Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Callochromis Melanostigma "Burundi"

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 14:15

Nå jeg var ved at rode lidt i gemmeren og er faldet over disse billeder.

Fisken hedder Callochromis Melanostigma og lever på sandbunden på lavere vanddybder.
Den er temmelig territorial, og under akvarieforhold er det svært at holde mange hanner sammen -
hvis det lykkes vil kun 1 farve pr. ca. 300 ltr. vand. en flok på 8-10 stk. er passende til et 720 ltr.
De kan blive temmelig store 12-15 cm. dem på billederne er dog kun det halve.

En fin bette fyr, men lettere hidsig - enjoy:

Callochromis Melanostigma "Burundi" Cmelanostigmaburundihan
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 14:17

Callochromis Melanostigma "Burundi" Cmelanostigmaburundihans

Callochromis Melanostigma "Burundi" Cmelanostigmaburundihana
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 14:19

Callochromis Melanostigma "Burundi" Cmelanostigmaburundihanv

Callochromis Melanostigma "Burundi" Cmelanostigmaburundihann

Callochromis Melanostigma "Burundi" Cmelanostigmaburundihanb
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 14:22

Callochromis Melanostigma "Burundi" Cmelanostigmaburundihantl

Callochromis Melanostigma "Burundi" Cmelanostigmaburundimun

Callochromis Melanostigma "Burundi" Cmelanostigmaburundimunf

Callochromis Melanostigma "Burundi" Cmelanostigmaburundimunh

Thats all folks,,
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 14:38

Det er da en fin bette fætter Very Happy

På et tidspunkt havde jeg nogle Callochromis macrops til at gå, og de var også nogle hidsige gutter. Er det generelt for Callochromis arter, at de ligger i den aggressive ende af skalaen?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 15:20

Unimati skrev:

Er det generelt for Callochromis arter, at de ligger i den aggressive ende af skalaen?
ja

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 16:19

Oki
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 17:53

Fantastisk sild den der. Det er ikke så tit man ser så intense farver på en sandsild.

Det ser ud som om æggene er lyserøde, er det rigtigt?

Er det Leptosoma du har gående sammen med dem?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 17:53

Dobbeltpost - beklager


Sidst rettet af Kiwa Tirs 5 Jan 2010 - 18:45, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 18:34

jeg tror at det er hans Speckelback, Yvonne

allan
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 18:42

Ja det har jeg også på fornemmelsen Allan. Har du set de er til salg??

Hvis jeg nu var, til de der tynde fritsvømmerting, så gik de her hos mig. Godt Kim ikke ved, at de kan erhverves lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 19:40

Ja æggene er lyserøde - de så noget spøjst ud Smile
Og ja det er mine Specklebacks, dvs. en af hunnerne der har sneget sig med på et billed.
Jeg har ikke Calloerne længere de blev skippet til fordel for lidt Gibberosa.

Er der nogle der har Kims nummer ?? Laughing
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 19:41

Yvonne sig til Kim at jeg leverer dem til døren i feb. måned, og at han nok skal få rabat Wink
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeTirs 5 Jan 2010 - 21:13

Michael A skrev:
Yvonne sig til Kim at jeg leverer dem til døren i feb. måned, og at han nok skal få rabat Wink
skal du til sjælland til februar Question Question Question

allan
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeOns 6 Jan 2010 - 0:33

Haha - Michael jeg har endnu ikke fået kørekort til, at holde tynde Lepsoer. Man skal være supergarvet akvarist for at holde den slags. Jeg slår dem jo bare ihjel, som du jo ved.

Det er jo også meningen, at du skal hive fisk væk herfra, og ikke tilsætte nye Basketball
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeOns 6 Jan 2010 - 15:07

Ja Allan, skal et smut forbi Yvonski sammen med en kammerat, skal jeg høre ad om der er plads i bilen ??

De er nu nemme at holde Yvonne, man skal nærmest være dygtig for at aflive dem -
så den undskyldning køber jeg ikke Wink Du kan øve med mine Callochromis Melanostigma "Burundi" 708396
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeOns 6 Jan 2010 - 15:54

hvis der er plads i bilen og jeg kan få det til passe ind, vil jeg godt med..

allan
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeOns 6 Jan 2010 - 19:45

Nååh, så er det det jeg er ekspert i, altså at aflive dem en for en. Kan man få udstedt diplom for det? Callochromis Melanostigma "Burundi" 16738

Har jo taget livet af ca. 20 stk. for et par år tilbage, det var godt nok over et lille års tid, meeen de kom sgu' afsted alle som en, på nær et par stakkels hunner KimJ tog under sine vinger. Der trivedes de iøvrigt fint, og døde ikke i hans varetægt haha. Jeg anser jo KimJ for, at været en supergarvet akvarist, og har således konstateret, at det er jeg ikke haha.

Herren i huset er lige kommet ind ad døren, og jeg måtte jo gå til bekendelse, han så mit igangværende indlæg, så sender dig en PB Michael senere. Det passer ikke lige ind i mine planer for akvariet, men de går i toppen, så tanken er langtfra fjern, men tingene skal gå op i en højere enhed, for vi har kun 720 L til rådighed.

Allan det ku' være så hygsomt, hvis du også havde mulighed for, at kigge forbi Callochromis Melanostigma "Burundi" 211905
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeOns 6 Jan 2010 - 21:39

Ja ja, Yvonne - jeg kender ingen der ikke mister fisk i ny og næ, at have erfaring er ingen sikkerhed...

Hvis du kan holde liv i Foai som du så fint har gjort - så kan du også i Leptosoma,
de må have haft dårligt hjerte, dem der døde Wink
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeOns 6 Jan 2010 - 21:39

Det tænker jeg der er Allan Smile
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeOns 6 Jan 2010 - 23:49

Michael A skrev:
Det tænker jeg der er Allan Smile

det må vi jo hellere kigge på.. Yvonne har givet lov Callochromis Melanostigma "Burundi" 265179

allan
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeFre 8 Jan 2010 - 14:55

Er Mette tryg ved det ?? Callochromis Melanostigma "Burundi" 640970
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeFre 8 Jan 2010 - 19:20

Michael, Mette kan være helt tryg ved, at slippe Allan løs her hos os. Han får en stor krammer som du gør (nåh ja du skal jo også have et møs - men det er jo en anden histore lol! )

Efter overvejelser, må den ene halvdel af Kiwa gå til bekendelse, og bøje sig for den anden halvdel (og resten af Tanga nørderne vi kender), og erklære, at vi kan se frem til, at blive tynde fritsvømmer ejere. Troede aldrig det skulle overgå mig, at få den slags indenfor dørerne, men man kan vel i sit akvariehold godt have lov til, efter et massivt pres igennem årerne, at blive radikal, især når de umiddelbart vil passe perfekt ind, i det blandede Tanganyika akvarie jeg skal have lavet.

Vil gøre alt for at passe godt på de nye beboere Michael, og selvfølgelig undgå at slå dem ihjel. Wink

Nu må jeg så ruste mig til, de massive mobberier der helt klart vil komme tifoldigt igen, fra de personer jeg i årenes løb har mobbet med deres tynde "gespenster". Bliver dog spændende, at få dem indenfor dørerne, når jeg skal være helt ærlig.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeFre 8 Jan 2010 - 19:28

Kiwa.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du vil have i, dit blandede Tanganyika akvarie, jeg har selv 1000 l hvor jeg har 9 el 10 forskellige arter i.
Synes ikke der er de store problemer med det,andet end lidt skubberi.
Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeFre 8 Jan 2010 - 20:21

Hej Finn

Ja nu bliver det jo lidt mere blandet end jeg havde planer om. Jeg har i længere tid været facineret af Tangaer i "mindre" grupper, og især de dyberelevende arter, da vi altid har haft store flokke gående, både Tanga og Malawi.

Opsætningen bliver i første omgang (720L)

4 Synodontis granulosus
4 Phyllonemus typus
3 (4-5) Triglachromis otostigma
1,2 (måske 2,3) X. boulengeri "Isanga"
4-6 C. foae (unger 5-6 cm - som senere skal over til vores voksne og gå)
og nu Michael's 2,7 C. Leptosoma

Indretning vil blive med 4 store huler til S. granulosus, rør til Trigla, og mindre huler/rør til P. typus, alt sammen anbragt så langt inde under de BTN moduler akvariet er opbygget med, som muligt. Resten vil blive med åbne sandområder.

Leptosomaerne var slet ikke i tankerne, da akvariet fortrinsvist skulle tilgodese mallerne, Triglachromis og X. boulengeri, og jeg gerne vil væk fra, at have deciderede flokfisk gående.

Men Leptosoma'erne vil kunne udfylde det øverste/mellemste vandlag i opsætningen, så det på sigt, måske ikke bliver så sterotypt i indtrykket, med de mange "bundfisk" Om X. boulengeri på sigt kan enes med Triglachromis må tiden vise. Men de nye Trigla vi får hjem, går i dag med bla. nogle Tropheus, og her er det Trofferne der får høvl af Triglaerne, så håber det kan gå på sigt. Ellers må X. boulengeri desværre ud, da det er Triglaerne jeg gerne vil arbejde med fremover.

Det er første gang jeg bevæger mig ud i, det blandede Tanga akvarie, så erfaringerne med sammensætningen må vente til der er gået et stykke tid, og den er bestemt ikke afprøvet af andre akvarister, det kan jeg med næsten 100% garanti skrive under på.

Hvad har du gående i dit 1000 L?
Det er sikkert helt anderledes - lyder meget spændende med 9-10 arter, og især hvordan opbygningen er.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeFre 8 Jan 2010 - 22:34

Undskyld Michael låner lige tråden


hej Yvonne
Starter fra toppen af der går ca
14 Paracyprichromis nigripinnis hvoraf 4-5 går med skuffe lige nu.så er der
12 Variabilichromis moorii (fra stausholm)
3 Neolamprologus leleupi (en unge)
2 Altolamprologus calvus
2 Xenotilapia flavipinnis (også fra stausholm)
2 Julidochromis transcriptus (som blev smidt i fordi de var overskydende af dem jeg havde solgt endelig foder til calvusen)
2 Spathodus erythrodon (absolut yndlingsfisk)
1 Callochromis pleurospilus (overskydende han)
10 Synodontis Petricola
2 Tropheus sp. "black" ( fik dem for 25 kr i plantorama)

Med hensyn til opbygning har jeg et BTN A og H modul som bliver brugt som filter ellers er der bare kommet sand og sten i, stenene er næmest bare smidt
i.

Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeLør 9 Jan 2010 - 1:59

dit akvarie er blevet rigtig fint Finn Callochromis Melanostigma "Burundi" 455281

allan
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeLør 9 Jan 2010 - 11:00

Ja, jeg undskylder også overfor Michael, men tror han tilgiver os, at vi er lidt på afveje.

Men kan se du har en enkelt Callochromis gående, og andre sandsild, så vi er ikke helt ved siden af alligevel.

Se det er i mine øjne, et rigtigt blandet Tanganyikaakvarie, med mange spændende og flotte arter. Kan forestille mig at det er utroligt varierende at kigge på. Kan godt li' din opbygning, enkel og let, med forskellige territoriegrænser med gode åbne sandområder. Der er god dybdevirkning i akvariet, på grund af stenenes placering.

Hvad med foder? Hvad giver du dem?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitimeLør 9 Jan 2010 - 16:41

De får Tropical Tanganyika og Tropical spirulina,så får de frost to gange i ugen Artemia,cyclops og daphnier.
Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
Sponsoreret inhold





Callochromis Melanostigma "Burundi" Empty
IndlægEmne: Sv: Callochromis Melanostigma "Burundi"   Callochromis Melanostigma "Burundi" Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Callochromis Melanostigma "Burundi"
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Frontosa Burundi med æg
» Astatotilapia burtoni "red spotted" - En facinerende cichlide.
» Velkommen til alle de gamle "hunde"
» Cynotilapia afra "new edwardi" - Nkhata Bay
» Petrochromis Polyodon "Orange Chinga"

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Tanganyika - Sandsild-
Gå til: