Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Fodering af malawi

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 21:34

Hvorfor skal malawier have en dag i ugen hvor de ikke for foder
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 21:48

Fordi de bliver overfodret de resterende 6 dage om ugen Fodering af malawi 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 22:47

det kommer vel an på hvor tit de for foder om dagen, er det den enste grund. for i naturen spiser de da heletiden ved godt at det ikke er de samme mængder
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 22:50

Det er den eneste grund. Proteinindholdet i tørfoder er meget højere end i deres naturlige foder..... derfor er det en god ide at springe en dag over om ugen. Bare for at kompensere lidt for det.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeSøn 14 Mar 2010 - 8:31

okay så fandt jeg da ud af hvorfor Smile
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 59
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeSøn 14 Mar 2010 - 11:07

Men det betyder jo så også at jo tættere man kan komme på "naturlig fodring" jo bedre - og dermed behøver man ikke springe en dag over.
Jeg har aldrig praktiseret det med at springe en dag over, til gengæld forsøger jeg kun at give fiskene hvad de har behov for.

Fodrer man feks med rejeærtemix som hovedfoder, suppleret med noget grønt flagefoder, kan man næsten ikke overfodre Wink
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeSøn 14 Mar 2010 - 13:56

Det har du helt ret i.

De sidste mbunaer jeg har til at gå, lever af en daglig dosis andemad, algerne i akvariet, og så tørfoder 1-2 gange om ugen. Jeg springer dog stadigvæk fodringen over den dag, jeg skifter vand, men det er af andre årsager Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Andersen

Andersen


Antal indlæg : 67
Join date : 21/01/10
Geografisk sted : Holstebro

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeTors 18 Mar 2010 - 22:44

Nu fik jeg en portion foder med, da jeg købte akvariet ved Ole. Har sikkert betalt for den lol!
Tror det er ca. 1 liter. Hvor længe skal det kunne holde ca.? Jeg har 50 ungfisk Mbunaer på ca. 5-9 cm gående.
Bare for jeg nogenlunde ved, hvor meget de skal have om dagen ca. Smile
Når jeg fodrer dem nu, er der spist op inden for 2 minuter.

Mvh

Niels
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeSøn 15 Aug 2010 - 10:17

nu har jeg lige været oppe at handle fisk ved gissel og fik et godt råd omkring fodering af cichlider.han sagde at det var en god ide at knuse alt foder så det bliver til smuller for så fremmer man deres naturlig adfærd med at søge efter foder også er risikoen heller ikke så stor for at de får bugvattersot fordi de ikke får så store mængder foder i maven på en gang,kan selv se at når jeg foder at de begynder at søge efter føde ved bunden.


Sidst rettet af bent Søn 15 Aug 2010 - 11:10, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeSøn 15 Aug 2010 - 10:48

Det kan jeg kun tilslutte mig 100%. Fiskene hos mig bruger gerne et par timer på at rode efter foder i bundlaget Very Happy

Det er desværre bare mange, der ikke vil gøre det på den måde, da vandet godt kan komme til at se lidt beskidt ud.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeSøn 15 Aug 2010 - 11:07

pyt da med det der går jo ikke land tid før det er væk igen
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitimeSøn 15 Aug 2010 - 11:44

Jeg synes heller ikke, at det er et problem, men det er der nogen, der gør Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Fodering af malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fodering af malawi   Fodering af malawi Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Fodering af malawi
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» 720 L Malawi
» Tur til Malawi
» malawi rov
» Malawi'er på ferie
» 720l malawi

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Foder-
Gå til: