Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Aulonocare Iwanda

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Aulonocare Iwanda Empty
IndlægEmne: Aulonocare Iwanda   Aulonocare Iwanda Icon_minitimeMan 4 Jan 2010 - 15:18

Hej vil lige høre hvilke tyber aulonocare man kan sætte sammen med aulonocare iwanda
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Aulonocare Iwanda Empty
IndlægEmne: Sv: Aulonocare Iwanda   Aulonocare Iwanda Icon_minitimeMan 4 Jan 2010 - 18:25

Helst ikke nogle pga. fare for kryds, og hunnerne kan være svære at skelne imellem hvis du putter dem sammen.

Et spørgsmål: hvorfor opretter du samme spørgsmål på 2 fora? jeg tror ikke du finder bedre kompetance end her inde.
Men C. DK´s artsregister og debatte er guld vær at læse hvis man er i tvivl om noget
prøv evt. at skrive aulonocare sammensætning i søgefeltet, så skal du nok få en masse svar
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aulonocare Iwanda Empty
IndlægEmne: Sv: Aulonocare Iwanda   Aulonocare Iwanda Icon_minitimeMan 4 Jan 2010 - 20:36

Krydsningsfaren samt at det er svært at skelne hunnerne fra hinanden, hvis du en dag vil af med en art, er blevet vendt. Derudover kan lwanda´er være ekstremt aggressive (alt efter, hvilken genpulje, du får fat på), så de vil højest sandsynligt tryne andre aulonocarer.

Jeg har lwandaer gående sammen med Protomelas sp. "steveni taiwan" - Taiwan Reef, Protomelas sp. "spilonotus Tanzania" - Mbamba Bay og Copadichromis verduyni - Chiofu i 750´eren, og det er helt klart lwanderne, der styrer baljen, selv om de andre er noget større Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Aulonocare Iwanda Empty
IndlægEmne: Sv: Aulonocare Iwanda   Aulonocare Iwanda Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 16:47

ok tak for hjælpen så skal jeg ikke have fat i den
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aulonocare Iwanda Empty
IndlægEmne: Sv: Aulonocare Iwanda   Aulonocare Iwanda Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 21:43

Det er nu ellers en mega fin fisk.... Jeg har selv haft stor fornøjelse af mine, selv om de nok ryger lidt længere nordvest på om et stykke tid Smile

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Aulonocare Iwanda Empty
IndlægEmne: Sv: Aulonocare Iwanda   Aulonocare Iwanda Icon_minitimeOns 6 Jan 2010 - 18:48

Ja, det er virkelig en smuk Aulonocara, dejligt billede Ole

Som Ole siger, kunne vores hanner sagtens give, ret så store fritsvømmere baghjul.

Her gik de bla. med P. electra, P. steveni taiwan og C. borleyi, som nok er den mest aktive halvsindssyge fisk jeg har holdt.
Men A. lwanda farvede fint ud, fik sine hunner sikkert i hus, hver gang en var moden, til lidt af det sjove.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





Aulonocare Iwanda Empty
IndlægEmne: Sv: Aulonocare Iwanda   Aulonocare Iwanda Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Aulonocare Iwanda
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Aulonocare malauna

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Malawi - Fritsvømmer-
Gå til: