Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Erfaring med klor renset drikkevand

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Erfaring med klor renset drikkevand Empty
IndlægEmne: Erfaring med klor renset drikkevand   Erfaring med klor renset drikkevand Icon_minitimeLør 20 Feb 2010 - 12:39

Er der nogen her på forummet der bor i områder, hvor drikkevandet er klor renset?

Læste forleden dag, at København og omegn i fremtiden, måske skal have klor renset vand i hanerne, fra Sverige Sad

Årsagen er manglende kvalitet i grundvandet, i forhold til de standarder der kræves. Umiddelbart skulle vores kommune
stadigvæk have drikkevandsboringer der kan opfylde kravene, men den måde det var beskrevet på, lød det som om, at
man bare ville gøre det kollektivt, uanset om man bor i et område der ikke nødvendigvis er i nød for rent vand.

Jeg tænker selvfølgelig på, hvilke konsekvenser det kan få for fiskene. Uanset, at vi ikke har klor renset vand her, så
bliver vandet iltet ved påfyldning, jeg stoler ikke 100% på de vandværker, og det skulle hjælpe på eventuelle klorrester.

Men er der nogen der har erfaring med, om fiskene bliver berørt af, at gå i den slags vand, eller har hørt om det?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Erfaring med klor renset drikkevand Empty
IndlægEmne: Sv: Erfaring med klor renset drikkevand   Erfaring med klor renset drikkevand Icon_minitimeLør 20 Feb 2010 - 13:05

Nope. Jeg har ingen erfaring med det, men er det ikke normalt at bruge "klorbehandlet" overfladevand i København hvert år? Jeg synes, at de tråde dukker op hver sommer?

.... ellers er der den her tråd: http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=748047
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Erfaring med klor renset drikkevand Empty
IndlægEmne: Sv: Erfaring med klor renset drikkevand   Erfaring med klor renset drikkevand Icon_minitimeLør 20 Feb 2010 - 13:21

Jo måske i København, men her i Gladsaxe har vi flere boringer (selvom et par stykker vist er lukket) og vi får ikke vand fra København.

Det der kunne være interessant/bekymrende var, hvis det konstant var klor renset vand, og ikke kun i enkelte perioder.

Som nævnt "belufter" vi vandet i forbindelse med påfyldning, uanset at der ikke skulle være klor i vandet her, om det er ligeså effektivt,
som spandmetoden der beskrives ved jeg ikke, og jeg ville nødig have spande stående natten over her, kors så skulle man jo have et
noget større hus til rådighed Erfaring med klor renset drikkevand 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Erfaring med klor renset drikkevand Empty
IndlægEmne: Sv: Erfaring med klor renset drikkevand   Erfaring med klor renset drikkevand Icon_minitimeLør 20 Feb 2010 - 15:58

Hej Yvonne
du skal ikke være nervøs... som tidligere discus freak brugte jeg altid sådan et forfilte her. http://cichlids.akvariefisk.dk/market/show/?ID=33531

det virker bare kanongodt og tager alt skidt i vandet inden det kommer i baljen,linket er en annonce men det hele kan købes i cichlidecentret,og skal bare sættes imellem vandhanen og slangen ved vandskift,så har du aldrig problemer med vandhanevandet.

Ps jeg bruger det ikke mere men man burde gøre det......
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Erfaring med klor renset drikkevand Empty
IndlægEmne: Sv: Erfaring med klor renset drikkevand   Erfaring med klor renset drikkevand Icon_minitimeLør 20 Feb 2010 - 16:43

Hej Yvonne

Det kræver bare en 30 - 40 stk. 50l. dunker til at står i kælderen eller måske en palle tank. Vi har en i overskud som du godt må få, den kunne jo sagtens står ved siden af eller på terrassen når den er færdig. Erfaring med klor renset drikkevand 16738 Erfaring med klor renset drikkevand 16738

Tom brugt metoden oppe på Thule Air Base på Grønland til hans fisk og det fungerede fint. Wink
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Erfaring med klor renset drikkevand Empty
IndlægEmne: Sv: Erfaring med klor renset drikkevand   Erfaring med klor renset drikkevand Icon_minitimeSøn 21 Feb 2010 - 13:02

Gerner - linket virker ikke længere, prøver at finde "dimsen" på hjemmesiden i stedet for.

Haha, ja man kan selvfølgelig bruge kælderen, hvis der ellers var plads i den Erfaring med klor renset drikkevand 16738

Har en palle tank stående udenfor. Den var tiltænkt at opsamle det vand vi hiver ud af akvarierne, og ikke til at putte frisk vand i til overnatning. Men ellers en god ide, altså
undtagen om vinteren Erfaring med klor renset drikkevand 589338 hvor den vil være svært tilgængelig pga. små irriterende hvide fnug, der bare bliver ved og ved med, at invadere os. Erfaring med klor renset drikkevand 212589
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Erfaring med klor renset drikkevand Empty
IndlægEmne: Sv: Erfaring med klor renset drikkevand   Erfaring med klor renset drikkevand Icon_minitimeSøn 21 Feb 2010 - 13:45

ups nej du har ret,på cichlidecenterets HP er der desværre ingen billede af beholderen,men ring og spørg martin
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Erfaring med klor renset drikkevand Empty
IndlægEmne: Sv: Erfaring med klor renset drikkevand   Erfaring med klor renset drikkevand Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Erfaring med klor renset drikkevand
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Generelt-
Gå til: