Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Maling af dekoration eller sten

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Maling af dekoration eller sten Empty
IndlægEmne: Maling af dekoration eller sten   Maling af dekoration eller sten Icon_minitimeSøn 24 Jan 2010 - 12:50

Jeg har en del helt lyse dekorationsmaterialer i glasfiber (husker ikke navnet på dem), som jeg ønsker at bruge sammen med min Pelvica Teide baggrund.
Maling af dekoration eller sten Pelvicateide
Baggrunden er en anelse mere brunlig end den synes på billedet!

Hvilken maling kan jeg bruge? - der skal bruges en del, så det skal være en relativ billig og selvfølgelig giftfri og holdbar maling.
Nogen der har erfaring med det?

Alternativt skal jeg finde nogle store ovale og flade sten i samme farvenuance som baggrunden, som jeg kan bygge op så frontosa'erne kan svømme under dem. Ikke lukkede huler.
Jeg har nogle ølandsbrud, men de er for røde. Ville helst have nogen med blødere kanter.
Nogle gode idéer?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Maling af dekoration eller sten Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af dekoration eller sten   Maling af dekoration eller sten Icon_minitimeSøn 24 Jan 2010 - 20:50

Nogle har brugt Plus Color akrylmaling til at male på RockZolid (glasfiber), og det skulle have virket fint. Det skal dog være helt tørt, inden du kommer det i akvariet, men jeg har ikke selv haft tid til at prøve det endnu.

Der er f.eks. 6 stk forskellige nuancer af brun her: http://www.cchobby.dk/product/11103-4456-196045/Plus-Color-brun/natur-harmoni-6x60-ml.html

Hvis man skal lukke huller i et modul, eller bare lege med det, så kan man bruge Art acrylic strukturpasta, og male med Plus Color bagefter: http://www.cchobby.dk/pages/product.asp?itemGuid=206547

Det er helt klart noget, jeg selv skal til at lege med, når jeg får tiden, men kaster du dig over det, så del gerne dine erfaringer herinde Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Maling af dekoration eller sten Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af dekoration eller sten   Maling af dekoration eller sten Icon_minitimeSøn 24 Jan 2010 - 21:44

Mange tak for dit input Ole sunny

Jeg vil hente dekorationerne ind fra skuret og lige kigge på dem et par dage for at beslutte om jeg vil gå i gang med projektet.
Men nu har jeg jo et perfekt link til afprøvet maling - tusind tak.

Jeg skal nok holde jer orienteret om projektet og tage lidt billeder undervejs.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Maling af dekoration eller sten Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af dekoration eller sten   Maling af dekoration eller sten Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Maling af dekoration eller sten
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Bruger I bundlaget som dekoration?
» Baggrundsfilter eller HMF
» Varmelegeme......... Ja eller nej
» HMF eller baggrunds filter.
» Engangskattetoiletter - til hotelopholdet eller sommerhuset

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Dekoration-
Gå til: