Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.

Go down 
+2
stausholm
Kviller
6 deltagere
ForfatterBesked
Kviller




Antal indlæg : 6
Join date : 18/11/09

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeMan 21 Dec 2009 - 22:57

Min elskede kat har i gennem længere tid været ekstrem plaget af lopper. Jeg giver hende frontline en gang om måneden og har prøvet Advantage en periode på 3 måneder. Ingen af tingene ser ud til at hjælpe. Det mindsker loppe angreb en del i forhold til ingen, men det stopper det ikke. Før hun blev angrebet af lopper kunne hun ikke lide at blive rørt på bagkroppen, men nu elsker hun at blive kløet og går nærmest helt drømmeland imens hun napper og slikker af velvære. Når hun har fået frontline har jeg ikke fundet så meget loppe ekskrementer som før, men hun klør sig stadig meget og er lidt underlig.

Jeg har haft dyrelægen med på råd et par gange og endda haft hende med der oppe en enkelt gang, da jeg mener det er ekstremt. Der fik hun noget medicin for blodmangel, da hun var så ekstrem angrebet, at hun blev sløv af blodmangel. Dyrelæger siger dog at frontline skal hjælpe og hun har ikke andre idéer til det. Hun siger tilmed at det må være et sted hun konstant kommer i kontakt med nye lopper og derfor bliver bidt og angrebet, hvorefter lopperne dør.

Jeg har vasket de ting hun er i nærheden af i vaskemaskinen og ellers prøvet at holde øje rundt omkring hvor der skulle være et sted med lopper, men har ikke kunnet finde nogen steder. Hun er jo også ude kat, så det er jo ikke sikkert at det er her jeg skal lede.

Findes der andre midler der er værd at prøve med? Kan det være nyttigt at få en skadedyrs bekæmper til at sprøjte hele huset? Er der andre ting jeg kan forsøge?
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 12:18

tråden er snart 2 måneder, det er da ufatteligt, at ingen kan hjælpe..

allan
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 12:33

Hej Allan
2 mdr. scratch Det er kun fra den 21 dec. Tror du Sleep endnu - lidt mere mokka kunne måske være til gavn. Rolling Eyes

Men jeg er godt nok underlig at ingen af de kattefolk kan kom med gode råd.

@Kviller: du skriver at den behandles for lopper men har du behandlet huset med en middel som gør at loppe æg ikke kan klækkes. Ellers er det svært at kom til bunds i problemet. Kan huske at jeg blev nødt til at behandle hele stueplan med både loppemiddel og middel mod æggene som kan ligge utrolig længe.

Lidt nemmere med en hund for der har vi som ejer, større mulighed for at vide hvor de går udenfor. Ude katte kan især være svært.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 13:09

Jeg er i gang med at hjælpe Kviller.

Min løsning egner sig, i disse samfundsmæsigt korrekte "tider" ikke til offentliggørelse, hvorfor jeg ikke har svaret ham her.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 13:16

hmmm har lidt samme problem... ku godt bruge råd.. også i disse for vort land så samfunds og miljøbevidste tider
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 15:18

Tom & Jane skrev:
Hej Allan
2 mdr. scratch Det er kun fra den 21 dec. Tror du Sleep endnu - lidt mere mokka kunne måske være til gavn. Rolling Eyes
he he.. havde kigget på hvornår han havde tilmeldt sig herinde Basketball

allan
Tilbage til toppen Go down
Kviller




Antal indlæg : 6
Join date : 18/11/09

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeLør 30 Jan 2010 - 22:42

Jeg har nu fået sprøjtet hele huset af en skadedyrs mand og har fået nogen piller fra dyrelægen, samt skal fortsætte med de loppe pipetter i nakken. Det var vidst den løsning der kunne lade sig gøre. Det ser ud til at have hjulpet, kan også være det er den hårde frost. Det er der jo ingen der kan vide, men bedre ser det i hvert fald ud, både for katten og os andre Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeLør 30 Jan 2010 - 22:49

Super, at det er blevet bedre. Så må vi krydse fingre for, at det ikke kun er pga. frosten Wink

Har du opgivet at få C.dk online efter jeres fordrukne programmering i går? lol! lol! lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kviller




Antal indlæg : 6
Join date : 18/11/09

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeLør 30 Jan 2010 - 23:41

Haha jeg tænkte sgu nok at der var nogen der ville forbinde det med vores lille hygge aften Very Happy Det har nu ikke noget med det at gøre at siden er offline. Den var ekstrem langsom ved middags I DAG = (Ikke fuld længere), så jeg genstartede serveren, men den kom vidst aldrig op igen. Jeg har så desværre ikke mulighed for at køre ind fysisk til maskinen i dag, da fruen har taget bilen og ladet mig være alene hjemme med børn... Så det er sgu sjovt når man har en liiiiiille smule ondt i håret... (Eller der hvor der en gang var hår)
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeLør 30 Jan 2010 - 23:58

Tjaaaa..... dårlige undskyldninger er der jo nok af Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kviller




Antal indlæg : 6
Join date : 18/11/09

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeSøn 31 Jan 2010 - 0:06

Haha ja da Ole - Det er jo mit speciale. En lille episode fra før i går:

Frk: Hvorfor har du ikke vasket op, når du har været hjemme hele dagen?
Mig: Vasket op?
Frk: Ja, hele køkkenbordet er jo fyldt med tallerkner.
Mig: Nåååh det havde jeg ikke set, jeg har vidst slet ikke været i køkkenet i dag.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitimeSøn 31 Jan 2010 - 0:20

lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Empty
IndlægEmne: Sv: Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.   Ekstrem loppe problem. Gode råd søges. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Ekstrem loppe problem. Gode råd søges.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Amme søges!!
» Lysreduktion i akvariet - hjælp/inspiration søges
» Problem med aquabee up2000
» problem med filter bag baggrund manglede træk

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Katteforum :: Pelspleje-
Gå til: