Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Nye Rovbasser

Go down 
+2
lindum
OPEKA
6 deltagere
ForfatterBesked
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeTirs 1 Dec 2009 - 22:53

Vil da lige informere jer om, Nye Rovbasser 95018 at imends disse linier bliver skrevet går der Rhamphochromis Esox og Diplotaxodon fra gissel her hjemme til afklimatisering. Rhampoérne ankom til Ålborg fra Malawi i nat. Og nu går de her cheers
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeTirs 1 Dec 2009 - 23:02

har du været i jylland!!!!!!!!! hmmmm Nye Rovbasser 95018 tillykke med dem, fede fisk
Tilbage til toppen Go down
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeTirs 1 Dec 2009 - 23:15

Hej Peter!

Tillykke med fiskene!

Mødte du Morten derovre?
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeTirs 1 Dec 2009 - 23:50

Ja, Morten tog dem med hjem til mig. Han var tilfældig forbi i Søndags, og fortalte han skulle der over i går.
Tilbage til toppen Go down
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeTirs 1 Dec 2009 - 23:55

Ok, super!
Jeg er ikke så stærk udi rovfisk men har da set Mortens store balje med mange super fede hevayrock-fisk! Nye Rovbasser 450791
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 9:06

Hej Peter

Tillykke med de nye rovbasser - de er sq fede fisk at observere. Nye Rovbasser 640970

Vi glæder os til vores kan kom over i en ny balje om nogle få måneder.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 23:13

Tom & Jane skrev:
Hej Peter

Tillykke med de nye rovbasser - de er sq fede fisk at observere. Nye Rovbasser 640970

Vi glæder os til vores kan kom over i en ny balje om nogle få måneder.

Tak skal i have. Jeg fik 5 små Diploér. Prisen er jo lidt peperet.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeFre 4 Dec 2009 - 10:33

Hej Peter

Til lykke med de nye fisk. Den ene art, er det ikke den samme som den Tom og Jane fik for et stykke tid siden?

De der R. esox, de bliver da pænt store, med fine "bisser", så vidt jeg kan læse mig frem til Shocked

Puha, jeg forstår slet ikke I kan holde sådanne fisk, de er tangerer jo til at være livsfarlige affraid

Pøj, pøj med dem, håber de har klaret akklimatiseringen godt, og har det fint her til morgen.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeFre 4 Dec 2009 - 10:51

Hej Peter

Tillykke med de nye rovdyr lol! det er jo altid spændende at få nye fisk.

Jeg går selv og venter på nye, Neolamprologus Cunningstoni ,som formentlig lander i DK søndag eller næste uge,det glæder jeg mig også til Smile

Held og lykke med dem.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeLør 5 Dec 2009 - 18:42

Very Happy Tak. Og jo, det er de samme Tom og Jane fik neglet til sig. Der findes formodenlig ikke ret mange Diplotaxodon i fangeskab overhovedet.
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeLør 5 Dec 2009 - 20:07

Der har du ret Peter. cheers Hvis du læser om den inde på nettet, er den kun blevet fanget en gang, hvor det er lykkedes at få levende unger fra. Den halvdel der gik til England er efter sigende døde, så det er kun Gissel der har nogen vildtfang.

Ja, vi har 9 stk (1 er sprunget ud Nye Rovbasser 152583 sikkert fordi den ikke kunne lide maden Nye Rovbasser 212694 ), og har kendskab til en mere ud over dig der også har 10 stk, så nu må vi se, hvad vi kan få ud af dem. Og Niller sagde at de havde haft ca. 50 unger, som han har tømt fra forældre fisken. Han siger samtidig at de får meget små kuld, han har haft max 7 stk. Så der går nok en rum tid inden vi har mættet markedet i Europa lol!

Vores er ca. 8-10 cm, bounce hvor store er dine ?. Forældre fisken oppe hos Gissel, så vi, og vi skyder dem til at være 16-18 cm, de fik lov at gå helt for sig selv inde i hjørnet af baglokalet, gemt langt væk for alt påstyr.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeLør 5 Dec 2009 - 23:01

Jeg fik 5 af de små. De er vel 4-5 cm. Men hvis Niller har lavet 50 unger, må der gå nogle rundt omkring. Jeg har aldrig set forældrefiskene live, kun på billeder.
Ungerne har et ret flot farvespil i rykfinnen. Det var jeg ikke klar over i forvejen.

Vil i lægge det link op som i omtaler, jeg har ikke søgt vildt efter dem på nettet. Kun læst op på dem igen i AD´s 4 udgave.
I 4éren antydes det at de forskellige Diploér kommer fra forskellige forfædre, og er endt op med at ligne hinanden scratch og limnothrissa som vi har, bliver ikke så stor. Jeg tror Gissels har nået max størrelse.
På cichlid-forum søgte jeg på Diplotaxodon, hvor der kom 3 tråde op - hvor navnet bare blev nævnt.

Hvordan kunne den ene springe op? surt iøvrigt. Mine går helt fredeligt sammen med et kuld fuscotaeniatus, ca. på samme størrelse
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeSøn 6 Dec 2009 - 9:38

Her er så linket.

http://malawicichlids.com/mw08118.htm

Det er som du siger en fisk der er meget lidt beskrevet
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeSøn 6 Dec 2009 - 11:43

Tom & Jane skrev:
Her er så linket.

http://malawicichlids.com/mw08118.htm

Det er som du siger en fisk der er meget lidt beskrevet

Tak. Jeg har selv set denne beskrivelse, men hvor ser i at nogle skulle være kommet til England - og siden være døde?
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeSøn 6 Dec 2009 - 12:06

Iflg. Carsten, delte de det kuld laver de fangede dengang. Og dem som kom med biologen til England skulle efter sigende være døde. Den danske gut som de skriver om i dette link er Carsten, som hjalp til dengang.

Kun hvad vi har fået at vide.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeSøn 6 Dec 2009 - 17:34

Tom & Jane skrev:
Den danske gut som de skriver om i dette link er Carsten, som hjalp til dengang.

Jeg havde på fornemmelsen det var Gissel der var hos Stuart den gang.

Hvis Gissel har fortalt jer det, må det være korrekt.

Som George Turner skriver i linket "har han 12 stk. gående ". Men det var i 2007 ell. 08 som jeg læser det.
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeSøn 6 Dec 2009 - 17:39

Hej Peter

Det var Carsten Gissel der fortalte historien. så vi går ud fra at der er sandheden. Også at de unger der blev sendt til England er død nu. De nåede åbenbart ikke at avle på dem.

Så er vi jo blandt nogle få ejer i verden af disse skønne fisk. Det bliver spændende at følge dem. Nye Rovbasser 640970 Nye Rovbasser 322163
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeSøn 6 Dec 2009 - 17:53

ser også ud til det er en spændende , lidt anderledes fisk, har set den et par gange hos gissel. glæder mig til at se jeres billeder, og beskrivelser af dem
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeOns 9 Dec 2009 - 8:49

Nu er jeg ved at få fat i en bog af G. Turner "Offshore Cichlids of Lake Malawi" så må vi se om der står lidt mere om dem Nye Rovbasser 903994
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeOns 9 Dec 2009 - 9:45

Glæder os til at høre om der står noget i den. bounce

Det kunne være bogen skulle på ønskelisten Nye Rovbasser 95018
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitimeMan 21 Dec 2009 - 22:20

OPEKA skrev:
Nu er jeg ved at få fat i en bog af G. F. Turner "Offshore Cichlids of Lake Malawi" så må vi se om der står lidt mere om dem Nye Rovbasser 903994

Så er bogen skimtet igennem. Der står ikke overvældende meget om D. limnothrissa. Max længde 19cm. Lever af smådyr, plankton osv. Bliver først kønsmoden ved 14 cm. Yngler måske i frit vand, og går ned til 220m scratch er der ilt der nede?
Via ekkolod mener man der går omkring 1,5 mill. voksne alene, af denne variant i søen affraid

Men jeg har fået et rigtigt godt billede af mine nye R. Esox i bogen - så der er ingen tivivl om hvem de rampoér er.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Nye Rovbasser Empty
IndlægEmne: Sv: Nye Rovbasser   Nye Rovbasser Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Nye Rovbasser
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Nye rovbasser
» Mine nye rovbasser

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Malawi - Rov-
Gå til: