Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 530 L med RZ River Stone moduler

Go down 
+4
Kiwa
stausholm
Sciaenochromis
Unimati
8 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeSøn 20 Dec 2009 - 14:54

Som nævnt i en anden tråd, er jeg begyndt at lave et 530´er med RockZolid River Stone modulerne. I går blev den gamle AquaTerra Malawi baggrund fjernet, og min tålmodighed blev skudt helt i sænk, så nu ligger baggrunden i 10 stykker på gulvet, men ud kom den da..... Embarassed

Akvariet skal opbygges til Heros, Mesonauta og Uaru uden planter, men med fremtidig mulighed for at smide Metriaclima zebra - Maison Reef derover, når de bliver for store til et 325´er. Dvs. der skal laves nogle store udhæng/huler, som kan tilgodese både Heros og i fremtiden zebraerne.

Et 530´er er nok de mest elendige mål, man kan tænke sig, og jeg smed for sjovt nogle af de største moduler i..... de fylder meget, så der skal lidt tankevirksomhed til. Jeg har ikke selv prøvet at lave et akvarie udelukkende med River Stone, men har da guidet andre i det, så teorien er da på plads. Tanken går på, at have filter i to moduler, hvor det ene bliver sat fast i akvariet, og det andet kommer til at stå løst, så jeg har mulighed for at flytte rundt på det efter behov.

Projektet kommer nok til at tage en god slant tid, men jeg vil da lægge billeder op løbende, så stay tuned Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeSøn 20 Dec 2009 - 15:19

glæder jeg mig sgu til at se! det er ik det man ser mest af, akvarier der er bygget op udelukkende med RZ river stone moduler.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeSøn 20 Dec 2009 - 15:32

Nope. Jeg tror faktisk kun, at der er to eller tre akvarier med det i DK. Hvad jeg ved af Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeMan 21 Dec 2009 - 21:09

jeg ved at Michael A har nogle af de store sten, men ikke i samme akvarie.. de er rigtig flotte

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeMan 21 Dec 2009 - 23:46

Jep, men han er jo ikke så flink at vise billeder af sine baljer Very Happy

Der kom vand i 530´eren her til aften. Jeg får lige smækket nogle billeder op, samt nogle af de tanker, der blev gjort under arbejdet. Det er ikke færdigt endnu, men bundlaget skal lige falde sammen, og så får det sidste omgang Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeTirs 22 Dec 2009 - 0:18

Som sagt er det første gang jeg skulle prøve at lave et helt akvarie med River Stone modulerne, så jeg var lidt på bar bund. Jeg fandt et stk af hvert modul frem, og begyndte at lege med det. Ret hurtigt måtte jeg erkende, at det kunne jeg på ingen måde overskue. Mulighederne i hvert enkelt modul er jo uendelige..... de kan jo saves på en milliard million forskellige måder Shocked
Konklusionen blev at alle moduler kunne bruges.... det afhang bare af, hvordan jeg savede dem til. Derfor pakkede jeg alle modulerne væk igen, og fandt de moduler frem, som af den ene eller anden årsag var gået i stykker under transporten eller hos mig, samt Modul L, som jeg ville bruge til fritstående filter. Det blev til følgende moduler:
1 stk Modul F
1 stk Modul G
1 stk Modul H
2 stk Modul I
1 stk Modul J
1 stk Modul L

Modulerne blev savet i 2, og et enkelt blev til 3, da det var flækket 2 steder. Modul J, som er højre filter fik savet 10% af, så det kunne sidde på sideglasset, og Modul L, som er filteret i venstre side fik skåret toppen af.

Da akvariet kun er på 530 L, og Heros har en god størrelse, så ville jeg minimere modulerne optagelse af plads i midten af akvariet (på bagglasset). Det viste sig at være en nem opgave.

Et billede af opsætningen på bagglasset:


Akvariet oppefra (bemærk, hvor lidt modulerne fylder):


Højre side, hvor modul J er filter (små 18 L filtermateriale):


Venstre side, hvor Modul L er filter (små 20 L filtermateriale). Modulet står frit i vandet, så jeg kan flytte/fjerne det, hvis jeg har lyst.


Bundlaget kom i. Mest rådasand, men med en del lys grus til at lyse det op, samt give det noget spil. Alle 6 RockZolid rødder kom i, og de sidste "modulrester" blev brugt som huler på bunden. Der er enten boret hul på bagsiden, eller de er tiltet, så fiskene kan svømme ind i dem bagfra. Fiskene akvariet er tiltængt i starten, vil nok ikke bruge dem, men senere beboere vil helt sikkert.

Resultatet, som det ser ud her til aften:


Nu skal bundlaget lige falde til, og så bliver der nok omrokeret lidt i det. Opsætningen er jeg ikke helt tilfreds med... det roder i midten af akvariet. Det fede er jo så, at modulerne ikke sidder fast på bunden, så det er dejligt nemt at lave om Very Happy

Modulerne på bagglasset er sat fast med silikone, pånær de nederste, der bare sidder i spænd mellem glas og bundlag. Det har været det mest irriterende ved at arbejde med River Stone modulerne...... der er ikke meget at komme silikonen på, så dagen efter er der en del silikone, der skal fjernes fra glasset 530 L med RZ River Stone moduler 212589
Ellers har det været okay nemt at få til at passe til glasset, selv om det har krævet løbende tilretninger med vinkelsliberen, men øvelse gør vel mester 530 L med RZ River Stone moduler 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeTors 24 Dec 2009 - 2:20

Der er blevet omrokeret lidt på rødderne og hulerne, og fiskene er kommet i. Heros har allerede fundet de store huler i højre og venstre side, mens Uaru har udforsket hulerne mellem rødderne.

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeLør 26 Dec 2009 - 12:15

Et par billeder af beboerne. De er ikke faldet helt til endnu, men det hjælper på det Very Happy

Heros sp. "rotkeil"


Uaru amphiacanthoides


Mesonauta festivum
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeLør 26 Dec 2009 - 14:09

Ole, har nu kigget på de billeder gentagne gange, og ikke anet hvad jeg skulle sige/mene, fordi det er så anderledes i udseende, end alle de andre akvarier du har lavet om. Embarassed

Jeg kigger/leder altid i en opsætning efter noget, jeg måske selv ville kunne anvende, og dermed kan li' ved første øjekast. Jeg har bare ikke kunne se det her. Der mangler noget synes jeg, men kan ikke sætte fingeren på hvad det er. Derfor har jeg ikke ville kommentere på det før nu. Bryder mig ikke om at udtale mig om folks anstrengelser, hvis jeg ikke kan se noget godt, og især hvis jeg ikke har forslag til hvad der efter min smag, kunne gøre tingene bedre.

Dybdeeffekten er fantastisk, men det virker "koldt" på en eller anden måde. Jeg kender ikke fiskenes naturlige biotop, så det jeg "mangler" når jeg kigger, hører garanteret slet ikke hjemme deri, når det kommer til stykket. Opholder disse cichlider sig sådanne klippefyldte steder? Beklager min uvidenhed.

Du har sagt no go til planter, men hvad med nogle visne blade, og bare en enkelt rigtig rod? Måske en med tynde "rødder" der rager ned oppefra, og forstærker indtrykket af at man svømmer ind i en "klippehule"?

Derudover har jeg endelig set lyset, og hvad jeg selv kunne bruge opsætningen til. Den ville være et rent Synodontis granulosus paradis. 60 m. nede i Tanganyikasøen, ser der nogenlunde sådan ud. Med en mindre belysning, ville vores maller elske at svømme rundt i den opsætning, det er helt sikkert. Så rent egoitisk, har opsætningen alligevel givet mig stor inspiration, mht anvendelsen af River Stone modulerne.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeLør 26 Dec 2009 - 16:09

He he Yvonne. Jeg kan sagtens følge dig i, at det er en ret speciel opbygning.

Vedr. fiskenes biotop, så mener jeg (du må ikke hænge mig op på det), at Mesonauta og Uaru komer fra Rio Negro, som er en sortvands biotop. Heros sp. "rotkeil" kommer fra Peru, men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde nogle flere informationer omkring dens biotop. Dog ligner den meget Heros severum i kropsbygning og adfærd, og den kommer også fra Rio Negro. Det vil sige, at skulle jeg lave akvariet biotopisk korrekt, så skulle jeg have mørkebrunt karton på glasset, og som du selv er inde på, sand på bunden iblandet blade, rødder og spredte sten og tefarvet vand. Det var denne opbygning jeg i sin tid lavede i mit 900´er til rot keil (minus bladene, da jeg aldrig rigtig har haft held til at de blev til andet end snask i akvariet).

Et billede af 900´eren:


Den måde at holde akvarie på, vil jeg ikke igen, da jeg synes jeg mistede meget af glæden ved, at det hele tiden så mega beskidt ud. Fiskene nød det til et vist punkt..... for når akvaristen mister interessen for akvariet, vil det unægteligt gå ud over fiskene på lang sigt Wink

Hvis der kom planter i akvariet, så vil det fjerne "det kolde" indtryk med det samme..... problemet er bare, at planter har 24 timers levetid sammen med Uaru og Mesonauta 530 L med RZ River Stone moduler 107245

Rigtige rødder er farvemæssigt meget forskellig fra RockZolid Rødderne, så det vil blive lidt træls at kigge på. Dog har jeg overvejet at "gemme" et par rigtige rødder, hvor man ikke kan se dem, så de kan afgive lidt farve til akvariet. Det tror jeg også, vil bløde helhedsintrykket lidt op.... men det ved jeg self ikke.

Hvis der er nogle der har god erfaring med brug af blade i akvariet, så må I da gerne give et par fif her i tråden, da jeg selv har mistet lysten til at prøve det igen Wink

Du har helt ret i, at opbygningen passer meget bedre til stereotypen indenfor malawi og tanganyika, men der findes nu en god slant sten/klipper i Amerika..... folk gør bare ikke så meget ud af at gengive det i deres akvarie. Jeg tror blandt andet det er derfor, at det "skriger" lidt i øjnene, når man ser amerikanere i et klippeakvarie..... Det er ikke noget, man ser hver dag 530 L med RZ River Stone moduler 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 11:16

Ja, dit billede af 900 L'erene er nok det jeg har haft på nethinden hele tiden, når jeg har kigget billeder af det nye. Der er kæmpe forskel på de 2 opbygninger.

Det er egentlig synd, at man ikke ser flere klippeopbygninger, for så bliver akvaristerne jo netop stereotype i deres opfattelse, af hvordan man tror tingene
skal se ud, nu ligesom mig, der bliver forvirret på et højere plan.

Det er jo ligesom dem der ikke tror, der findes en eneste plante i f.eks. Tanganyika, eller Malawi søen, fordi mange ikke har planter i den type akvarier.

Er det kun her i landet man har den opfattelse, altså at et Amerikaner akvarium ikke kan bestå af klipper?

Jeg har ikke selv erfaring med blade. Har en fornemmelse af, at det som du selv siger er noget værre "snask" at have, og de sætter sig i ristene til filtrerne.
Men der er jo masser af akvarister der anvender blade i det daglige, så der må da være nogle der kan komme med lidt gode fif, evt. til nogle typer der måske
holder længere end andre.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 21:52

ARGH Yvonne...... nu har jeg tænkt på, hvad du skrev, hele dagen, og nu er jeg ik tilfreds med resultatet 530 L med RZ River Stone moduler 107245

Du er mega irriterende nogen gange 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738

Tilbage til kreativitetens tegnebord incl. rødder, andemad, salat og jeg skal komme efter dig, skal jeg 530 L med RZ River Stone moduler 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeMan 28 Dec 2009 - 12:42

Undskyld Ole - det var jo ikke det der var meningen, at gøre dig utilfreds med resultatet. Embarassed

Du har jo netop rykket ved min stereotype opfattelse med denne opsætning, og igen vist os noget helt nyt, som er inspirerende og anderledes 530 L med RZ River Stone moduler 14197

Jeg har selv svært ved at se, hvordan man f.eks. kunne få integreret lidt planter uden, at det måske ville komme til at se unaturligt ud. Gerners forslag med salat som tilskudsfoder, brugte vi bla. til vores Mbunaer og Tropheus, så det kunne måske være et forsøg, der kunne tilfredsstille "plantemorderistiske" cichlider affraid så de holder mundtøjet i ro. Ved ikke om f.eks. Java bregner hører ind i sådan en Amerikaner biotop. Men den er rimelig hårdfør. Hvis man f.eks. satte sådan et par stykker fast på enkelte af rødderne, ville plantens brun/sorte rødder kunne give et modspil, og evt. erstatte de nedfaldne blade? Ved det ikke, bare et forslag, fordi denne plantes rødder er sådan lidt mørke, og jo netop vil være synlige, hvis "bæsterne" altså ikke pelser dem.

Der er en anden plante jeg har set hos KimJ der "farvemæssigt" kunne passe ind. Den er rigtig flot, men hvor sart den er ved jeg ikke, og kender ikke navnet på den, men den ses på billedet fra 19/5-2008 til venstre. Bladene er rød/brunlige på lange stængler, hos Kim lægger bladene sig i overfladen og danner skyggevirkninger ned i akvariet.

http://www.kim-jakobsen.dk/Freshwater/Akvarieoplysninger/AkvOld/Akv2.htm

Her et billede af hvor den står i dag, igen i venstre side. Men her ligger der også blade i overfladen. Ved at han måtte tynde kraftigt ud i den indimellem, da den umiddelbart voksede som ukrudt. Men den står selvfølgelig også et sted, hvor fiskene ikke er "planteguffere"

http://www.kim-jakobsen.dk/Freshwater/indexfreshwater.htm

Tror måske det er samme plante der er på billederne i denne debat, men er ikke sikker. Iøvrigt nogle rigtig fede billeder, og ejeren har også blade liggende i bunden Wink

http://saltvandssiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1034395

Det er kun den ene plante jeg har nævnt, jeg mener "måske" ville passe ind pga. form og farve, og så de der stængler bladene sidder på. Det er ikke alle de andre planter der er på billederne. Det er jo netop ikke meningen, at selve udtrykket i akvariet skal "ødelægges" med en masse grønt, men måske kunne man tilsætte enkelte "ting" der kunne tage det lidt kølige look, og give et lidt mere varmt indtryk. scratch

Håber ikke jeg har ødelagt din dag endnu mere, med dette indlæg lol! Det er bare lidt konstruktive forslag, som et forsøg på at rette op på skaden, og dulme min dårlige samvittighed, over at have taget pippet fra dig 530 L med RZ River Stone moduler 16738

PS. Mega irriterende brugere, kan man som "forumejer" altid "banne", hvis de udviser civil ulydighed, og laver indlæg af fornærmende karakter. Eller indlæg der betyder, at man skal bruge tid på at tænke anderledes. Det er faktisk ikke særligt pænt, at gøre den slags, nu hvor jeg tænker efter 530 L med RZ River Stone moduler 589338
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeMan 28 Dec 2009 - 22:42

Nu skal det jo heller ikke lyde værre end det er. Opbygningen er lige til højrebenet, hvis der skal rødder og planter i. Det tror jeg faktisk nemt, at man kan få noget godt ud af.

Hammerslået cryptocoryne som du linker til på Kims hjemmeside vil nok tage sig godt ud der i.... problemet er lidt at få fingre i dem. Jeg kan ihvertfald ikke, og har kun 4 stykker, som er ved at komme sig efter sommerens nedsmeltning Embarassed

Jeg har indkøbt salat i dag, men har egentligt valgt at sætte projektet på stand by. Jeg vil ikke stresse fiskene yderligere lige med det første, så opsætningen får lov til at blive som den er. Det vil jo også give mulighed for at få nogle alger og patina på modulerne, så det bliver nemmere at færdigdekorere det senere. Dine ideer er med i overvejelserne, og nu har jeg jo tid nok til at tænke over det (hvis ikke at fiskene bliver solgt imorgen selvfølgelig 530 L med RZ River Stone moduler 2948 )

Kiwa skrev:
PS. Mega irriterende brugere, kan man som "forumejer" altid "banne", hvis de udviser civil ulydighed, og laver indlæg af fornærmende karakter. Eller indlæg der betyder, at man skal bruge tid på at tænke anderledes. Det er faktisk ikke særligt pænt, at gøre den slags, nu hvor jeg tænker efter 530 L med RZ River Stone moduler 589338

Jeg overvejer lidt at sladre til Rikke, så må hun afgøre din fremtidige status herinde. Du ligger lige på kanten til en tur i skammekrogen 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeTirs 29 Dec 2009 - 10:38

Nej, det er ikke den hammerslåede jeg tænker på, men den der rød/brunlige stængelplante, der har store runde blade for enden af stænglen.
Den er svær at se på billederne fra Kim, men de billeder der er i Kirstens debat viser en der ligner, den er bare ikke så høj.

Hammerslåede vokser som ukrudt her på Sjælland, smider ofte en ordentlig stak ud, så det skal jeg da huske, hvis vi ved en fejl kommer forbi dig,
eller når det bliver lidt varmere i vejret, så kan de vel sendes over, hvis de bare pakkes fornuftigt.

Typisk, at mænd altid skal gemme sig bag en kvinde, når der skal uddeles skide....., eller tages alvorlige beslutninger tsk,tsk 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeOns 30 Dec 2009 - 12:04

Nåhhh... den plante. Men den er jo rød..... det har jeg ikke held med at få til at vokse/overleve. Jeg har for lidt lys på mine akvarier 530 L med RZ River Stone moduler 107245

Hammerslåede tager jeg altid gerne imod...... så du sender bare, når du keder dig Very Happy

Nogle betaler mange penge for bodyguards og folk til at tage sig af de ubehagelige ting.... jeg bruger bare Rikke 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeOns 30 Dec 2009 - 15:05

Sludder og vås Ole Wink

Planten er, ja rød, bounce men se hvor den både hos Kim og Kirsten står. Hos Kim stod den i et akvarium der var så tæt besat af både hammerslåede, og andre i samme art, med ganske normal belysning, og helt uden nogen gødningstilsætning af nogen art. Den groede og gror vist stadigvæk som ukrudt hos ham. Skal nok kigge efter på fredag, når vi skal hjem til ham, og se om den stadigvæk trives. Den strækker sig (så vidt jeg husker Kim har fortalt) selv efter lyset, deraf de der stængler, og lægger bladene i overfladen, men skyder hele tiden nedefra med nye blade.

Hos Kirsten, er næsten hele overfladen dækket af de der "flydeplanteting", og der ser den da også ud til at trives okay. Tror bare det er et spørgsmål om fingerspitsgefüll, og den ville passe perfekt ind i dit klippeakvarium pga. stænglerne og farven. Det ville få sådan et lidt sumpagtigt og dunkelt udtryk.

Mht. bodygards, så bruger jeg personligt Michael A og Stausholm, de er effektive at have i ryggen, selvom de mener, at det er bedst at lade lille mig gå forrest, ved personligt fremmøde lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeOns 30 Dec 2009 - 16:17

Kiwa skrev:
.

Typisk, at mænd altid skal gemme sig bag en kvinde, når der skal uddeles skide....., eller tages alvorlige beslutninger tsk,tsk 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738

Det er fordi i er så bredr*vede 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeOns 30 Dec 2009 - 16:30

Haha, den var go', og bliver husket Gerner Wink lol!

Dælme uhyggeligt, hvor meget i undertal vi kvinder er her på fiskeforummet. Tror jeg kalder på Jane, så får I høvl gør I 530 L med RZ River Stone moduler 95018
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeOns 30 Dec 2009 - 21:40

Nå Ole
Har du lige så stor problemer med hammerslåede som med annubias 530 L med RZ River Stone moduler 45819 Vores hammerslåede får ikke engang gødning og alligevel skal de deles så vi har nogen til den ny balje når den kommer hjem. 530 L med RZ River Stone moduler 322163

Og hvad nyt er der i det med mænd gemmer sig bag kvinder når der skal uddeles skideballer. Ole er nok ikke den eneste - der er bare ikke så mange der skriver det i åbent forum 530 L med RZ River Stone moduler 81940 som Ole gør 530 L med RZ River Stone moduler 14197 Laughing

Herhjemme deler vi denne opgave - til tider er jeg den Evil or Very Mad og andre gang er der Tom der få lov til at uddele 530 L med RZ River Stone moduler 212589

@Yvonne: hvad gør det at vi er i undertal, vi ved jo godt hvem der er en meget væsentlig del af magten. Tildels herinde (dig med de gode indlæg) og derhjemme når der skal tages beslutninger. Bare give dem nogen 530 L med RZ River Stone moduler 153294 530 L med RZ River Stone moduler 704381 530 L med RZ River Stone moduler 153294
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeOns 30 Dec 2009 - 22:07

Yvonne - Det kan være, jeg bare har været uheldig med de røde planter, jeg har forsøgt mig med. Det må jo komme an på en prøve Very Happy

.... og Jane...... hvad skal jeg dog stille op med dig? lol!

Anubias sammen med penselalger er noget fanden har skabt.... og så er den ikke længere. Belastende plante 530 L med RZ River Stone moduler 2948
Vedr. de hammerslåede så var jeg nu fine venner med mine, men de blev sure på temperaturen i akvariet, da den rundede 33 grader. Nu kommer de sig stille og roligt i 900´eren inde i stuen, så de gik da ikke til cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeTors 31 Dec 2009 - 0:40

Fed balje Ole, det ser sgu godt ud !! - og i øvrigt nogle super godt skud af dine fisk, har du selv taget dem ? tongue
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeTors 31 Dec 2009 - 0:55

Takker Michael..... og ja, jeg har selv taget billederne. Rikke tager kun billeder af kattene, så jeg må jo tage mig af fiskene så 530 L med RZ River Stone moduler 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeFre 1 Jan 2010 - 17:57

Det er du sluppet helt godt fra Wink
Tilbage til toppen Go down
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeFre 1 Jan 2010 - 18:24

Spændende moduler!
De ligner jo meget bedre de sten vi kan finde i naturen, end de sædvanlige BTN moduler, så alene af den grund, er de helt oplagte.

De planter I taler om, er en type åkande af slægten Nymphea (har ikke noget artsnavn), og Yvonne har ret i at de overhovedet ikke er lyskrævende, som farven ellers kunne antyde.
Til gengæld tror jeg at de ville blive ædt med det samme, da bladene er meget bløde. Sker det ikke, giver de et fantastisk godt lys i akvariet, da de hurtigt dækker store dele af overfladen, og farver det gennemtrængende
lys i en nydelig brun kulør.
De er da et forsøg værd, for de er ret billige (man køber dem typisk som knolde, for 10-20 kr pr, knold, og de skyder meget hurtigt frem, først med undervandsblade, og senere med flydeblade.
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeLør 2 Jan 2010 - 3:31

Tak for dit indspark Kim. Det lyder alligevel til, at det er en plante, man bør stifte bekendskab med. Jeg vil holde udkig efter den, og om ikke andet, er der jo flere akvarier, hvor den kan stå i fred, og give den hyggelige belysning. Dog vil det være fedt, hvis den kan være i 530´eren, da det generelt er et meget lyst akvarie, da der ikke er nogen ægte rødder til at farve vandet.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeSøn 3 Jan 2010 - 14:00

Nå.... nu er tanken om planter i akvariet helt skrinlagt på ubestemt tid.

I går fik jeg denne hyggelige gut, og sidst jeg havde en krebs, kan jeg huske, at alle planter pænt og nydeligt blev klippet af ved bundlaget 530 L med RZ River Stone moduler 2948

Men den er da fin cheers

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeSøn 3 Jan 2010 - 14:15

Suk - dig har vi sgi' da ikk' været heldige med Ole - nu er du officielt helt uden for pædagogisk rækkevidde 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738 530 L med RZ River Stone moduler 16738

Men selvfølgelig - dyret kan vel fedes op, de skulle vist smage fint sådan nogle kræ der 530 L med RZ River Stone moduler 589338

Til lykke med den - trods alt Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeSøn 3 Jan 2010 - 14:20

Hold nu op Yvonne. Den er da vildt sød og charmerende 530 L med RZ River Stone moduler 95018
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitimeSøn 3 Jan 2010 - 16:00

Jo den er da nuttet, og har nogle flotte farver.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





530 L med RZ River Stone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 530 L med RZ River Stone moduler   530 L med RZ River Stone moduler Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
530 L med RZ River Stone moduler
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» RockZolid stone moduler
» Halvering af RockZolid River Stone modul.
» Vejledning - Halvering af RockZolid River Stone modul.
» 714 L med BTN slimline og 2 BTN moduler
» 720 med RZ riverstone moduler

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Inspiration :: Akvarier-
Gå til: