er det ikke svært, når det en gang med tiden skal op og renses?. Er godt klar over, at det ikke skal ske så tit, men man skal vel være ekstre forsigtig, for ikke at få for megen snask ud i vandet, når måtten skal tages op?

Glemte helt at svare på dit spørgsmål Razz

Jeg har lavet det således, at de nederst 7-8cm er fraskilt fra resten af HMF filteret. Så når måtten skal op, så er der en bund tilbage der sørger for at sand osv. ikke kommer ind i "tomrummet" hvor powerheads'ne befinder sig.

Hvordan det kommer til at gå med snask osv i forbindelse med rensning, ja det må tiden vise. Jeg har aldrig prøvet det før Laughing

Jeg kunne forstille mig en 2 haveslanger ned foran filteret og så med hæverteffekt, der så ville tage det mest snask når måtten tages op af vandet.
Tilbage til toppen Go down
Stig




Antal indlæg : 4
Join date : 07/10/09

325L afrikaner/selskab Empty
IndlægEmne: Sv: 325L afrikaner/selskab   325L afrikaner/selskab Icon_minitimeTors 5 Nov 2009 - 22:30

Her en lille ny video.
Som det bla. kan ses i videon, spiller han-mundrugeren op til hunnen. På et tidspunkt ses det også at han er ved at bygge en grube, og spytter bundlaget ud lidt væk fra reden.

Hunnen er dog bare ikke så interesseret som han gerne ville ønske hun var Razz men forhåbentligt bliver hun snarest Smile

Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





325L afrikaner/selskab Empty
IndlægEmne: Sv: 325L afrikaner/selskab   325L afrikaner/selskab Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
325L afrikaner/selskab
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Selskab til mellemamerikanske cichlider?
» Mine Mobaer er kommet i fint selskab
» opstart af "nyt" 325L

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres akvarier-
Gå til: